Stoppen met roken,dieeten én sporten,tegelijk! Wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Stoppen met roken,dieeten én sporten,tegelijk! Wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 15:51

Juist ja, d-day komt steeds dichter bij....
Vanaf 1 januari 2011 ga ik namelijk mijn levensstijl dras-tisch omgooien.

Aangezien ik geen ''alles-in-1-keer'' topics kon vinden heb ik er maar 1 aangemaakt(als beruchte stok achter de deur) :o

Ik heb lang nagedacht over hoe te beginnen, wat eerst, wat voor aanpassingen etc maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik niet moest denken maar moest doen.
En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet gelijk all the way?

*steekt sigaret op*

Het target is duidelijk: niet meer roken, 25 tot 30 kilo afvallen en een betere conditie.

Ik wil mezelf daar een half jaar voor geven; realistisch lijkt me.
Zijn er meer mensen die alles tegelijkertijd gaan aanpakken?

Join the club, en stel jezelf voor; vertel ook wat je doel is op 1 juli 2011 dan kunnen we elkaar ondersteunen!
Ik ga nog even genieten van al het lekkere eten maar; de eerste stap is gezet :D

Peperkroket

Re: Stoppen met roken,dieeten én sporten,tegelijk! Wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:53

Hoi ik ben Chris :')

Ik ga niet meer roken, meer mediteren en meer durven. Dat is m'n plan :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:56

In een half jaar 25-30 kilo afvallen? Mag ik een voorspelling doen? Volgend jaar rond deze tijd weeg je +10 kg als je dat probeert. Trek er maar 2 jaar voor uit, dán ben je goed bezig en verlies je blijvend gewicht.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 15:59

Chris schreef:
Hoi ik ben Chris :')

Ik ga niet meer roken, meer mediteren en meer durven. Dat is m'n plan :+

Welkom Chris!

Super plan, dat meer durven is voor mij geen issue maar mediteren/ontspannen is ook hier best handig!
Je hebt wel een erg toepasselijke avater hihi

@Ibbel, nou laat ik het zo zeggen...ik wil het komende half jaar een grote slag gaan slaan, uiteraard moet het wel gezond blijven en dien ik mijn complete eet en drinkpatroon aan te passen; dit realiseer ik me terdege.
Ondanks dat, ben ik wel van mening dat je in een half jaar flink kunt afvallen; zeker in de eerste maand...clou is dan om per week niet meer dan een kilo af te vallen; als ik dat weet vol te houden(correctie: dat GA ik volhouden) kom je toch wel in de buurt van de 25 kilo na 6 maanden :j

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:01

Arghh nog een topic met afvallers, voel me hier ook wel een beetje aangesproken, zou ook zo graag een kilootje of 20 kwijt raken, en zou ook graag willen stoppen met roken, en moet zeker weten gaan sporten, maar denk niet dat ik dat allemaal tegelijk trek ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 16:03

stoer schreef:
Arghh nog een topic met afvallers, voel me hier ook wel een beetje aangesproken, zou ook zo graag een kilootje of 20 kwijt raken, en zou ook graag willen stoppen met roken, en moet zeker weten gaan sporten, maar denk niet dat ik dat allemaal tegelijk trek ;)

Dat trek jij best Stoer, gewoon DOEN!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:05

Een kilo vet = 9000 kcal (of je het nou opeet of kwijt wilt raken). Dat zou betekenen dat je dus 1100 kcal per dag mínder moet eten dan je verbrandt, wil je 1 kilo per week kwijtraken. Een normale vrouw verbruikt, indien zij redelijk lichamelijk actief is, ongeveer 2000 kcal. Theoretisch is het mogelijk om een 1000 kcal dieet te volgen, maar de jo-jo-ers weten dat het op de lange duur niet werkt.
Die 25-30 kilo overgewicht zijn er óók niet in een half jaar aangekomen, neem ik aan...

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:10

Ik wil stoppen met roken.. en dus ook betere conditie krijgen!
* denkt aan vakantie en nu geen geld hebben *
Maar ik denk dat het me niet gaat lukken.. haha

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 16:11

Citaat:
Voor iedere 3500 calorieën die iemand te veel eet, wordt ongeveer 500 gram vet aangelegd. Dit betekent ook, omgekeerd, dat om een halve kilo vet kwijt te raken, je 3500 calorieën minder moet eten dan je verbrandt. Met een gewichtsverlies van een halve kilo per week, betekent dit 500 calorieën per dag.

Als je dat gaat combineren met sporten is die kilo per week dus best haalbaar denk ik; daarnaast...als het een keer een week minder is, is dat echt geen ramp gelukkig!
In dit voorbeeld ga je dus 500 calorieen per dag minder eten; ik denk dat als ik alleen al frisdrank laat staan ik hier al op zit, laat staan als ik met de rest ook nog rekening ga houden.
Volgens mijn berekening kom ik dan tussen de 1400 en 1800 calorieen uit per dag, nu zit ik tussen de 2200 en 2800 :o

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:15

Maar met flink sporten, gezond eten, en doorzetten moet een kleine kilo per week toch wel haalbaar zijn?
(Ik ben al blij met een halve kilo per week trouwens hoor.) Wil ook op een gezonde manier afvallen, en daar mag ik best wat langer over doen. Ik drink ook veel te veel calorieen weg, als ik dat al vervang door water, er flink bij ga sporten en ook nog eens de snacks en chocola laat staan, zal he best rap kunnen.

Bij mij is er 24 kilo bijgekomen in 9 maanden ;) alleen blijft dat al 2 jaar meeliften moet het er nu wel eens af..
Stoppen met roken is denk wel haalbaar, ik rook op normale dagen misschien 4 peukkies per dag. ( alleen niet als er om me heen heel veel gerookt word, of met stappen. Maar in combi met niet meer snoepen wel lastiger denk ik. Hoop dat ik wat sneller conditie opbouw als ik stop met roken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:20

TS, jij wil 25-30 kg afvallen in een half jaar tijd?! :oo Ik ben bang dat je dat niet gaat lukken.. En als het lukt, het geen blijvend effect zal hebben..
Daarbij tijdens het sporten bouw je spieren op. Spieren zijn zwaarder dan vet. In het begin zal je dus waarschijnlijk wel afvallen, daarna zal je of gelijk blijven, of zelfs aankomen. Ik raard je aan om aan de gang te gaan in centimeters, niet in gewicht. Anders zal de moed gauw in de schoenen zakken.. (eigen ervaring. Geen gram afgevallen maar wel centimeters verloren)

Vergeet niet dat je ook gaat stoppen met roken. Dit zorgt voor meer eetlust. Dat moet je ook in je achterhoofd houden ;)

In theorie is het haalbaar, maar maak het jezelf niet zo zwaar joh.. Stel lagere eisen anders is het zó vreselijk moeilijk om vol te houden..Zéker voor een blijvend effect. Stel je je limiet in op een jaar wordt het al een stuk realistischer. Het st oppen met roken moet je ook zéker niet onderschatten in deze poging.

Mijn advies is echt goed bedoeld. Ik vecht al jaren met mijn gewicht en ik weet uit ervaring dat het doel dat jij voor ogen hebt vreselijk moeilijk is om te bereiken. Mocht het je in zo'n korte tijd lukken, dan wordt eten en sporten een obsessie. Het moet geen obsessie worden, het moet een knop zijn die omgaat. Het moet een gewoonte worden om gezond te eten, nee te kunnen zeggen en regelmatig een uurtje te sporten.
Het moet wel leuk blijven! ;)

Des ondanks wil ik je heel erg veel succes wensen in je poging. Een super goed voornemen! En ik hoop van harte dat het je lukt! :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 16:24

@negerzoen, thanks voor je post!
Ik ben het met je eens, een obsessie is nooit goed en ik neem ook zeker wel de tijd.
Ik staar me ook niet blind op de kilo's, vetpercentage en idd centimeters zijn belangrijker.
Afvallen doe ik voornamelijk voor mijn gezondheid, uiterlijk komt pas op de volgende plek.
Dus als ik straks 20 kilo kwijt ben met een gezond vetpercentage en maatje 40/42 heb is dat ook goed.
Ik wil me weer goed voelen, gezonder zijn én blijven...dat is het uiteindelijke doel.
Ik hoop alleen in het komende half jaar even een flinke slag te slaan, daarna is het de bedoeling dat het idd een gewoonte geworden is waardoor ik blijvend iets blijf afvallen en me goed blijf voelen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:37

haha ,, als je stopt met roker plus dieeten en sporten weet dat maar dat je moddervet word.
dus dat gaat echt niet werken.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:42

bello2005
aan dat soort reacties hebben ze niks ;)

@ TS ik kan je niet helpen maar ik wens je sterkte!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 16:44

bello2005 schreef:
haha ,, als je stopt met roker plus dieeten en sporten weet dat maar dat je moddervet word.
dus dat gaat echt niet werken.

Dankje voor deze nuttig toevoeging :roll:

XBiondaa, Thanks

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:56

Wildgirl schreef:
@negerzoen, thanks voor je post!
Ik ben het met je eens, een obsessie is nooit goed en ik neem ook zeker wel de tijd.
Ik staar me ook niet blind op de kilo's, vetpercentage en idd centimeters zijn belangrijker.
Afvallen doe ik voornamelijk voor mijn gezondheid, uiterlijk komt pas op de volgende plek.
Dus als ik straks 20 kilo kwijt ben met een gezond vetpercentage en maatje 40/42 heb is dat ook goed.
Ik wil me weer goed voelen, gezonder zijn én blijven...dat is het uiteindelijke doel.
Ik hoop alleen in het komende half jaar even een flinke slag te slaan, daarna is het de bedoeling dat het idd een gewoonte geworden is waardoor ik blijvend iets blijf afvallen en me goed blijf voelen.

Dat is inderdaad wel een goede instelling :) Stelt me weer gerust, haha.

Heel erg veel succes!

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 19:56

Ik zelf hoef niet mee te doen (ben niet te zwaar, rook niet en heb een redelijke conditie :+ ) maar wil jullie wel alvast veel succes wensen! Hier zouden veel mensen een goed voorbeeld aan kunnen nemen +:)+

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:25

Sterkte met je voornemen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 08:43

Jeetje, dat zijn zeker goede voornemens :D Goed om te lezen (na je toch wat erg enthousiaste openingspost) dat je er wel goed over nagedacht hebt en het verstandig wil doen.
Ik denk eerlijk gezegd wel dat je het behoorlijk zwaar gaat krijgen. Ik ben zelf 1,5 jaar geleden gestopt met roken, en ik heb behoorlijk mn best gedaan om niet aan te komen, aangezien ik al flink te zwaar was. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eits meer heb gesnoept dan normaal, maar niet ter waarde van die 10 kilo die er binnen 3 maanden bij zat :oo Ik ben daar toen behoorlijk van geschrokken, vooral omdat ik toch wel mn best had gedaan. Nou schijnt dat je stofwisseling behoorlijk geprikkelt wordt door roken, en als je stopt, wordt je stofwisseling (een tijdje) behoorlijk traag. Bij sommige mensen herstelt zich dat redelijk vlot, maar bij sommige mensen ook niet. Ik loop nu dus ook bij de dietiste om die overtollige en hardnekkige kilo's kwijt te raken.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 08:57

Wat een hoge doelen heb je jezelf gesteld zeg.
Als je stopt met roken vernanderd je stofwisseling nu eenmaal.
Dat heeft idd tijd nodig om te herstellen het is nijna onmogelijk om daarbij dan ook nog streng te lijnen.
Daar ga je gefrustreerd van raken met alle gevolgen van dien.

Stop eerst met roken en ga daarbij verantwoordt sporten bij een goede sportschool.
Waar zeje goed kunnen begeleiden.
Eet gezond en pak eerst die verslaving van het roken aan.
Je zal zien dat je je dan al vitter gaat voelen waarbij je ook sneller geneigd bent om gezond te gaan eten.
Stel doelen die haalbaar zijn die motiveren anders wordt het een bijna onmogelijke opgaaf.

Veel succes met stoppen met roken ik ben 2 jaar geleden gestopt en voel me er super bij.
het is het echt waard.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 08:59

TS wat een nobel streven van je ;)
Zelf volg ik momenteel het afslankprogramma GO van de NOC*NSF
Dit bestaat uit voeding, 14 dagen complete maaltijden van ontbijt tot avond tussendoortje
Er zitten veel smakelijke dingen bij waardoor het eetpatroon goed te doen is.
2 x per week krachttraining onder begeleiding van personal trainer, de oefeningen zijn behoorlijk low level omdat het afslankprogramma voor iedereen toegankelijk is, je traint wat jij aankan en niet meer!
Elke 4 weken krijg je een nieuw schema met de krachttrainingen dus saai wordt het niet *D
Dan moet je 3 x per week een cardio moment hebben, dit moment moet tussen de 30 en 45 minuten minimaal duren, dit kan zijn een intensieve spinningles maar ook een stevige wandeling net wat jij wilt.

Na de periode van 4 weken wordt je opnieuw gemeten en gewogen en weet je hoeveel gewicht en hoeveel vet je verloren bent. Doordat je de weegmomenten hebt en de krachttrainingen met PT volgt in groepsverband werkt dit stimulerend!

De deelnemende sportscholen en de NOC*NSF zijn druk bezig om dit programma opgenomen te krijgen in het ziekenfondspakket omdat het gewoon een heel goed programma is wat draait om het verliezen van vet, niet met name het gewicht maar het is het vet waar het hier om draait waardoor mensen als zij stopppen niet direct meer aankomen en nog meer vet gaan creeeren.

Zo dat was een heel verhaal :+ maar mijn moraal van dit verhaal is, misschien is zo'n combi voor jou ook wat, goede voeding, afslankprogramma, motivatie doordat je het in groepsverband doet en er niet alleen voor staat!

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:20

Ik doe mee! roken ben ik 4 maanden terug mee gestopt. Maar ik moet wel echt afvallen en meer sporten.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 10:21

Ik ben twee maanden geleden gestopt met roken en tegelijkertijd heb ik een roeiapparaat gekocht. Als ik het niet-roken bijna niet meer volhield, ging als ik een malle op dat apparaat zitten. Twee in één!
Nu het niet-roken iets (IETS) makkelijker gaat, roei ik meteen niet meer. Dat dan weer wel..
Ik moet wel absoluut zeggen, als je stopt met roken ga je 10x meer eten en door het roeien ben ik nog niets aangekomen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 11:48

Inmiddels 4 uur gestopt met roken, still going strong!!!!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:10