Stemmingswisselingen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Stemmingswisselingen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:10

Haay,

zelf heb ik te kampen met soms extreme stemmingswisselingen! hier wordt ik af en toe echt moedeloos van!
het is erg frustrerend en ik heb het vaak ook niet door(pas achteraf)
Hier heb ik eigenlijk best wel last van in het dagelijkse leven.

Wie nog meer? en wat doe je eraan?

Liefs,

Marit

Sky_As

Re: Stemmingswisselingen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:12

ik ook, ik ook...

verschrikkelijk

voel me soms net een kind van 3 ....Jantje lacht, Jantje huilt (en dan echt letterlijk)

het schijnt te kunnen komen door de pil (weet niet of je die slikt)

alleen ben ik niet echt van plan daar nu al mee te stoppen....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:14

Pil slik ik al een jaar niet meer, en daarvoor had ik t ook al
(pil kon ik niet tegen, had alleen maar meer last van menstruatie, zelf buikklachten als ik niet ongesteld was)

Bij mij is het ook Jantje lacht, Jantje huilt!

mensen om mij heen ondervinden daar ook last van...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:30

bij mij heeft denk ik vooral mijn vriendje er last van ....
erg zielig, maar gelukkig is hij erg lief voor me...hoop ook echt dat hij het begrijpt.

Ik kan zo uitkijken naar dingen, bijv. als we iets leuks samen gaan doen, of als ik daar in in heb.
Dan kan ik mezelf zo rot gaan voelen als dat dan bijv. niet doorgaat of er iets tussenkomt....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:44

Ja herkenbaar! maar zelfs op mn stage ondervind ik er problemen aan.

En tjah mijn vriend ook, en echt begrijpen doet hij het niet...

pff zoo lastig..

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:48

Ik heb er ook last van. Gedeeltelijk vanwege bordeline en geedeeltelijk vanwege mijn suiker. Is erg lastig voor de omgeving en mij, maar het is niet anders. Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:42

haha Ik; en ik voel het precies aankomen... Maar kan er verder niets tegen doen. Echt van extreme blijheid naar een diep zwart gat. Vooral als ik moe ben wordt het erger, zucht.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:59

Heb er vandaag enorm last van. Loop me verschrikkelijk te frustreren over me haar. Vrolijk wakker geworden en nu al heel de dag zwaar depri. Maar kan er gelukkig zelf nog om lachen haha.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 19:09

Dat is wel knap, ik niet hoor.. en wil dan geforceerd vrolijk doen!

wordt t alleen maar erger van :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:11

Pff hier nog een hoor!

Echt mijn vrolijke bui kan echt door iets HEEUUUUL kleins in een keer omslaan naar verdriet...

Zoals gisteren... Ik vroeg of mijn vriend mij naar mijn paard kon brengen en dat kon hij niet, kregen er een beetje een klein ruzietje over (echt klein hoor :') ) en ik voelde de tranen al meteen prikken achter mijn ogen. Zat bij de bushalte dus heb alles weg geprobeerd te drukken :')

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:15

Hier nog één, vooral als ik boos word dan moet ik vaak keihard janken. En dan kom ik niet meer uit m'n woorden en dat maakt het natuurlijk allmaal nog erger :o Grr echt vreselijk irritant :P

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:23

hier nog 1!

pff echt soms niet normaal.
maar komt ook door dingen die momenteel spelen.
slaat soms zo echt in 1x om, niet echt leuk

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:25

Jep..... Ik ben over het algemeen vrolijk maar vrijwel iedere dag is er een moment dat ik instort. Dat kan zijn door iets heel simpels zoals wat Focussed al noemt, of door iets waar ik me eerder al zorgen over heb gemaakt, door problemen in de wereld waar ik helemaal niets mee te maken heb etc. etc. Mijn vriend wordt er gek van, hij heeft sowieso al moeite met emoties en ik val hem er continu mee lastig. Voel me daar echt ontzettend schuldig over, maar juist doordat ik niet de mogelijkheid krijg om mijn emoties te uiten voel ik me alleen nog maar slechter op dat moment. Maar inmiddels ben ik wel zo ver dat ik weet dat het dagelijkse routine is en zodoende zit ik het gewoon even uit en is het weer over. :+

Achtergrond informatie hierbij is dat ik last heb van PTSS, wat aansluit bij onverwerkte traumatiserende ervaringen uit mijn vroegere jeugd. Ik slik de pil, en merk uit mijn ''onbewuste'' dat dit niet goed is voor mijn lichaam en geest. Ik wil er dan ook graag vanaf, maar ja wil toch leuke dingen blijven doen met vriendlief..... ;)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:43

Hmm ik wil net aan de pil beginnen maar zo te lezen is dat niet altijd zo vertandig.
Ik heb ook enorme stemmingswisselingen soms, maar dat komt voort omdat ik zo in de knoei met mezelf zit..
ach wie weet komt het ooit nog goed

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:31

Sky_As schreef:
bij mij heeft denk ik vooral mijn vriendje er last van ....
erg zielig, maar gelukkig is hij erg lief voor me...hoop ook echt dat hij het begrijpt.

Ik kan zo uitkijken naar dingen, bijv. als we iets leuks samen gaan doen, of als ik daar in in heb.
Dan kan ik mezelf zo rot gaan voelen als dat dan bijv. niet doorgaat of er iets tussenkomt....

Heel herkenbaar! Denk dat heel veel jonge meiden/vrouwen last hebben van stemmingswisselingen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 10:46

Ja, maar ook zo erg dat het hun leven beheerst?

ik heb er echt last van, kan er moeilijk mee leven. neig ook erg naar perfectionisme.. en als dat dan niet haalbaar is op dat moment.. sla ik om, en is het grote negatieve put!

Ben snel depressief en zie geen uitweg meer ed...

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:49

Maritje1991 schreef:
Ja, maar ook zo erg dat het hun leven beheerst?

ik heb er echt last van, kan er moeilijk mee leven. neig ook erg naar perfectionisme.. en als dat dan niet haalbaar is op dat moment.. sla ik om, en is het grote negatieve put!

Ben snel depressief en zie geen uitweg meer ed...

Zit jij dan ook telkens te denken van ik moet echt naar een psycholoog? Maar die stap is gewoon zo moeilijk

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 10:53

Nou, de laatste tijd wel.
nu ik ook steeds meer besef wat er nou eigenlijk gaande is.

eerder vond ik dat echt niet nodig. maar nu ondervind ik zoveel problemen.. echt heel rot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:57

Ja naja ik herken dat opzich wel... De stap zetten om (weer) naar een psycholoog te gaan, dat gebeurt toch niet, want op mijn goede momenten (die zeker in de winter in de minderheid zijn :O ) denk ik, het valt toch allemaal wel mee en het komt goed :Y) ... Op mijn mindere momenten word ik soms echt moedeloos, maar toch ben ik over het algemeen niet pessimisisch over mijn levensloop en toekomstbeeld. 't voelt voor mij meer als een fysieke omslag telkens, ook omdat mijn lichaam (of hersenen ) het van te voren echt al aangeven dat ik me op een punt bevind dat ik echt van het ene uiterste naar het andere uiterste kan gaan :')

Maargoed, ik ben ook heel perfectionistisch, en zolang alles nog volgens mijn perfecte wereldje gaat zit ik echt in een soort van roes / blijheids-mode... En als er dan iets gebeurt... Man, dan vergaat de wereld :D En het gevolg is dat ik dan maar gewoon uberhaupt niet mijn best meer ga doen om iets te bereiken, want de kuil waarin ik terecht kan komen als het misgaat is zo diep... Dat ik het gewoon niet meer probeer, zodat ik me uberhaupt maar aan de oppervlakte begeef, en ook niet in een diepe kuil kan vallen. Ik ben dus niet iemand die voor middelmatigheid gaat, dan verpest ik het maar meteen compleet. Dat is wel echt mijn main-issue Wsl :+ ... Verpest ik echt een hoop dingen mee :')

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:06

Menino schreef:
Ja naja ik herken dat opzich wel... De stap zetten om (weer) naar een psycholoog te gaan, dat gebeurt toch niet, want op mijn goede momenten (die zeker in de winter in de minderheid zijn :O ) denk ik, het valt toch allemaal wel mee en het komt goed :Y) ... Op mijn mindere momenten word ik soms echt moedeloos, maar toch ben ik over het algemeen niet pessimisisch over mijn levensloop en toekomstbeeld. 't voelt voor mij meer als een fysieke omslag telkens, ook omdat mijn lichaam (of hersenen ) het van te voren echt al aangeven dat ik me op een punt bevind dat ik echt van het ene uiterste naar het andere uiterste kan gaan :')

Maargoed, ik ben ook heel perfectionistisch, en zolang alles nog volgens mijn perfecte wereldje gaat zit ik echt in een soort van roes / blijheids-mode... En als er dan iets gebeurt... Man, dan vergaat de wereld :D En het gevolg is dat ik dan maar gewoon uberhaupt niet mijn best meer ga doen om iets te bereiken, want de kuil waarin ik terecht kan komen als het misgaat is zo diep... Dat ik het gewoon niet meer probeer, zodat ik me uberhaupt maar aan de oppervlakte begeef, en ook niet in een diepe kuil kan vallen. Ik ben dus niet iemand die voor middelmatigheid gaat, dan verpest ik het maar meteen compleet. Dat is wel echt mijn main-issue Wsl :+ ... Verpest ik echt een hoop dingen mee :')

Jeetje, jouw verhaal kinkt wel heel herkendbaar. Vooral over dat perfectionisme en dat je de toekomst eigenlijk best rooskleurig tegemoet ziet :o Alleen dat stuk tussen toekomst en nu..
Ik kom hier uit een heel nuchter gezin en psygologen zijn zweverig blabla, dus ookal overweeg ik het zo'n 10x per jaar, ik doe het niet want dat is voor mij zoiets als je trots verliezen.
Maargoed, ook nu weer zit ik in een diep dal en ben mezelf kapot aan het maken en alles om me heen. Ík denk dat m'n ouders een veel beter leven gehad zouden hebben als ze een kind hadden waar ze echt trots op konden zijn en die niet op deze manier hun leven vergalde.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:35

Ik had er met de pil ook heel erg last van. En nu ben ik zwanger en heb ik er weer last van :D
Maar normaal zonder pil kan ik er ook wat van hoor, ik ben ook erg gevoelig voor depressies en heel perfectionistisch. Dus dat helpt ook niet mee. Als iets niet goed genoeg gaat naar mijn zin, kan ik daar helemaal depri van worden... Erg lastig.
Gelukkig heb ik een hele lieve man die er (meestal) begrip voor heeft.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:36

ik heb er ook last van.. heb een vitamine b12 tekort daar wijt ik het maar aan..

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:45

hier nog een, en ik kan er wat van hoor :D
Vooral als we ergens zijn en ik moe wordt, dan vind ik echt NIETS meer leuk en wil ik NU naar huis :o
ook als er ff iets niet naar mijn zin gaat, gaat er ook meteeeen niets meer naar mijn zijn....terwijl dat achteraf dan eigenlijk allemaal wel mee valt... {x)
Gelukkig weet ik het van mezelf en probeer ik het wel te onderdrukken maar da's zo moeilijk O:)

of het door de pil komt weet ik niet, die slik ik al jaren en volgens mij was ik daarvoor ook niet echt een bepaald makkelijk kind
wel heb ik ook altijd vitamine B te kort, kan dat er echt wat mee te maken hebben?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 15:07

Jullie verhalen zijn zooo herkenbaar! pfff

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:30

Lotgenoten! :D
Wat gaan we eraan doen? met z'n alle massaal B12 uit de winkels trekken!? :P
Prettige kerstavond allemaal trouwens, geniet er toch maar van, hoe dan ook ;)