Wat voor een therapie is dat?
Vroeger heb ik gesprekken gehad met een psychiater en een psycholoog. Heeft toen wel geholpen tegen het zwarte gat wat er toen aan zat te komen. Maar dat was enkel vertellen wat ik had meegemaakt die week. Ik denk niet dat dat helpt nu.
Verder heb ik EMRT gehad als behandeling van een traumatische gebeurtenis. Toen die psycholoog door wilde gaan met mijn sociale problematiek, heb ik het afgekapt. Ik moest week na week vertellen wat ik had gedaan en hoe ik me daarbij voelde, er zat totaal geen voortuitgang in.
Plus nog dat mijn ouders me op het hart drukten dat ik zo min mogelijk naar de dokter moest gaan, ivm de kosten die het met zich meebrengt.
Ik kom niet meer in slaap 's avonds. Hoe moe ik ook ben, ik blijf woelen en piekeren. Me concentreren op bijv m'n ademhaling of hartslag resulteert erin dat ik ga hyperventileren en mijn hartslag ligt dan rond de 120. Waardoor ik daarover weer ga piekeren.
De rust in mij is weg. Ik wil het uitschreeuwen, dingen kapot smijten, gillen, wegrennen van alles. En omdat dat niet gaat, word ik stilaan gek.