Mondwater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Mondwater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:37

:wave:

De laatste tijd heb ik wat last van aften en er zijn twee verstandskiezen aan het doorkomen die lekker zitten te etteren _-:( Iemand heeft me gezegd dat het misschien verstandig is om mondwater te gaan gebruiken, om zo een nog schonere mond te krijgen en de kans op evt ontstekingen te verkleinen :)
Ik vind het opzich een best plan en ik heb vanmorgen mondwater van de AH geprobeerd, maar ik vond het behoorlijk goor :D Ik heb het wel de aanbevolen 30 sec in mijn mond gehouden, maar daarna was ik blij dat ik het weer uit mocht spugen :Y)

Nou ben ik benieuwd naar de volgende dingen:
- Heb ik toevallig juist een vies merk te pakken of zijn ze allemaal zo onsmakelijk? (chemisch :r)
- Wat voor merk gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik hoop op tips! :)

manonutjuh

Re: Mondwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:38

ik heb altijd de oranje van listerine! vind ik beter te doen dan al die menthol dingen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:39

Waar smaakt die dan naar? En prikt die erg in je mond? Want dat vond ik bij die van de AH ook behoorlijk :x Hij prikte lekker op mijn verstandskiezen en aften (en dat mag ook) maar ook mijn tong deed behoorlijk zeer :+

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:41

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:51

Als ik jou was zou ik een mondwAter zonder alcohol pakken. Die prikken niet zo als het goed is. Zelf koop ik bij de apotheek op recept van de tandarts. Je hebt dan 2 versies. Voor normaal en voor hep erge ontstekingen .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:53

arabella2000 heeft gelijk wbt het mondwater zónder alcohol.
Verder, als je mondwater wil gebruiken, kun je beter even langs de apotheek voor bv chloorhexidine.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:54

Listerine prikt heeeeeeel erg maar die gebruik ik altijd. Ik heb het idee dat die beter werkt dan bv die van de AH.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:13

In Listerine zit 27% alcohol:

Citaat:
Alcohol in mondwater heeft naast het doden van bacteriën echter een vrij groot nadeel. Het zorgt er namelijk voor dat de mondholte uitdroogt. Door deze uitdroging van de mondholte is er vergrote kans op plaquevorming. Tandplak kan zich vormen tot tandsteen als deze niet goed wordt verwijderd. Deze extra vorming van tandplak komt onder andere doordat speeksel ervoor zorgt dat tandplak minder goed ontwikkelt. Als je dus gaat spoelen met een mondwater waar alcohol in zit zal de mondholte uitdrogen waardoor minder speeksel (speeksel zorgt ervoor dat de zuurgraad van de mondholte constant wordt gehouden) wordt gevormd en er dus meer kans is dat er zich tandplak gaat ontwikkelen op de tanden. Mondwater zonder alcohol heeft dit probleem niet en is dus aan te raden boven de alcoholische variant.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:41

Chloorhexidine is erg effectief als je last hebt van aften :) Dit ontsmet echt en dat is voor je ontsteking natuurlijk ook handig.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:52

Ik heb mondwater van de kruitvat (een rode vloeistof). Ik vind hem niet echt prikken en hij smaakt redelijk.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:54

Allemaal bedankt voor de reacties! :)

Voor mijn aften heb ik ook al Pyralvex en ik moet zeggen dat dit erg goed werkt :j Dit is alleen iets dat je specifiek op de aften moet smeren en ik zoek iets wat ik gewoon in mijn hele mond kan gebruikenm, daarom had ik voor mondwater gekozen :) Bijkomend voordeel daarvan is dat ik de frisse smaak opzich ook wel kan waarderen :j

Flappie28: ik neem aan dat je die gel ook alleen op bepaalde delen moet smeren?

Arabella2000 & Iris82: goede tip, dankjewel! Kun je die ook zonder recept krijgen denk je? Want om er nou voor naar de HA/TA te gaan, is denk ik wat overdreven (die aften heb ik redelijk onder controle met Pyralvex en mijn verstandskiezen ontsteken (nog) niet..het is voor mij preventief :) )

xMarieke: Kan ik dat dan ook preventief gebruiken? want mijn verstandskiezen ontsteken dus nog niet :n :) Misschien heb ik dan niet duidelijk uitgelegd in de openingspost, excusez!

Samantha5: smaakt die naar menthol, of niet? :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:56

Je kunt dat gewoon zonder recept krijgen. Het is een bruine fles met een groen etiket. Ik gebruik het zelf ook preventief.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:58

Okee, dan ga ik daar eens naar kijken, dankjewel :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:03

Het wordt meestal voor een of 2 weken gebruikt. Ik weet niet of je het ook preventief kunt gebruiken. Bij de apotheek weten ze dat wel. Gewoon even vragen :)
Verschil trouwens tussen pyralvex en chloorhexidine is dat de eerste verdovend werkt en de laatste ontsmettend.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:19

Mondwater helpt niet tegen ontstekingen..
Die jij hebt gekocht is meer om een frisse smaak in je mond te hebben/adem.
Dan moet je wel mondwater kopen waar fluoride in zit anders helpt het helemaal niks!
Als je mondspoeling tegen je verstandskiezen wilt gebruiken moet je Corsodyl eens proberen.. ;)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:29

Corsodyl is de merknaam van chloorhexidine ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:45

klopt,en dat moet je ook niet te lang achtereen gebruiken(meerdere weken)omdat het je tanden kan verkleuren

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:15

Voor de aften kun je Zendium tandpasta gebruiken.. Deze werkt daar goed tegen..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:39

Ik doe er water bij!
Anders lukt het nog geen 3 seconden