wie nog meer? harde klappen en knallen..??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

wie nog meer? harde klappen en knallen..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 21:39

hoi hoi,

zo.. voor mij een hele geruststelling de jaarwisseling zit er gelukkig weer op!!
nu vroeg ik mij zo af of er nog meer mensen zijn die niet tegen harde knallen kunnen??

het is niet dat ik bang ben voor het vuurwerk maar de knallen die van vuurwerk afkomen zijn naar mijn idee zo enorm hard.. als ik het hoor krimp ik helemaal in een..
ik had gehoopt dat ik eroverheen zou groeien maar helaas, ik ben nu 21 en nog nooit van mijn leven met oud en nieuw buiten geweest...
het liefst lig ik de hele dag in bed en word ik de volgende dag pas weer wakker..

ook als iemand met een ballon ofzo komt aanlopen dan wil ik dat die zo ver mogelijk uit mijn buurt blijft..
ballonnen feestjes op de basisschool en alle andere dingetjes met ballonnen of klappertjes pistolen heb ik altijd aan mij voorbij laten gaan.. dan maar een dagje thuis..

ben benieuwd of er nog meer mensen zijn?

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:32

Ja hoor, hier meldt zich een lotgenoot.
Ik kan ook niet tegen harde knallen.
Ben ook altijd blij als Oud&Nieuw voorbij is. Ik ga om 12 uur ook echt niet naar buiten.
Als er in de dagen ervoor vuurwerk wordt afgestoken vlak bij m'n huis ofzo, dan weet ik niet hoe snel ik van m'n huis de auto in moet komen, of omgekeerd, als ik de deur uit moet.
En ja, ballonnen heb ik ook een hekel aan. Wordt er erg nerveus van als ik kleine kinderen met ballonnen zie spelen op zo'n manier dat ze elk moment kunnen knappen.
Ik zal daar ook nooit overheengroeien. (ben ik inmiddels ook wel te oud voor ;) )
Komt door een kleine afwijking in m'n oor.
Laatst bijgewerkt door Suzan op 02-01-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Re: wie nog meer? harde klappen en knallen..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:34

Hier ook!
Ballonnen kan ik helemaal nerveus van worden, jongens die grappen met een zakje vol met lucht ook... Vuurwerk idem...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:37

Ballonnen vind ik ook doodseng! Ze knappen altijd zo onverwachts.. Als mensen onverwacht vuurwerk afschieten ofzo word ik ook echt, echt heel pissig en begin ik keihard te schelden om vervolgens helemaal overstuur te raken.. :o Als ik het verwacht (zoals als je naar buiten gaat na 12 uur) vind ik het allemaal een stuk minder erg. Heb dit jaar zelfs voor het eerst zelf vuurwerk afgestoken!!! (babypijltjes dat wel maar het was voor mij een hele averwinning :D)

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:44

Ben zelf ook niet zo'n fan van vuurwerk...ik vind het mooi om er naar te kijken maar het moet niet bij mij in de buurt worden afgestoken :+
Als kind zijnde vond ik die knallen al helemaal niks en het is er niet beter op geworden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:47

Ik vind die knallen absoluut niet fijn nee. Sta dan ook (liever) achter het raam ernaar te kijken en dan nog vind ik de knallen hard. Kom soms wel buiten maar dan blijf ik dicht bij anderen in de buurt en vind ik het alsnog NIET fijn en wil dan liefst z.s.m. weer naar binnen... Tja... verder vind ik de kleurtjes wel weer leuk... :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 22:47

ik vind die knallen ook niet zo'n succes. Vuurwerk opzich al niet

Weet nog wel dat we met kinderfeestjes altijd ballonen ana de voet bonden en die van elkaar kapot moesten trappen. Ik werd altijd helemaal panisch en durfde niet mee te doen :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:32

vroeger ging ik altijd bij ons op de dijk kijken (wordt bij ons bijna niets afgestoken) en dan keek ik naar Tiel toe (andere kant van kanaal) en dat was dan echt wel heel erg mooi hoor. Maar ik kan ook niet tegen die harde klappen, vrienden van me steken het wel af maar ik hou altijd mijn oren maar dicht!
steek zelf alleen in kartonnen doosjes de fik, en in grondbloemen enzo, knallen tenminste niet, kan ook niet tegen heel hoge tonen, hoor zelfs hondenfluitjes (net als mijn moeder) en dat doet zo verschrikkelijk zeer aan je oren.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:34

Oh ik dacht dat ik de enige freak/neuroot was :D

Ik ben ook alweer 20...

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:46

Hier ook eentje die bang is en dat al van kinds af aan......ehum...zo'n 48 jaar geleden :D.
Ik ben niet alleen bang van vuurwerk maar vooraal van laagvliegende straaljagers (die de
ook de oorzaak van mijn angst zijn).
Vuurwerk bekijk ik veilig vanuit ons huis, er is geen haar op mijn hoofd die er ook maar over
denkt om oudjaarsnacht naar buiten te gaan.
En wat de straaljagers betreft is hier gelukkig de vliegbasis gesloten, maar ik dook destijds
nog regelmatig op mijn buik het huis in.
Laagvliegers hebben mij als kind in een weiland verrast waardoor ik gillend naar de bosrand
gerend bent en een duikvlucht onder de varens genomen heb, mijn ouders hebben er eeuwen
over gedaan om mij daar weer onderuit te krijgen..................gek dat zoiets blijft hangen.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:07

zo te lezen ben ik niet alleen dus.. haha