lastig lang haar; tips gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

lastig lang haar; tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 13:24

Ik heb vrij lang haar (zo ongeveer tot aan onderrug), maar ik heb er onwijs veel last van door het winterweer. Het klit gigantisch snel en ook is de onderste 5 a 10 cm gigantisch droog en nauwelijks doorkambaar. Ook breekt het snel af.

Ik ben benieuwd naar tips hiervoor en zoek iets wat je in je haar kan doen waardoor je haar makkelijker doorkambaar en minder droog is maar wat je haar niet vet maakt (geen mousse dingen dus etc.)

Sammyy

Re: lastig lang haar; tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:27

Ik ging bij de kappersgroothandel van de L'oreal altijd een soort masker halen voor mijn haar wanneer ik het deed blonderen. Daardoor leek het iig weer mooi.

Maar als ik het zo lees, is jou haar aan de onder kant kapot, en dan denk ik dat de enige remedie de schaar is helaas. Wanneer je dat niet zou doen, trekt het alleen maar meer op ( die kapotte en dode punten ) en kun je nog meer af laten knippen.

Succes!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:28

Afbeelding

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 13:31

Ik snap de kapper hint, ik ga vrijdag ook naar de kapper en dan gaat dat stuk er ook af. Het klitterige en het droge heb ik sowieso ook als ik net geknipt ben, dus daar graag tips voor :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:31

Ik denk flink stuk eraf, goed bijhouden. (dus regelmatig bij punten) En wat voor shampoo/conditioner gebruik je? hoe vaak was je? regelmatig maskers gebruiken?
en tegen klitten/pluizen misschien frizz ease van john frieda gebruiken? sowieso vind ik persoonlijk shampoo van john frieda erg goed!
Shampoo die ontklit dan je misschien ook de cowboy magic gebruiken! Word ook voro paarden gebruikt maar kan je ook goed als mens gebruiken natuurlijk! Zitten geen siliconen in, dus is goed voor je haar! (vermoedelijk dat het daarom breekt, siliconen in de shampoo)

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 13:34

dat flink stuk eraf gaat zeker gebeuren, ben de lengte ook zat zo onderhand :) Maar ik heb dit ook als mijn haar 15 cm korter is en net geknipt dus.

Ik gebruik afwisselend andrelon laagjes accent + conditioner en andrelon antihaarbreuk + conditioner. Ik was het 1 keer in de 3 dagen. Verder gebruik ik geen maskers.

Thnx voor de shampoo tips!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:38

Ik heb ook behoorlijk lang haar en heb in de wintermaanden hetzelfde probleem.
Ik gebruik anti-klit spray van Gliss Kur (Schwarzkopf) voor lang haar. Dat spray je er na het wassen in en hoef je niet uit te spoelen. Ik vind dat conditioner mijn haar altijd zo slapjes maakt...Heb je hier niet bij.
Gewoon te koop bij ethos/kruitvat ed.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:41

Ik heb ook lang haar en was het met matrix shampoo van de kapper en ook die creme spoeling. Die cremespoeling moet 10 min blijven zitten (en vooral in de punten goed inmasseren) en dan kan ik mijn haar super makkelijk uitkammen. Daarnaast heb ik het vaak op een staart of een soort knot waardoor ik eigenlijk nooit klitten heb. Deze shampoo werkt daar voor mijn gevoel wel aan mee omdat het ook de haarconditie verbeterd en mijn haar nu langer 'mooi' blijft (niet dof/dood/gespleten).

xlenngp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:44

Je haar niet kammen als het droog is. Als er creme spoeling in zit het doorkammen. Scheelt heel veel, bij mij dan.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:44

Bij mij inderdaad ook :j . Krijg echt een pluizebol als ik me haar kam na het douche en het al helemaal doog is. Ik kam het altijd als het handdoekdroog is.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:47

Ik hád lang haar tot een paar maanden geleden (tot net boven mn kont). Ik had een tube van de kapper die ik veel gebruikte in de winter. Weet alleen niet meer precies wat voor spul dat was, maar het was erg zachtmakend, en had weinig last van droog haar! Misschien bij de kapper vragen om advies?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:52

Serum!

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:55

Mijn haar komt momenteel ongeveer tot aan mijn staartbeen . Ik Heb het momenteel bijna altijd vast. tijdens het slapen ook . Ik spuit het voor ik ga slapen in met een mengsel van rozenwater , amandelolie en een haarherstellend masker van henna hetgene je niet moet uitspoelen. Ik mist het eventjes nat niet te nat doe het bij elkaar en s'morgens is mijn haar lekker zacht en niet vet . Ook was ik de laatste 10 cm van mijn haar bijna nooit . Ik doe shampoo op mijn hoofd ,masseer het enkel in op de hoofdhuid en spoel het uit. Conditioner doe ik wel over heel mijn haar en laat dit goed intrekken , ik gebruik wel geen fructis en andere met veel siliconen in want dat droogt je haar gigantisch uit. En drogen doe ik ook niet dikwijls. En inderdaad niet kammen als het nog nat is , ik ontwar het enkel wat met mijn vingers , maar meestal kan ik heel vlot door mijn haar .

fototje , wel na een avondje optreden onder een warme lamp :D

http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... CF5162.jpg
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... rschot.jpg

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 14:00

wow wat een reacties al dank jullie wel!

@sazsie: die heb ik al geprobeerd maar daar wordt mn haar erg vet van helaas.
@bayaatje: wow wat een mooi haar heb je!Ben impressed....Ik wil het wel graag los dragen overdag maar `s avonds voor het slapen gaan even wat indoen en dan vast zou goed kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:04

Mijn haar is ongeveer net zo lang als dat van Bayaatje. :j
Ik kan je wel een goede shampoo-tip geven; elvive nutri gloss
Je haar wordt daar enorm makkelijk kambaar door! Helemaal als je de cremespoeling er ook nog bij gebruikt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:08

Heb je deze weleens geprobeerd:

Afbeelding

Ik heb ook lang haar en ik zweer al jaaren bij dit spul! Het beste effect is als je het indoet na het douchen, maar je kunt het ook indoen als je haar allang droog is, maakt niet heel veel uit en het houdt ook heel lang. Voordat ik dit gebruikte had ik ook veel last van klitten etc, maar dit helpt echt, bij mij tenminste wel.
En je haar gaat er ook nog eens lekker van ruiken, ook handig als je een keer geen zin hebt om je haar te wassen, je blijft het ruiken ;). Er zijn ook verschillende versies van dus, ik gebruik vooral de "Care & Repair" versie (die staat op de foto er niet bij), maar Glad & Steil en Lang Haar zijn ook heel goed.

Ik ben er dus heel enthousiast over zoals je ziet :')
maar succes met zoeken naar spul dat goed voor je werkt in ieder geval!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:18

Ik heb ook lang (lastig blond) haar en ik zocht anti statische tips en toen ben ik 1 x p.week een haarmasker van syoss gaan proberen en ik moet zeggen, mijn haar is niet meer statisch of droog geweest sindsdien *\o/* Voor het eerst in mijn leven niet dat ellendige, knetterende, statische gedoe.. heeeeerlijk!! Mijn haar wordt er superzacht en dus ook gehydrateerd van want blijkbaar wordt je haar statisch doordat het droog is, een hydraterend masker werkt dus echt, tenminste die van syoss wel.
Verder was ik mijn haar met Herbal Essences (nu voor t eerst, bevalt heel goed) en ook bijna uitsluitend met Nivea Intense Repair shampoo (ben ik ook mega blij mee). Cremespoeling gebruik ik niet meer sinds ik dit vervangen heb door Schwarzkopf Oil Nutrive anti-klikt spray (de gele variant).

Ik zag zelfs tot mijn schrik dat mijn eeeuwige gespleten punten (zelfs direct na het knippen bleef ik ze hebben) bijna helemaal weg zijn :D:D
Dus gewoon door de wassen met Nivea Intense Repair en dan ipv cremespoeling die Schwarzkopf anti klit spray te gebruiken, super dus.
En nu in de winter doe ik nog 1x per week ongeveer het Syoss masker erin, ik kocht altijd steeds verschillende shampoos onder het mom van ' 1 pot nat en je spoelt 't er toch weer uit, heeft toch geen zin' maar ik ben er nu achter dat dit voor mijn echt een goeie combinatie is en het dus wel degelijk verschil kan maken.

Voordeel van die anti klit spray tegenover cremespoeling is dat je er veeeeel langer mee doet en je er dus minder geld aan kwijt bent ;)

Verder moet je nat haar ook nooit borstelen, hierdoor breekt 't veel sneller af :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:57

Je haar kan je wel kammen als het nat is, maar dan wel héél voorzichtig. Ik gebruik een hele grove kam en begin bij de puntjes en werk voorzichtig omhoog.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:00

buiten een muts op. haar in een vlecht...

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:20

De intense repair van nivea is inderdaad een aanrader en als het buiten vochtig en koud is kan je best je haar in een vlecht dragen . Wat ik ook dikwijls doe , de dag dat ik mijn haar moet wassen een olijfolie maskertje erop , haren bij elkaar en een aantal uurtjes zo rondlopen. Dan was ik achteraf mijn haar wel volledig.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:20

xlenngp schreef:
Je haar niet kammen als het droog is. Als er creme spoeling in zit het doorkammen. Scheelt heel veel, bij mij dan.
Ik heb dan wel kort haar, maar je haar kammen als het nat is is zowat het slechtste wat je kunt doen!