Uit het niets flauw zijn van de honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Uit het niets flauw zijn van de honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 13:23

Hallo allemaal,

ik wou net de huisartsenpost bellen want ik kan toevallig morgen de hele dag en normalitair kan ik nergens vrij nemen maar nu zijn ze dicht. Uiteraard zijn jullie niet allemaal doktoren maar wellicht hebben jullie wel enig idee.

Ik heb dus wel eens dat ik eerst helemaal geen hongergevoel heb en dan opeens word ik helemaal flauw, begin te trillen en ontzettend te zweten kortom ik kan niks meer tot ik wat gegeten heb. Ik heb het al een tijd maar niet zo heel vaak vandaar dat ik nog niet eerder naar de huisarts ben geweest maar ik zorg wel altijd al dat ik eten bij me heb voor de zekerheid. Op een normale werkdag is dit zo een beetje mijn eetpatroon:
- 1 witte of bruine boterham in de ochtend
- een sinaasappelsap en stukje komkommer of augurk tussendoor
- 2 witte bolletje tussen de middag
- tussendoor wortel, stukje kibbeling(werk soms in de viswinkel) of iets anders
en rond 17:00 á 18:00 warm eten

Sammetje_

Re: Uit het niets flauw zijn van de honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:25

Is lastig te zeggen denk ik, kan bijvoorbeeld ook je suiker zijn. Misschien kun je nog wat vaker eten. Dus ipv komkommer of augurk een meer vullend iets? Denk toch dat de HA hier meer over kan zeggen. Wel super vervelend, sterkte!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:27

Ik vind persoonlijk dat je best weinig eet, maar het kan ook gewoon zijn dat ik veel eet :P .

Je kan misschien 'dextro' proberen. (Heet dat zo? dat 'druivensuiker'.) Maar ik denk dat, als je een steviger ontbijt neemt dat ook al veel verschil kan maken :) . Ik kan 's morgens ook niet ontbijten, ik neem nu altijd 2 witte bolletjes mee en die eet ik onderweg naar school in de bus op. Dit maakt bij mij al heel veel verschil dan toen ik een boterham nam :) .

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:28

Had ik vroeger ook. Is een plotse daling in je bloedsuikerspiegel. Dan moest ik heel dringend iets eten (en bij voorkeur iets gesuikerd) of ik dreigde in het ergste geval tegen de vlakte te gaan. In minder erge gevallen bleef het bij enkel ernstig beven (ook niet praktisch).
Is op zich niet zoveel aan te doen. Bij het ontbijt trage suikers eten (volkoren etc) en voor de zekerheid altijd dextrose ed meenemen.
Tussendoortje ook bvb volkoren koekjes of grany's.
In het algemeen proberen niet teveel zoet te eten (snoep, chocolade), die dingen zijn goed om je snel weer op te peppen maar zijn daarnaast ook juist vaak de oorzaak van een schommelende bloedsuikerspiegel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:28

Ken het precies. De klachten en alles komt bij mij ook voor.
Ik ben inmiddels 3x geprikt voor suikerziekte maar niets gevonden. Getest op mijn schildklier, ook niets gevonden. Bij mij is het niet te voorspellen helaas wanneer het gebeurd.

Heb er mee leren leven. Je moet wat meer verdeelt over de dag gaan eten en eigenlijk ook wat meer vezels. Dus bruin brood ipv wit. Bv om 12.00 een broodje en dan om 13.00 weer.
Genoeg drinken is ook heel belangrijk.

Ik ben inmiddels zover dat ik de signalen herken en dus het grotendeels voor kan zijn door op tijd echt een flinke hap te eten, liga, koekjes ed zitten standaard ik mijn tas voor de zekerheid.

Zou zowiezo naar de huisarts gaan met deze klachten. Misschien dat bij jou wel je suikergehalte afwijkt en ze daar wat aan kunnen doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 13:35

Suikerziekte komt wel veel voor in de fam. maar heb me 's laten prikken thuis toen ik me flauw voelde en toen was m'n suikerspiegel verder prima.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:36

Mijn eerste reactie is: wat weinig eet jij! Misschien gewoon eens proberen een extra boterham bij je ontbijt en lunch te nemen, en bruin volkoren brood nemen ipv wit brood. Dat vult namelijk beter, en heeft meer trage suikers waardoor je suikerspiegel constanter blijft. Dat hongergevoel wat jij aangeeft herken ik wel, alleen voel ik het altijd van tevoren aankomen en komt het alleen voor als ik te weinig heb gegeten, of te lang heb moeten wachten voor ik weer kon eten. Lijkt erop alsof je dan een hypo hebt, je bloedsuikerspiegel is dan te laag. Ik heb hypoglykemie en moet op vaste tijden eten, anders zie ik sterretjes. Ook moet ik toegevoegde suiker(s) zoveel mogelijk mijden en kan ik beter geen witmeel producten gebruiken. Wat ik doe als ik me naar voel omdat ik te lang heb gewacht met eten is iets nemen wat snel wordt opgenomen zoals een banaan of ander fruit, en daarna een bruine volkoren boterham met kaas en iets te drinken erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:37

Pfff je eet toch veel te weinig zo?

Begin eens met fatsoenlijk volkoren brood ipv wit/witte bolletjes.
's ochtends 2 en 's middags ook 2.

En tussendoor, ontbijtkoek, sultana's, fruit, cup a soup e.d.

En als je 2 boterhammen teveel vind om in 1x weg te krijgen, verspreid het dan wat meer. (blijft je bloedsuiker ook stabieler)
Maar 4 boterhammen is echt wel het minimale wat je binnen moet krijgen op een dag hoor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:39

Met dat eetgedrag vind ik het niet zo raar dat je daar last van hebt. Begin eens met wit brood te vervangen door bruin brood, dat zal al veel schelen.
Een hongergevoel kan je je lichaam ook afleren ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 13:43

Ik heb dus geen hongergevoel maar ben gewoon opeens helemaal van de kaart flauw, duizelig en trillen ;). Ik ben niet zo'n grote eter ben ook maar 1,58 en zit met een witte boterham wel vol dus ik krijg met moeite die twee bolletjes tussen de middag op. Ik kan het eten niet meer verspreiden ivm het werk heb gewoon een half uur lunchpauze zeg maar.

Ik heb overigens ook inderdaad wel vaak ontbijtkoek soms cornflakes etc bij me de tussendoortjes worden wel afgewisseld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:47

Ik zou ook eens 's morgens 2 bruine boterhammen en dan 's middags ook 2-3 bruine boterhammen gaan eten. Ik at eerst 's morgens 2 en 's middags 2. Ben nu 's middags 3 gaan eten omdat ik ook vaak flauw was van de honger. Die ene boterham helpt best wat!

pegster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:59

ik denk toch dat je te weinig suikers binnenkrijgt.
als je het nog eens krijgt probeer eens een glas zeer zoete ranja
kijken of je dan hersteld.
ik vind ook wel dat je wat weinig eet !
mijn man heeft dit ook vaker...die doet zeer zwaar werk en dan heeft hij het ook wel eens en dan pakt hij vaak een stroopwafel of glas ranja en dan gaat het na een paar minuten weg. vaak heeft hij dan veel gedaan ..hard gewerkt en te weinig gegeten !

succes

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:04

Zou ook ff je suiker/ijzer en bloeddruk laten checken bij de HA.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:20

moonsparkle schreef:
Ik heb dus geen hongergevoel maar ben gewoon opeens helemaal van de kaart flauw, duizelig en trillen ;). Ik ben niet zo'n grote eter ben ook maar 1,58 en zit met een witte boterham wel vol dus ik krijg met moeite die twee bolletjes tussen de middag op. Ik kan het eten niet meer verspreiden ivm het werk heb gewoon een half uur lunchpauze zeg maar.

Ik heb overigens ook inderdaad wel vaak ontbijtkoek soms cornflakes etc bij me de tussendoortjes worden wel afgewisseld.

wit brood vult je maag ook wel, vandaar dat volle gevoel, maar er zit heel geen voeding in voor je lichaam. Je kunt beter bruine bolletjes eten :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:02

Ik heb het ook heel erg als ik mijn astma medicijnen genomen heb, dat is Ventolin.
Dan neem ik het in en dan na een tijdje word ik ook helemaal flauw en duizelig.
Dus weet niet of je misschien ook ventolin hebt, anders zou het misschien ook daar aan kunnen liggen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:36

Warbling schreef:
Ik heb het ook heel erg als ik mijn astma medicijnen genomen heb, dat is Ventolin.
Dus weet niet of je misschien ook ventolin hebt, anders zou het misschien ook daar aan kunnen liggen.

wel een andere variant symbicort(ook voor astma)

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:40

Ik val heel erg vaak flauw. En ik vind persoonlijk dat je wel weinig eet. (ik ook maar oke)
Maar nu moest ik naar de dietiste, omdat er lichamelijk niks aan de hand was, en we alles wilde uitsluiten, en nu moet ik elke 2 uur eten. Misschien is dat ook wat voor jou? en ook altijd dropjes bij je hebben, of iets met veel suiker zodat je dat snel kan innemen! Ik vind het heel erg vervelend voor je!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:44

moonsparkle schreef:
Warbling schreef:

wel een andere variant symbicort(ook voor astma)

Hmm daar heb ik geen ervaring mee.
Maar misschien dat het dezelfde reactie kan geven als ventolin? Daar is het een bekende bijwerking van.

Wel heel vervelend, sterkte ermee in ieder geval!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:19

Pegster: op zich een goede tip mits je daarna ook iets met trage suikers neemt. Als je namelijk alleen ranja neemt en iets ander zoets gaat je suikerspiegel snel omhoog, om daarna veel sneller dan daarvoor weer naar beneden te gaan waardoor je je weer beroerd gaat voelen. Dat is zeker het geval als je hypoglykemie hebt.

Beste tip voor ts is om iig geen wit brood meer te nemen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:34

Ik heb het ook, alleen ik eet wel behoorlijk veel... Ik zou in ieder geval met meer ontbijt beginnen :) En geen witte bolletjes of wit brood maar volkoren brood met veel vezels. Ik eet zelf 's ochtends tussendoor vaak een stuk peperkoek en dat helpt erg goed :) En daarnaast 's middags fruit of ook nog een boterham tussendoor.

(bij mij is suikerspiegel al getest en dat was prima)

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:54

Ik vind inderdaad ook dat je behoorlijk weinig eet!
Ik moest ook altijd heel wat eten, voordat ik me niet duizelig voelde oid. Ook moest ik veel zout eten. ( lage bloeddruk ) Je kan idd ook dextro proberen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:59

Ik vind ook dat je weinig eet, en ik denk ook dat dat je duizeligheid verklaard. Ik heb dat een tijdje ook gehad, mede omdat ik te veel bezig was en niet genoeg at. Ik ben ook maar een klein wijffie, maar heb toch veel eten nodig (verbrand blijkbaar veel :+ )

Heb je geen koffiepauze? Dan kan je toch naast je koffie/thee nog een sultana of boterham eten?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:37

Hmm appart, ik heb dat ook wel eens dat ik uit het niets begin te trillen en heel flauw word. Terwijl ik dan geen honger heb. Laatst heb ik doordat ik me zo raar/flauw voelde en trilde 6 boterhammen achter elkaar aan gegeten omdat ik dacht dat het daar aan zou liggen. Na een uurtje was het over 8)7 geen idee hoe dat kan. Mischien bij jou omdat je weinig eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:23

moonsparkle schreef:

Wit brood is niet voedzaam maar doordat het nog een beetje 'deegachtig' is valt het echt als een blok in je maag waardoor je geen honger meer hebt. Beste idee is dus gewoon bruine boterhammen eten ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:29

Ik vind niet dat je extreem weinig eet, en als je van te voren ook geen honger gevoel hebt lijkt mij dat buiten geslotren.
De verschijnselen die je noemt, behoren tot flauwvallen, wat vaak voorkomt bij suikers tekort.
Buiten je eventuele sinasappeltje, zie ik n8iks wat echt suiker bevat wat je binnenkrijgt