HELP.. Buikkrampen, Spiraaltje ineens weer ongesteld!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

HELP.. Buikkrampen, Spiraaltje ineens weer ongesteld!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 17:55

Help mensen ik heb een vraagje. Ik weet dat er een speciaal topic over is maar dit is denk ik sneller.

Sinds vandaag heb ik ineens verschrikkelijke buikkrampen die ik ook had toen mijn spiraaltje net was gezet. Dit is Mei dit jaar gebeurt. Al die tijd niet echt ongesteld geweest en nergens last van gehad.

Ook verschillende keren sex gehad, niks aan de hand. Nu heb ik gister sex gehad en vandaag verschrikkelijke krampen en bloed verlies. Net ging ik na de wc en kwam er ook echt behoorlijk wat bloed los nadat ik me tampon verwijderde. Hetzelfde als toen ik altijd ongesteld was.

Nu kan ik natuurlijk niemand bereiken op oudjaarsavond maar ik maak me toch wel zorgen weet iemand hier iets van of kan iemand mij helpen??

EvaC

Re: HELP.. Buikkrampen, Spiraaltje ineens weer ongesteld!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:00

Is er geen huisartsenpost die je even kan bellen ter informatie? Ook op dit soort dagen moet er toch een arts bereikbaar zijn? Verder heb ik geen tips voor je, maar wens ik je wel succes.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:08

Ik denk wel dat je die hier ergens kan bereiken maar voor het nakijken of die nog goed zit moet er een echo worden gemaakt.. In het ziekenhuis.

Heb net proberen te voelen of die er nog zat want je moet schijnt die uiteindes van die touwtjes kunnen voelen geloof ik alleen ik voel niks ook nog nooit gevoelt moet ik zeggen of gezocht?...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:14

Touwtjes kunnen wel lastig te voelen zijn. Of sommige dokters knippen ze heel kort af.
Ik heb tijdens mijn eerste spiraaltje wel > 10 zwangerschapstesten gedaan omdat ik dan weer bloed verloor, dan weer niet, dan weer regelmatig, dan weer heel veel en dan weer maanden niet.
Ik denk niet dat het iets is wat echt spoed heeft als je je op je buikklachten na verder goed voelt.
Maar... ik ben geen dokter, dus aan mijn uitspraken moet je geen rechten ontlenen. ;)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:16

dat kan gewoon hoor... heb het ook gehad, hele tijden niet ongesteld geweest, na een jaar ineens weer gewoon ongesteld, met alle nadelen vandien, buikpijn rugpijn misselijk ed.
ik zou het eventjes afwachten, en evt even bellen met huisartsenpost...

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:25

Oke ik ben wel gerust gesteld nu moet ik zeggen. Begon me een beetje zorgen te maken en te twijfelen of ik hem nu kwijt zou zijn geraakt wat eigenlijk niet kan denk ik?

Keshia had jij ook echt van die steken met hetzelfde gevoel of die net gezet was?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:25

Bij iedereen is een spiraaltje anders. En dan ligt het er nog aan wat voor een spiraaltje je hebt.

Dus misschien handig dat als je gaat vrijen om een condoom te gebruiken. En voor maandag een afspraak met je HA maken. Om het eventjes na te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:26

Ik heb ook nog regelmatig krampen en af en toe bloedverlies door mijn spiraaltje. Ben een paar keer gecheckt en alles zit goed, dus het kan gewoon... Maar als je je zorgen maakt kan je ook nu een HAP bereiken, dan hoor je aan de telefoon wel of je moet komen of niet. :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:28

Over het soort spiraaltje ik heb een hormoon spiraaltje maar dat was wel duidelijk denk ik omdat ik al die tijd niet meer ongesteld ben geweest.

Dank je voor de reacties.

RedPassion dit is dus mijn eerste keer dat ik er last van heb na het zetten ruim een half jaar geleden.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:28

ja dezelfde steken, is ook niet raar als je voor het eerst sinds lange tijd ineens ongesteld word, ik ben het nu ook weer elke maand, ondanks ik hem nog heb... dus ja.... heb het na laten kijken, en de huisarts gevraagd, maar het kan gebeuren... het is niet bij iedereen zo... maar het kan...
er zijn vrouwen die ook gewoon ongesteld blijven worden vanaf het begin, en er zijn er bij die helemaal niet meer ongesteld worden zolang ze een spiraaltje hebben... het kan allemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:29

Wat keshia al schrijft: Het kan. :) Maar als je er niet gerust op bent, bel de HAP gewoon even. :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:40

Ik heb mijn spiraaltje sinds deze zomer en ik heb ook af en toe krampen alsof ik ongesteld was. Maar dat is ook normaal, ik heb trouwens ook een hormonenspiraaltje en ik heb mijn regels niet meer gehad sindsdien maar ik heb wel 1keer lichte bloedverlies had.

En ik zou geen tampon gebruiken, als je die eruit haalt zou je misschien je spiraaltje kunnen meetrekken ;) een tampon mocht ik zeker niet gebruiken als ik bloedverlies had

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:42

Nou ik ben denk ik gerust ik was eigenlijk een beetje bang omdat ik hem 2 keer heb laten zetten en de eerste keer trok ik hem eruit met een tampon ja vraag me niet hoe maar het gebeurde... Maar toen was de pijn er ook niet... En ik bedacht zelf ook al misschien ben ik nu gewoon ongesteld geworden vandaar die hevige pijn erbij. Ik ga denk ik maandag gewoon even mijn huisarts bellen en vragen voor een verwijzing naar het ziekenhuis voor een echo.. Om het even zeker te weten. Allemaal kei bedankt voor de tips!

Natje, ik hoorde alleen in het begin omdat die touwtjes dan nog niet omgekruld zijn.. Ik krijg anders altijd last van het maandverband.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:42

Ik heb dit ook weleens gehad, gaat weer over. Maar gewoon de dokterspost even bellen die weten echt veel.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:47

Ja zit nog te twijfelen of ik bel als ik het zo hoor ben ik gewoon ongesteld geworden...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:19

gewoon bellen, dat kan nooit kwaad... kost je niks, en is misschien toch wel belangrijk... daar zitten ze voor daar!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 22:11

Even een kleine update mijn krampen zijn minder dus dat is niet verkeerd verder ben ik net in een emotionele depressie terecht gekomen volgens mij want ik ben aan het janken met oud en nieuw dus ik denk dat het echt ongesteld zijn is...

BESTE WENSEN IEDEREEN EN EEN GOED 2011!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:10