Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) veel producten proeven. Heel handig omdat t glutenvrije eten vaak duur is en soms ook alleen via internet te bestellen. Als je dan al weet dat je t lekker vind scheelt dat toch.

) dat ik coeliakie heb, mijn voornaamste klacht waardoor ik in eerste instantie bij de huisarts kwam was 'ook' intense moeheid.
, het is nog steeds niet verplicht om allergeneninfo op verpakkingen te zetten maar de meeste producenten doen dit tegenwoordig wel.
Maar aan de andere kant zie ik gluten nu echt als monstertjes en wil ik nhet het liefst niet eens meer aanraden. Alleen het zien van brood maakt me al misselijk. Dat maakt het wachten op de gastro nog erger...Julia schreef:Zijn die glutenvrije bagels bij Bagles & Beans een beetje te eten? Ik vind dat glutenvrije brood namelijk echt niet eetbaar.
Smidtje schreef:@ Annemiek; Zou je het recept voor de eierkoeken kunnen doorsturen. Ik ben erg benieuwd. =)
Gisteren kwam in bij de Jumbo het gluten vrije schap tegen en het valt me zeer mee. Ik zie tot nu toe helemaal niet op tegen het dieet. Sterker nog. Kon ik nu maar beginnen!
Ik denk er over na maandag de huisarts te bellen om te vragen of hij het niet iets kan versnellen. Ik krijg nog amper gluten door mijn keel. Maar het moet toch...
Smidtje schreef:@ Annemiek; Zou je het recept voor de eierkoeken kunnen doorsturen. Ik ben erg benieuwd. =)
Gisteren kwam in bij de Jumbo het gluten vrije schap tegen en het valt me zeer mee. Ik zie tot nu toe helemaal niet op tegen het dieet. Sterker nog. Kon ik nu maar beginnen!
Ik denk er over na maandag de huisarts te bellen om te vragen of hij het niet iets kan versnellen. Ik krijg nog amper gluten door mijn keel. Maar het moet toch...

Wel moet je elk jaar een nieuw boekje kopen omdat leveranciers ingrediënten vervangen door anderen.
Bij de appie kun je tegenwoordig zelfd glutenvrij vers brood bestellen mocht je het niet willen bakken.
muppetmayo schreef:(vb, hema worst was altijd glutenvrij, maar als ze m snijden op de plank van de broodjes heb je al een probleem)

Weet sinds 2,5 jaar dat ik coeliakie heb, maar had (zoals zoveel) al veel langer klachten. Smidtje schreef:Formeel is het een duodenoscopie (gastro komt niet verder dan de maag). Zijn beide endoscopieën. Ik vond het zonder roesje reuze meevallen en je kunt dan leuk meekijkenMaar wat ik me wel afvraag is waarom ze een gastroscopie doen en geen endo? Coeliakie tast toch voornamelijk de dunne darm wand aan? Dat wordt niet bekeken met een gastro. Volgt er dan nog een scopie of?
Succes met je gastro.
muppetmayo schreef:Pas op als er bij de ingrediënten staat gemodificeerd zetmeel, dit kan ook gluten bevatten.
(maar wel koud
) wennie schreef:muppetmayo schreef:Pas op als er bij de ingrediënten staat gemodificeerd zetmeel, dit kan ook gluten bevatten.
Is dat zo? Ik dacht fdat er dan echt bij moest staan dat er tarwe in zat.
Er zijn trouwens een aantal patienten die ook terwezetmeel gewoon kunnen eten.
Ik kan het in kleine hoeveelheden eten en eet daarom ook soms fria brood.
Ben trouwens net terug uit het glutenvrije paradijs Stockholm: gv naar de mac en ook gv naar de pizzahut(maar wel koud
)