mooie krullen maken lukt niet help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

mooie krullen maken lukt niet help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 09:41

Hee bokkers,
jah hier ben ik weer hoor haha
nnou zit ik met het probleem dat ik geen mooie krullen
kan maken en ze totaal niet blijven zitten (maakt niet uit hoeveel haarlak je sprayt :n)
ik wil graag zulke krullen --> (mijn haar is korter als die van haar maar waarom zou het dan niet zo lukken niet precies maar ongeveer)

Afbeelding

iemand tips of iets anders ojah heb krultang en die is 25mm van babyliss
Afbeelding<--dat is hem
Laatst bijgewerkt door RF_Pictures op 24-12-10 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:43

Ik heb het ook, frustrerend! Voor €60,- mijn haar laten krullen bij de kapper, 5 minuutjes naar huis fietsen, haar stijl. -O- Was niks meer van te zien. Ik heb zelf de hoop opgegeven......

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 09:47

en ik heb dan ook nog eens dat ik het ook gewoon naar school wil doen niet van die gala krullen maar net zoals op de foto hierboven maar als ik dan fiets is het er zo uit :n en het lukt ook niet als op de foto :n

Xivura

Re: mooie krullen maken lukt niet help

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:48

Ik krulde me haar wel eens met papilotten. Ik kan zelf met een krultang bij mezelf ook niet hele mooie krullen maken ..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:49

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 10:02

ik ga in de vakantie nu dus (nietvandaagmaardezeweekofso) stijltang kopen wie weet een goeie voor mij waar je mooie krullen mee kan maken en die betaalbaar is

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:03

ik doe het altijd met een carmen set.
Krullers erin, poosje laten zitten. dan eruit, niet uitkammen want dat is het er allemaal weer uit (ervaring :D ) en een heleboel haarlak :j

het zakt wel wat uit, maar het blijft wel aardig zitten :)

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:05

Mousse in je haar doen, alvorens je gaat krullen met een krultang.
Daarna nog even beetje haarlak inspuiten en het blijft heel de avond zitten :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:05

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:09

RobinxD schreef:
ik ga in de vakantie nu dus (nietvandaagmaardezeweekofso) stijltang kopen wie weet een goeie voor mij waar je mooie krullen mee kan maken en die betaalbaar is

Bij de Blokker kun je ze kopen vanaf 15 euro volgens mij.
Heb het ondertussen met 3 verschillende gedaan, variërend van 15 tm 30 euro en het maakt echt geen verschil.
Je moet even de juiste slag te pakken hebben. Das de grootste truc.
De eerste 3 plukken mislukten, maar daarna ging het super. Daarom goed kijken naar het YT filmpje, want je moet je haar er nog een extra keer omheen draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:11

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:12

Goede tip van de stijltang! Die ga ik ook een scoren binnenkort. Bokt maakt me wel arm, eerst een topic over oogmake-up, daarna over wonderolie en nu weer over krullen :D

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 10:15

capopjekop schreef:
Goede tip van de stijltang! Die ga ik ook een scoren binnenkort. Bokt maakt me wel arm, eerst een topic over oogmake-up, daarna over wonderolie en nu weer over krullen :D

die van oogmake-up was ook van mij :j :o

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:20

van te voren veel stevige mousse in handdoekdroog haar. Goed droog fohnen dan spray er in die beschermt tegen de hitte van de krultang en extra stevigheid geeft krultang er in en niet te snel er uit halen en dan goed stevige lak.
TIP: per krul de lak spuiten en dan die krul ff omhoog duwen totdat de lak goed droog is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:52

Gewoon die krultang gebruiken. Wel van tevoren zo'n hitte-beschermend goedje in je haar doen! De krultang net zo lang in je haar houden totdat de buitenkant van je haar ook heet is, dan voorzichtig de krultang eruit, insprayen met haarlak en de krul vastzetten met een speldje. Dit zo voor je hele haar doen, dan nog een keer goed sprayen met haarlak, speldjes eruit en met je vingers de krullen wat losser maken. Zou moeten lukken zo :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:58

Ik doe van te voren ookaltijd mouse erin en hittebescherming en dan kan je krullen maken met de krultang of stijltang of papilotten gebruiken. Daarna veel haartlak gebruiken.
Toch lukt het bij mij altijd wel minder dan op die youtube filmpjes, ook hebik heel dik haar en zakt het vrijsnel weer uit.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:03

Inderdaad met de stijltang, ook bij mij blijft dat véél beter zitten dan met een krultang!
Tis even oefenen, maar dan heb je ook wat ;)
Ik vind dat je de mooiste krullen krijgt met een stijltang die wat 'rond' is aan de buitenkant :j
Ik gebruik mijn 'ronde' voor de krullen, en mijn andere stijltang, die gewoon plat is aan de buitenkant, voor het stijlen :)

Ik vond dit filmpje heel duidelijk; http://www.youtube.com/watch?v=w74e5aXrFs4

En van te voren; haar wassen, met alleen shampoo! (conditioner maakt je haar zwaarder).
Evt een spray erin voor krullen/heat protector.

En dan aan de slag met je stijltang. Tussendoor haarlak gebruiken voor de stevigheid.
Blijft bij mij super lang zitten! Zelfs met lange extensions.

Dit is met extensions, de onderkant helemaal gekruld, de bovenkant wat vastgezet met clipjes e.d.

En dit is met mijn eigen haar
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 24-12-10 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:05

Ik heb haar wat ook totaal niet te krullen is. En een krultang of spelden of weet ik veel helpt dus totaal niet. Dan is het er echt meteen uit. En hoe meer haarspray erin, hoe zwaarder het wordt, en hoe eerder het weer stijl is.
Nou kreeg ik een super tip van een collega:

's Avonds was je je haar, dan verdeel je het in 3 stukken: stuk boven en 2 stukken onder. Bind ze even vast om ze goed te kunnen scheiden.

Ik begin altijd met het bovenste stuk. Stop er goed veel mousse in (ik pak ongeveer 3 handen vol, heb haar tot op mn schouders) en vlecht het dan in. Dat doe je precies zo met de andere 2 stukken. Dan ga je gewoon slapen (eventueel op een handdoek om een plakkerig kussen te voorkomen).

Volgende ochtend is je haar (bijna helemaal) droog, dan haal je gewoon de vlechten eruit. Niet kammen maar gewoon zo laten. 's Nachts gaat je haar misschien een beetje warrig zitten maar zodra je de vlechten eruit gehaald hebt zie je dat niet meer.

Ik doe er dan vaak nog een beetje gel doorheen zodat het overdag ook goed blijft zitten en zo haal ik het goed uit elkaar.

Ik dacht zelf eigenlijk dat het dan een vieze plakkerige bedoening zou worden, maar je haar blijft er heel netjes uit zien en het blijft de hele dag zitten ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:06

@ duChambre: Het is dan natuurlijk maar net, wat voor krullen je wilt :)
Met vlechten krijg je nl niet zulke krullen als met bijvoorbeeld de stijltang! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:07

Ik heb ook een stijltang voor het krullen inderdaad. Ik heb er een van remminton die er ook voor gemaakt is. (Die is mooi rond en daardoor is het iets makkelijker, ik had daarvoor een hele platte stijltang toen vond ik het wel lastiger). Bij mijn haar zakt alles er ook heel snel uit, van te voren een goede versteviger in mijn haar en daarna haarlak werkt bij mij het beste. Ik heb er nu een van bumble en bumble (van de kapper) dat werkt echt als een tirelier met producten van de drogist bleef het bij mij nooit zo lang zitten, nu kan ik zelfs gaan slapen en zit er de volgende dag nog model in, de echte krullen zijn er dan wel uit maar ik heb nog volume wat bij mij altijd heel snel weg is. Met alleen achteraf haarlak was het bij mij na een uur weg.

Bij mij blijft vlechten inderdaad vaak ook wel zitten, maar dan krijg je wel een ander soort krullen als wat je wilt. Als je goed gedraaide knotjes maakt krijg je trouwens ook hele wilde krullen ook gewoon met een beetje mouse nat opdraaien en de volgende ochtend los.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:10

Zelfde probleem :j . Heb een carmen krul set, maar het zakt er meteen na een half uur uit :') Ik ga het ook eens met een stijltang proberen :j

@duChambre: Daar krijg ik zulk lelijk haar van.... Word helemaal wavelig, echt lelijk :n

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:17

ik heb net haar gekrult ga misschien foto maken en aan jullie laten zien

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:18

Ben benieuwt :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:21

Anoniem