Laptop veroorzaakt klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Laptop veroorzaakt klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:35

Hey Bokkers,

Ik hoop dat iemand dit herkend want ik wordt hier thuis af en toe aangekeken of ik niet goed bij mijn hoofd ben terwijl ik normaal juist de nuchterheid zelve ben := .
Ik heb laptop (Compac Presario CQ61) en iedere keer als ik aan dat ding zit krijg ik nogal vreemde klachten. Een soort van tintelingen in mijn handen en armen (en evt benen als ik mijn laptop op schoot heb); een beetje alsof je onder een laag voltage stroom staat, dat prikkelende gevoel. Als ik er voor langere tijd achter zit dan breiden die prikkelingen zich ook uit naar de rest van mijn lijf en worden ze ook sterker en dus vervelender. En als ik er dan langer achter zit, zeg maar een uur, krijg ik ook het idee dat ik wat benauwd word en krijg ik een vervelend gevoel in mijn maag.
Nou gewoon uitzetten die laptop zou je zeggen, maar ik gebruik mijn laptop nogal veel en ik zou wel eens willen weten of anderen dit ook hebben of hebben gehad en of iemand een oplossing heeft. Vooral omdat ik het idee heb dat de tintelingen steeds eerder beginnen en sneller uitbreiden, die prikkelingen voelen bovendien niet echt alsof ze goed zijn voor je gezond en vind het nu een beetje eng worden.
Momenteel heb ik zo'n blad gekocht voor op schoot waar ik mijn laptop op zet, maar heb ten eerste het idee dat het eerder tijdelijke symptoombestrijding is ipv de oplossing en daarnaast zit ik nog steeds met die creepy prikkelingen in mijn handen en armen.

Iemand die dit herkent?

Joyce_

Re: Laptop veroorzaakt klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:59

Is je laptop al wat ouder? Zou natuurlijk kunnen dat er inderdaad iets van stroom 'wegglipt' omdat er iets niet helemaal goed zit.
Of nouja.. Ik dénk dat dat zou kunnen. :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:01

Ik had wel een wat prikkelend gevoel in mijn handen en armen bij mijn vorige laptop. Dus ik herken het wel een beetje (de rest niet). Bij mijn huidige laptop niet. Zet je stoel + voeten eens op een matje rubber (bv een deurmat van rubber). Als je er dan geen last meer van hebt, zit't m in dat hij stroom lekt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:02

Ik heb wel een muisarm, met als ik te lang doorga ook wel prikkels door mn arm maar denk niet dat het hetzelfde probleem is..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:06

Bedankt voor de tips! Ik ga dat van die rubberen mat zeker proberen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:52

Als ik mijn laptop op mijn boven benen zet als ik bijvoorbeeld lang uit op de bank zit met laptop. :')
Heb ik ook altijd een tintelend en heeeeeeel warm gevoel (terwijl mijn benen níét warm aanvoelen).

Voor de rest nergens last van.

Overigens is er al eens gewaarschuwd over een soort verbranden huid, als je de laptop op je benen zet. :)
Schijnt rood, heet en tintelend te worden. Geen ervaringen verder mee of zo.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:59

Ik dacht laatst ook zoiets te hebben, maar verklaarde mezelf voor gek :+ Idd alsof je onder heeeele lichte stroom staat oid! Batterij was toch bijna leeg (zat beneden zonder lader) dus maar uitgezet... Maar ik herken t dus wel! Alleen heb t niet zo heftig als jij het hebt..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:04

Ik heb wel eens, als ik teveel achter de laptop zit, dat ik klachten krijg als misselijkheid, hoofdpijn, ongedurig enzo.. Ik dacht dat het ook een beetje te maken heeft met de straling die een laptop uitstraalt. Weet niet op het zo is. Na en uur ebt dat weer een beetje weg.. Ik moet gewoon niet zo veel achter de laptop zitten ;)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:12

Marlou_ schreef:
Ik heb wel eens, als ik teveel achter de laptop zit, dat ik klachten krijg als misselijkheid, hoofdpijn, ongedurig enzo.. Ik dacht dat het ook een beetje te maken heeft met de straling die een laptop uitstraalt. Weet niet op het zo is. Na en uur ebt dat weer een beetje weg.. Ik moet gewoon niet zo veel achter de laptop zitten ;)

daar heb ik ook last van, maar de verschijnselen die ts heeft nooit, dan heb ik ook niet zo'n laptop.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:25

Heb je het toevallig al geprobeerd TS, met een rubber matje?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 15:48

nee nog niet, wij zijn op vakantie geweest. Maar ga het deze week uittesten, ben benieuwd!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:34

Ik heb het gehad met een electrische deken....
Als ik mijn ex dan over zijn rug kriebelde voelde je de tintelingen zo meegaan...

Ding meteen van mijn bed gehaald.

Dus ik denk dat het met een laptop ook wel kan..
Ik moet zeggen dat ik er geen last van heb..