diagnose Cyclisch braken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

12rebel

diagnose Cyclisch braken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 12:53

Wie heeft hier ervaring mee.

Vanaf mei dit jaar ben ik al 5 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis met verblijven van rond de week tot 2 weken. Iedere keer dezelfde manier waarop het begint, dagen vooraf niets maar dan ook niets meer binnen kunnen houden geen eten geen drinken gewoon helemaal niets. Ook verga je op dat moment van de buikpijn. In het ziekehuis wordt je vervolgens volgestopt met medicatie en infusen waardoor je op een gegeven moment wel opknapt en weer naar huis kan, maar binnen de korte tijd begint het weer opnieuw. en volgt er weer een opname met vervolgens nog 3 weken herstel om weer aan te komen en aan te sterken om maar af te wachten tot de volgende aanval komt.

het enige wat ik te horen heb gekregen is dat het een darmaandoening is die niet veel voorkomt en dat ik er maar mee moet leren leven. makkelijker gezegd dan gedaan als het inmiddels je privéleven gaat beheersen maar ook je werk en je paard er onder komt te lijden.

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn met dit probleem en wat zij hebben geprobeert om de aanvallen te stoppen.

thanks voor de reacties alvast.

12rebel

Re: diagnose Cyclisch braken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:38

iEMAND?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:16

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het klinkt onwijs heftig. Klote zeg. Misschien kan je arts je met patiëntenverenigingen in contact brengen? Ik denk niet dat op bokt veel mensen met deze aandoening zullen zitten. Sterkte!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:21

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:24

Ik zie trouwens op internet dat cyclisch braken ook een vorm van migraine kan zijn/is. Misschien dat je bij verenigingen voor migraine nuttige tips kan krijgen? Heb zelf ook migraine en het is een aandoening die van individu tot individu sterk kan verschillen. Misschien kan je iets ontdekken wat bij jou de aanvallen triggert.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 09:51

hoi Gooya, dit is de eerste site die ik hierover zie, maar het zijn vooral kinderen en inderdaad er is geen patiëntenvereniging voor, dat is nou juist het grootste probleem er is zo weinig over bekend dat je gewoon moeilijk informatie kan verkrijgen. weet dat het alleen cvs heet en eigenlijk meer niet. er is zo weinig over bekend, niemand weet een oplossing of een reden waarom het gebeurt. is het het eten iets wat je drinkt of wat dan ook. je kan er dus zelf ook niets aan veranderen en dat maakt het gewoon moeilijk. zeggen ze nou dit mag je niet doen of eten dan kan je het zelf in de hand houden of zo, maar nu ben je gewoon aan het wachten tot het weer gaat komen en je weer in het zh wordt opgenomen en daar wordt je zo moe van en vooral de onzekerheid die dit met zich meebrengt. immers je weet nooit wanneer er weer een aanval komt.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 16:41

hoi saar4, dat weten we dus niet er is niets tot weinig over bekend. zelfs de artsen weten niet wat ze er echt goed mee aan moeten. dus het blijft allemaal maar giswerk. en daar baal ik dus best wel van. want iedere keer uit het niets komt het terug. soms 1 week thuis en dan weer week in zh. vervolgens blijft het 2 maanden weg en dan weer 4 er is dus geen touw aan te knopen hoe het verloopt en wat de reden erachter is. eten, meer slapen, meer rust pauzes rustiger op mijn werk alles hebbben we nu dus wel een beetje uitgeprobeerd maar helaas nog steeds gaat het soms fout. dus tja je weet gewoon niet wat je ermee aan moet.

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:13

Inmiddels bijna 2 jaar verder en nog steeds verschillende ziekenhuis opnames gehad, ben net pas weer een maandje thuis. inmiddels is er pds bijgekomen waardoor het allemaal nog problematischer wordt. Nog steeds de enige in de praktijk van de MDL-arts die het heeft. Ook bij een prof. geweest in het academisch ziekenhuis in Utrecht maar nog steeds heel veel buikpijn en problemen.
Is er iemand die dit ook herkent?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:14

Pff wat een rot ziekte zeg! Misschie kun je zelf proberen te 'onderzoeken' waar je op reageert etc.:)
Verder zijn er fora's over medishe dingen en ziektes, misschien kun je daar een topic aanmaken en misschien krijg je wel reacties :)