Zou het fibromyalgie kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Zou het fibromyalgie kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:20

Al een flink aantal jaren loop ik met een probleem aan mn knie wat de kop op heeft gestoken na een aanrijding (heel suf, werd aangereden door een achteruitrijdende auto, ik stond al stil met mn scoot, sprong eraf en sindsdien pijn aan mn knie). De hele medische mallemolen al doorgeweest, tot een olympisch sportarts aan toe. Foto's, mri-scans, ik kan echt in alle eerlijkheid zeggen dat ik er zo'n beetje alles aan heb gedaan om erachter te komen wat ik nou mankeer, want loop dagelijks met pijn, soms zo erg dat ik niet kan lopen en jankend op de bank lig.

Nou stond ik vandaag te praten op stal en kregen we het zo over pijnklachten ed, en zei iemand dat t dan miss wel fibromyalgie was omdat er dus helemaal niks te vinden is. Ik dus net even gegoogled, en ik herken mezelf wel in een flink aantal symptomen wat daar genoemd wordt... Aan de andere kant; er wordt duidelijk gemaakt dat de pijnklachten aan beide zijden moeten voorkomen, en met mn knieen is dat niet het geval. Rechts is ook niet top, maar daar hebben ze zowaar wat aan kunnen ontdekken (zit een pees die een tikkie te lang is, nogal vervelend maar niet echt constant pijnlijk). Maar alleen links geeft chronisch pijn.

Maar ik loop wel al jaren te kwakkelen en ben al op een hoop dingen onderzocht naar aanleiding daarvan.. Constant droge mond ed (geen suikerziekte, ben er wel 3x op getest volgens mij), paar jaar geleden getest op reuma ivm constant pijn aan mn handen, armen, vingers en polsen, buikklachten; ook niks te vinden, enz enz enz. Heb ook vaak hoofdpijn, kom altijd doodmoe mn bed uit, vaak met stijve spieren. Mn rug en schouders zitten standaard muurvast en mn spieren in mn rug en schouders zijn daardoor vaak heel pijnlijk en stijf.

Voor ik nou wéér begin aan een hele hoop onderzoeken (heb er sinds die aanrijding wel genoeg gehad eigenlijk, wil alleen maar ergens aan beginnen als ik echt het idee heb dat het wel eens de ''oplossing'' zou kunnen zijn) wil ik toch graag wat meer ''zekerheid'' hebben.

Dus zitten hier fibromyalgie-patienten? En wat zijn ''criteria'' waaraan ik moet voldoen? Hebben jullie het idee dat ik in de juiste richting denk of komt dit totaal niet overeen met de diagnose fibromyalgie?
Ik begrijp natuurlijk dat een diagnose alleen gesteld kan worden door een arts, maar nogmaals, voor ik mezelf weer in wat nieuws stort wil ik graag enige zekerheid hebben dat ik op het juiste spoor zit, en niet wéér naar buiten loop met een ''je bent kerngezond, ga maar lekker bungeejumpen'' (heeft een arts ooit serieus tegen me gezegd. Niet leuk als je wekelijks loopt te janken van de pijn).

Alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik ben een diagnose-mens, en ik weet van mezelf dat ik geen rust heb voor ik nou weet wat er met die knie is... Ik heb vaak problemen gehad met die knie (als kind mn banden verrekt, op de mri was dan wél te zien dat dat helemaal hersteld was) dus misschien dat die knie meer pijn doet omdat daar uberhaupt al iets niet goed zat?

Anyway, ik hoop er gewoon ooit nog is achter te komen wat ik nou mankeer :)

Truf

Re: Zou het fibromyalgie kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:23

amyz

Re: Zou het fibromyalgie kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:39

Oeps! Heb zitten slapen denk ik... Ga me daar even melden, thnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:38