Pijn bij ademen rechter onderrug verklarig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Pijn bij ademen rechter onderrug verklarig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 00:17

Sinds vanmiddag heb ik onverklaarbare pijn bij in en vooral uitademen in mijn onderrug aan de rechterkant.. Heel gemene steken, zeker een paar uur last van gehad. Uiteindelijk 2 paracetamollen gepakt omdat ik het echt niet meer trok, (wellicht belangrijk) op dat moment ook naar het toillet geweest.. Binnen 15 'à 30 min trok de pijn weg! Nu voel ik het weer licht opkomen, wil nog geen para nemen of iets dergelijks en ben al naar de wc geweest, wat kan het zijn? Als dit aanhoudt ben ik wel van plan naar de dokter te gaan het is een gemene pijn die bijna ondraaglijk is.. Help !

Lotusbloemm

Re: Pijn bij ademen rechter onderrug verklarig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:19

Nieren?

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:20

Lijkt wel op nierstenen ja.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:20

Heb je ook moeite met ademen? Gewoon ergens comfortabel gaan zitten/liggen en morgen huisarts bellen als het aanhoudt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:22

rondje dokter toch maar bel de huisartpost als je het niet uithoud. ik zou het niet weten wat het kan zijn.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:22

Misschien een zenuw die wat klem zit??
Heb ik toevallig 2 weken terug ook gehad.
Hoesten, ademen, lachen doet allemaal extra pijn omdat er dan meer druk op komt te staan. Ik ben bij de fysio geweest, heb oefeningen meegekregen en tips wat houding betreft. Hier gaat het nu stukken beter.

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:25

ruggenwervel scheef, die op zenuw drukt ??????
Heb zelf een paar weken geleden gehad, dat het leek alsof ik geen lucht meer in longen kreeg en had steken in mijn hoofd. Bleek ruggenwervel scheef, drukt op zenuw, wat bij mij pijnscheuten naar hoofd gaf. Misschien zit het bij jou lager ????

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 00:26

Boncho schreef:
Misschien een zenuw die wat klem zit??
Heb ik toevallig 2 weken terug ook gehad.
Hoesten, ademen, lachen doet allemaal extra pijn omdat er dan meer druk op komt te staan. Ik ben bij de fysio geweest, heb oefeningen meegekregen en tips wat houding betreft. Hier gaat het nu stukken beter.

Dacht bijna dat ik mijn berichtje 2 x had verstuurd :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 02:37

Maat met nierstenen doet plassen toch pijn? Heb ik niet

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 04:36

Het komt weer opzetten au

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 06:21

Komt het opzetten tegelijk met naar de wc moeten gaan?

Ik zou meteen even je huisarts bellen deze morgen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:54

Met nierstenen heb je pas pijn met plassen, meen ik me te herinneren, op het moment dat het steentje vanuit nier via de urineleider in de blaas terecht is gekomen en je de niersteen moet uitplassen. Dat kan zeer doen met plassen.

De afdaling van nier naar blaas kan zogeheten nierkolieken (die pijnaanvallen) veroorzaken. Dit komt doordat het steentje dan de urineweg blokkeert en de urine er dus niet goed langs kan vanuit de nier. Dat kan knap pijnlijk zijn.

Ik heb destijds van de huisarts diclofenac gekregen, dit is een ontstekingsremmende pijnstiller die ook de urinewegen wat verder open zet, aldus mijn toenmalige huisarts. En ik moest veel drinken (ja, denk maar in liters, zo'n 3 a 4 per dag) om de steen weg te spoelen.

Het is wel verstandig om even langs de huisarts te gaan. Wij zijn natuurlijk geen artsen en via de pc een diagnose stellen, kan een arts ook niet. Die kan als hij je ziet ook beoordelen of het verstandig is om een foto en/of echo te laten om te kijken of het inderdaad een niersteen is. Ik ben rijkelijk laat naar de HA gegaan en toen zat het steentje al halverwege nier en blaas.

Heeft me flink wat pijnstiller gekost om 'm netjes weggespoeld te krijgen. Maar goed, het beste plan is dus inderdaad de huisarts te bellen voor een afspraak.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:57

Kunnen ook galstenen zijn. Altijd belangrijk om toch even een huisarts te raad plegen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 16:53

Vandaag nog geen last gehad !
De pijn kwam niet opzetten tegerlijkertijd met het plassen trouwens, zomaar uit het niets zoals eerder gisteren, toen at ik lekker mijn soepje op..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:56

Hou het gewoon even in de gaten. Als je de hele dag nog geen last hebt gehad kan het zijn dat je ergens een verkeerde beweging hebt gemaakt en er een zenuw of spier in de knel zat.
Maar komt diezelfde pijn terug, dan toch maar even langs je huisarts.