Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

vito05 schreef:Dat wil meestal zeggen dat je bekken scheef staat.
Ik ga hiervoor altijd naar de ortho manuele therapie en die zet in een paar behandelingen mijn rug weer stukje bij beetje recht.
Zooltjes is echt rommel om een beenverschil op te lossen.
Eerst moet gekeken worden of alles wel netjes recht onder mekaar staat, dan pas kun je zeggen dat het ene been langer is dan het andere.
Vanaf vaste ijkpunten meten, zonder het bekken erbij, en je weet of je beenlengteverschil hebt. Dan helpt een zooltje.

snissje schreef:Ja over een zooltje zei d dokter dat dat niet nodig was want het scheelde maar 1 cm

snissje schreef:Hallo allemaal!
Ik heb al ongeveer vanaf mijn 12e pijn in mijn rug vooral boven op mijn schouder naast mijn nek zeg maar, langs mijn ruggengraat en bij die 2 deukjes onder in je rug. -k ben naar de dokter geweest en die zegt dat mijn benen ongelijk zijn dat kon hij ook zien ( ene deukje zat hoger dan het andere deukje) nu heb ik pijnstilling gekregen en die moest ik een week slikken en dan zal de pijn wel minder worden. Maar dat is niet gebeurt.. Ik ben ookal een tijdje bij de fisio geweest maar ook dat hielp niet. Nu vraag ik mezelf af of het nou echt scheefheid is of iets anders. Ik heb er vooral erg lats van als ik te lang zit dan word ik echt misselijk van de pijn. Na het rijden en mesten doet het ook erg zeer.
Weten jullie misschien wat het zo kunnen zijn?? Misschien iemand die hetzelfde heeft?

Eigenlijk lijkt me het heel logisch dat je pijn in je rug krijgt van een verschil in je benen, want je lichaam gaat proberen te corrigeren
Scheve benen betekent ook een scheefheid in je bekken en verderop in je rug, omdat alles met elkaar in verband staat..
Ik ben helaas geen arts, dus hup naar de HA! Op jouw leeftijd hoor je geen last te hebben van rugpijn

En bedenk goed dat die pillen die hij geeft, alleen pijnbestrijding zijn en niet de oorzaak aanpakken! Daar moet je geen genoegen mee nemen 
snissje schreef:Ja over een zooltje zei d dokter dat dat niet nodig was want het scheelde maar 1 cm

) m'n rugproblemen zijn wel verminderd door de zooltjes, want je rug staat dan weer recht. Fred_Kroket schreef:Ga naar een goede fysiotherapeut. Pijnstilling helpt natuurlijk helemaal geen ene zier, tot je pilletjes op zijn belast je het alleen maar meer. Probeer je rug spieren te trainen, misschien ben je wel wat scheef maar niemand is helemaal recht.
Dus ga op je houding letten, hoe zit je, zit je op twee zitbeenknobbels, hoe loop je, wat voor schoenen draag je... Want je kunt wel bij de fysio wat oefeningen doen, of manipulatie van je gewrichten maar als je ergens een "gekke" gewoonte of beweging maakt dan ben je meteen weer terug bij af.
Je schrijft dat je oefeningen hebt gehad bij de fysio of manueel therapeut, heb je die ook thuis gedaan of alleen één keer in de week? Waren dat oefeningen die je zelf moest doen?
Veel succes!