Rare plek op huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Rare plek op huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:08

Hoi!

Oudjaarsavond viel me ineens op dat ik een rare plek had op mijn arm. In eerste instantie was het een witte plek met een rode kring eromheen. Dus ik schrok me helemaal dood; Tekenbeet! Een half jaar geleden ben ik gebeten door een teek dus dat zou best mogelijk kunnen zijn. Dus besloten het even heel goed in de gaten te houden. Nieuwjaarsdag was de plek ineens heel anders. Rood en vlekkerig, ook was het best pijnlijk eigenlijk een beetje zoals een brandwond. Nu weer een dag later is de kleur nog steeds iets donkerder als de rest van mijn huid en ook een beetje rood-achtig. De huid is wat bobbelig en het doet steeds meer pijn. Als ik eroverheen ga met mijn hand voelt het ook een beetje als een olifantenhuid. Dus de huid voelt een stuk dikker op die plek.

Het is zeker geen noodgeval dus ga nu echt niet linea direct naar de dokter. Die heeft het waarschijnlijk al druk genoeg met brandwonden en ontplofte vingers neem ik aan :Y) Als het volgende week nog niet over is ga ik wel even langs, maar heeft iemand ooit eerder van deze verschijnselen gehoord? Bedankt!

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:29

-
Laatst bijgewerkt door StefanieT op 27-09-25 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Re: Rare plek op huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:35

Ik heb ook zo'n plek op mijn arm,zomaar opeens gekregen.
Alleen doet het bij mij geen pijn,wel jeukt het soms.
Het voelt bij mij ook aan als een olifantenhuid,echt heel ruw en dik.
Wat het is? heb echt geen idee.Ik ben er niet mee naar de H.A. geweest.

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:02

Natuurlijk niet om je bang te maken, maar het zou ook een vorm van ringworm kunnen zijn. Ben je veel met beesten bezig? Of allangs gebeteren of in aanraking geweest met beesten?(denk aan cavia's, hamsters, muizen etc. maar ook honden en katten). Het is namelijk heel besmettelijk, vooral huid op huid. Ben er net zelf vanaf, maar is precies wat jij beschrijft. Het werd eerst ook rood, en daarna werden het bultjes, en ging het jeuken en pijn doen en inderdaad anders voelen...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:04

Ik zat ook te denken aan ringworm idd.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:08

Irma1991 schreef:
Natuurlijk niet om je bang te maken, maar het zou ook een vorm van ringworm kunnen zijn. Ben je veel met beesten bezig? Of allangs gebeteren of in aanraking geweest met beesten?(denk aan cavia's, hamsters, muizen etc. maar ook honden en katten). Het is namelijk heel besmettelijk, vooral huid op huid. Ben er net zelf vanaf, maar is precies wat jij beschrijft. Het werd eerst ook rood, en daarna werden het bultjes, en ging het jeuken en pijn doen en inderdaad anders voelen...

Daar is wel een maar hele kleine kans op. Thuis word namelijk iedere dag alles gedesinfecteerd (mijn moeder is ziek en alles moet schoon zijn thuis). De dieren zijn ook allemaal weg om die reden, dus kom eigenlijk helemaal niet meer in contact met dieren. Mijn vriend evenmin. Maar zal me eens inlezen over ringworm.

Edit. Het is trouwens ook echt maar 1 plek. Verder heb ik het helemaal nergens :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:40

Kan alsnog ringworm zijn, ik had een heel klein plekje op mijn huid. Mijn hond was het niet, wel de hond van een vriendin en dan nog niet eens haar hond maar die van haar ouders waar ze niet elke dag is. Dus het is via-via bij mij terecht gekomen. Mijn huid is in de winter altijd wat gevoelig dus vatbaar voor zo'n schimmel.

http://www.huidinfo.nl/schimmel.html Hier heb je wat info! Met een zalfje is het zo weg!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:50

mijn eerste gedachte is ook ringworm, heeft een incubatietijd van 2 a 3 weken dus lastig om de bron te vnden misschien

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:58

Waarom volgende week pas naar de HA? Je kunt je moeder zo ook besmetten (als het besmettelijk is dan)
Ook voor jezelf is het beter om er nu heen te gaan. Mocht het Lyme zijn dan kun je zsm beginnen met behandelen..
Succes!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 15:37

Omdat dit niet iets levensbedreigends is.. Als ik er dood aan zou gaan was ik wel in het weekend gegaan, maar dat is niet het geval :+

Gister was de plek groter geworden, wel minder pijnlijk en zag het er uit als een blauwe plek. Vandaag is hij weer kleiner geworden en weer een beetje rood. Maar maar heel iets donkerder als de huid. Ik kijk het nog even aan want iedere dokter waar ik nu komt zegt dat ik het nog maar even 2 weken moet aankijken. Het lijkt verder totaal niet op schimmel en de huid is ook niet meer bobbelig of dik. Misschien dat het wel gewoon een allergische reactie is (geweest)?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:40

Horsii_mine schreef:
Omdat dit niet iets levensbedreigends is.. Als ik er dood aan zou gaan was ik wel in het weekend gegaan, maar dat is niet het geval :+

En je moeder dan?

Ik hoop dat het herstel van de rare plek door zet, sterkte met je zieke moeder :(:)