Welke zorgverzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Welke zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:13

Ik ben al een tijdje 18 en nu moet ik zelf de zorgverzekering betalen, alleen weet ik niet welke. Er zijn er zoveel. En ik las dat er ook weer veel veranderd. Ik moet zeker een hebben, waar alle tandartskosten worden vergoed. Verdoving en vulling. Al poets ik zo vaak en goed mijn tanden, ik heb er elk jaar weer last van... Maar ik las dat tandartskosten voor 18 tot 21 jarigen niet meer vergoed worden dit jaar. Wat moet ik nou..?

zonnebloem18

Re: Welke zorgverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:16

In het jongerenpakket van VGZ worden alle tandartskosten 100% vergoed

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:18

Naast je basisverzekering dus een aanvullende nemen als je je tandartskosten vergoed wil hebben :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:33

Wij zijn met z'n allen naar Anderzorg gegaan. Daar hebben we het hoogste eigen risico genomen. De premie is dan € 66,25. Daarnaast hebben mijn zoon en ik nog een tandartsverzekering genomen en die kost € 16,50 per maand. Daar krijg je bijna alles vergoed. Als je in totaal minder dan € 200,00 per jaar kwijt bent aan de tandarts kun je beter geen verzekering nemen, maar dat geld dan wel bewaren. Ik betaal nu € 82,75 in de maand. Het verschil met de premie van Menzis zetten we nu op een aparte rekening om een potje op te bouwen voor ons eigen risico. Hebben we dat aan het eind van het jaar niet nodig dan hebben we een extra zakcentje wat anders in de zak van de verzekeraar was verdwenen.
Als je maar weinig gebruik maakt van zorg kun je best een gokje wagen. Heb je zorg nodig dan doe je dit natuurlijk niet. Maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje. Eigen risico geld alleen voor de zorg uit het basispakket en niet voor de aanvullende verzekeringen.