ziek,ziek,ziek....wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ziek,ziek,ziek....wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:38

Goed...inmiddels ben ik 29....en sinds mijn puberteit ben ik élke winter de pineut..
ik ben altijd maar ziek.

Koorts,keelpijn,verkouden,voorhoofdsholteontsteking,bijholteontsteking,ooronsteking,keelontsteking..elke winter komt er wel weer wat tevoorschijn.
Met de daarbij behorende ziektedagen en fijne antibioticakuurtjes.

Ik heb allerlei spullen geprobeerd,van dagelijks vifit,echinaforce,druppels,tabletten,vitamine c, b, multi,warm aankleden,meer bewegen,veel fruit eten...

het helpt niet.
Vorig jaar ben ik maar weer eens richting dokter gegaan,bloed geprikt,(heb ik elke winter laten doen,kwam nooit wat uit)en jahoor...ik bleek een oude pfeiffer te hebben.
:7
Heel apart dat die dus niet eerder gevonden is...de dokter zei dat daar niets meer aan te doen viel. En dat was het.

Een maandje terug ben ik ziek geweest,inclusief koorts en dergelijke en jahoor,vandaag weer koorts.

ik ben het spuugzat,en wil eigenlijk eens buiten de reguliere huisartsen gaan kijken.
bijvoorbeeld een homeopaat ofzo.
mensen hier ervaringen?
of ook zo veel en vaak ziek?

Ik vind het ook heel vervelend om ziek te melden, want mijn baas zal me op den duur ook wel niet meer serieus nemen vrees ik...
(werk in welzijnswerk,wat betekent dat als ik ziek ben, een ander mijn dienst moet opvullen..)

Hommage

Re: ziek,ziek,ziek....wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:40

ik ben ook erg vaak ziek, geen idee hoe het komt. verkoudheid blijft mij ook altijd vreselijk lang hangen.. de dokter weet ook niet meer wat het is. ben overigens nu ook ziek..
beterschap iig en hopelijk kom je erachter wat het nu echt is.. :)

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:47

Pff ik ken het, voorhoofdholte en bijholte onsteking, vreselijk verkouden, griep en noem maar op ach heb het bijna allemaal wel een keer in de winter. Ik slik wel zulke complete multivitamines en eet veel fruit, maar kan niet zeggen inderdaad dat het wil helpen ben een paar weken geleden toch ook weer een week echt ziek geweest.. Ik heb geen ervaring met homeopathie op gebied van mensen of iets dus daar kan ik jeniet mee helpen. Ik zou zeggen probeer het en wil je mij dan op de hoogte houden dan weet ik wat ik moet doen als ik weer ziek word hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:49

Ik vind het vooral vervelend omdat ik me dan zovaak moet ziekmelden....

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:51

Ja dat begrijp ik, heb het zelf ook hoor maar dan met school je mist zoveel als je er dan een week tussenuit geweest bent. Ik hoop dat je iets kunt vinden op homeopatisch gebied wie weet heb je daar wel heel veel baat bij. Beterschap in ieder geval!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:52

Je moet al die dingen die je aangeeft gedaan te hebben ook combineren en het lijkt me nooit verkeerd dat vol te houden. Homeopaten zullen je ziek zijn zien als een balansprobleem in je lichaam en gaan zoeken hoe dat weer in balans te krijgen. Ikzelf ben genezen van meerdere keren per jaar ziek te zijn, sinds ik jaren in een studentenhuis heb gewoond en ik hou het nu gewoon bij door af en toe van de grond te eten... :P
Ik weet er niet veel meer van, maar toen ik zo rond de 12 jaar was heeft mijn moeder mij naar een homeopaat toe gestuurd. Ik ben toen helemaal doorgemeten, kreeg tig pillen en poedertjes mee en mijn moeder vond het een erg grote verandering op mij hebben na 6 weken, dus misschien helpt het je wel.
Oh ja, nog zo´n belangrijke factor tegen ziek worden: geen stress

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:54

heb je je amandelen nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:57

ja,die heb ik nog.
mijn huisarts wil ze er niet uithalen....

stress vermijden kan niet, heb een stressvolle baan....momenteel slik ik echt vanalles bij hoor(vitamines,vifit,echinaforce druppels,nisyleen)het helpt niks.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:02

misschien kan het ook zijn dat je al heel lang te veel hooi op je vork neemt en eens goed moet uitzoeken of eens naar een andere arts gaan voor een second

Anoniem schreef:
ja,die heb ik nog.

stress vermijden kan niet, heb een stressvolle baan....momenteel slik ik echt vanalles bij hoor(vitamines,vifit,echinaforce druppels,nisyleen)het helpt niks.

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:05

franka75 schreef:
misschien kan het ook zijn dat je al heel lang te veel hooi op je vork neemt en eens goed moet uitzoeken of eens naar een andere arts gaan voor een second

Anoniem schreef:
ja,die heb ik nog.

Dat zou het inderdaad ook kunnen zijn. Ik bedoel mijn neus en keelamandelen zijn eruit maar ben nog steeds regelmatig ziek. Dus het wil niet zeggen dat zonder die dingen je minder verkouden bent of iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:09

ongetwijfeld heeft stress ermee te maken hoor, ontken ik niet. maar die stress kan ik niet makkelijk vermijden op mijn werk.
zomers gaat het wel beter..

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:23

Anoniem schreef:
ongetwijfeld heeft stress ermee te maken hoor, ontken ik niet. maar die stress kan ik niet makkelijk vermijden op mijn werk.
zomers gaat het wel beter..

En met vakantie, heb je er dan ook minder last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:27

soms wel,soms niet..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:30

Actimel heb je dat weleens geprobeerd? Ik ben sinds ik dat gebruik dan heb je het al wel over 2 jaar amper ziek geweest.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:33

http://www.robvandenhaak.nl/
Natuurgeneeskunde, ik denk dat hij je zou kunnen helpen.

Maar wat wel duidelijk is, wat de oorzaak is van dat je aldoor ziek bent, is de stress die je van je werk hebt.. Als je te weinig tijd voor jezelf neemt, komt je lichaam in protest, zodat je verplicht rust moet nemen.. Eigenlijk heel logisch.. Maar wel vervelend.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:34

Eet je gezond, beweeg je genoeg, krijg je genoeg vitaminen en mineralen binnen? :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:02

Om even in de alternatieve sfeer te blijven: ooit aan meditatieve yoga gedacht? Heerlijk om een aantal uur in de week even helemaal tot rust te komen. Ik denk trouwens dat iedereen een lijstje zou moeten maken van dingen die je zou (willen) doen als je meer tijd zou hebben. En van dat lijstje dan iets kiezen waar je elke week tijd voor vrij gaat maken. Het zijn altijd/vaak de dingen die je laten ontspannen die er als eerste aangaan als je het druk hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:03

ik eet zeker gezond,ook veel fruit,neem altijd extra vitamines.
actimel en vifit drink ik bijna dagelijks.

ik durf niet zo te beweren dat ik ziek wordt van werkstress,toen ik 16 was was ik ook al steeds ziek en werkte ik tenslotte niet...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:05

Anoniem schreef:
ik durf niet zo te beweren dat ik ziek wordt van werkstress,toen ik 16 was was ik ook al steeds ziek en werkte ik tenslotte niet...

Hoeft niet alleen van je werk te komen.... Een te druk leven en geen tijd voor jezelf is al genoeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:06

dat is zeker waar.
ben ook erg druk,werk onregelmatig...soms weet ik niet wat ik ermee aan moet..
maar werk 32 uur,dus niet eens fulltime(is bij ons 36)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:11

Maar word je wel gelukkig van je werk? Want je weet dus eigenlijk wel dat dat de oorzaak is..

Geen idee of je het wat vindt, maar misschien een idee om te gaan mediteren? Mijn vader doet dit ook, en hij heeft er al veel aan gehad. Gewoon een moment voor jezelf, een moment waarop je totaal tot rust kan komen en even helemaal voor jezelf bent. Zou nog best wat voor je kunnen zijn..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:16

Als je de homeopatische kant op wil, misschien biedt scio biofeedback een oplossing:
http://natuurgeneeswijze.eu/index.php?t ... dedelingen
(niet de praktijk waar ik bij loop, hier staat alleen een goede uitleg bij)

Ik heb er zelf goede ervaringen mee, loop al ruim 3 jaar bij een homeopaat die dit programma gebruikt. Het is echt raar maar alles wat uit die test komt klopt en brengt ook dingen naar voren waar van je nog nooit aan gedacht hebt. (Onze paarden worden er zelfs mee behandeld..)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:17

Ik heb 1,5 jaar jang gehad dat ik van het ene virus naar het andere ging. De ene verkoudheid was nog niet voorbij en dan gelijk weer griep er boven op. Ik ben toen op aanraden van de huisarts een tijd vitamine c gaan slikken, en dan de 1000mg tabletten en er 2 van op een dag. Na twee maanden was ik overal vanaf. Ze zeggen dat je van vitamine c niet veel opneemt maar ik moet zeggen dat ik meer resultaat merkte met die hoge dosis dan dat ik een normale tablet per dag innam.

Verder rust, ritme en regelmaat. Het klinkt cliché maar het helpt wel. Je geeft aan dat je veel stress hebt, je lichaam kan wel wat hebben maar alleen als er wel balans is. Probeer dus echt rust voor jezelf in te plannen en als je geen type bent die dat snel doet kan je beter een tijd afspreken. Elke avond tussen 19.00 en 20.00 mag niemand jou storen bijvoorbeeld. Neem een lekker bad, sta desnoods op je kop maar doe alleen wat je echt leuk vind. Niks doen en voor je uit staren mag ook.. als je er zelf maar rustig van word.

Sporten is ook pluspunt. Je conditie word er niet alleen goed van maar je verhoogt ook je weerbaarheid en weerstand. Tevens is het een goede uitlaap voor stress.

Had je huisarts trouwens geen tips voor je? Vaak als je erom vraagt hebben zij ook nuttige tips.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:19

mindfulness!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:29

-Als het mogelijk is geen antibiotica slikken. Artsen schrijven het vaak te snel voor. het duurt lang voordat je lichaam van z'on kuur herstels is.
Het zou eigenlijk alleen in(dreigende) levensbedreigende situaties voorgeschreven moeten worden.
-Vitamine van een goed merk slikken (geen syntetische van de etos) maar van een reformhuis. Solgar bijv.
-Wat al eerder gezegd is is die vitamine C 1000 mg per dag.(goed merk)
-Niet gaan sporten als je weerstand laag is. Sporten verzwakt namenlijk eerst het imuumsysteen.
-Probiotica pillen slikken van een goed merk (geen jakult,vifit)

En in het winterseizoen altijd ontsmettingsmiddel in je zak/auto om je handen te ontsmetten als je bijv boodschappen hebt gedaan omdat je veel virussen via je handen oploopt.