Kies schuift, na beugel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijmanJarig

Kies schuift, na beugel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 21:15

Sinds een aantal weken is mijn beugel eruit.
Alles stond recht, was erg blij. Ik ontbreek namelijk een tand, een hoektand, en ze hebben alle kiezen opgeschoven zodat 'het gat' daar opgevuld is.
Dat die tand er niet zit, zie je niet, maar sinds een week is er op de plek waar geen tand zit een gat.
De kies die naar voren was getrokken, is weer gedeeltelijk terug geschoven. Ik baal hier echt ontzettend van want ik wil nooit meer een beugel, echt nooit meer.
Ik heb 6 januari een controle afspraak, maar zou ik maandag bellen voor een eerdere afspraak?
Heeft iemand trouwens ervaringen? Hoe zou dit eventueel opgelost kunnen worden?
Beugel wil ik echt niet meer, heb er echt slechte ervaringen mee en heb er al lang genoeg aan gezeten.

Alvast bedankt ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:18

draag je wel een nacht beugel ofzoiets? vrees dat als je dat gat kwijt wil toch weer aan de beugels moet...

fjordjes

Re: Kies schuift, na beugel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:19

Heb je ook geen spalk gekregen? Mijn tandjes kan ik zelfs bewegen ondanks dat ik een spalk heb. En ik vind ook dat ze toch niet staan zoals net nadat mijn beugel eruit was.

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 21:24

Ik heb wel een spalk, maar die gaat tot die kies zeg maar, die zit er net niet bij.. ;(

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:28

Ben bang dat je toch weer een beugel zal krijgen/moeten want vanzelf gaat dat niet meer dicht.
Je kan vragen of ze een nachtbeugeltje kunnen maken voor je (heet bij ons een OIR) en dan maken ze een afdruk en op het gips modelletje maken ze dan het gat dicht en daar door zal dat beugeltje het gat tussen je tanden ook dicht maken, zou dus maandag bellen want hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat het anders niet op deze manier opgelost kan worden!

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 21:29

Oke, nou ik ga maandag zo snel mogelijk bellen.
Jezus ik word hier wel depressief van, beugel wil ik namelijk echt niet meer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:51

vervelend he! zoiets heb ik dus ook gehad en heb me er maar bij neer gelegd...
Bij mij was het zo na een jaar beugel stond het perfect voor een jaar, maar toen ik een jaar of 15 werd ging het in eens weer helemaal terug. Toen nog 2 jaar een beugel gehad en het staat nog steeds niet super mooi.
Zulke dingen zijn gewoon echt balen! hopen dat ze wat simpels kunnen doen om het te verhelpen( snel bellen dus!)

AmberHeijmanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:54

Bellen gaat het 'm niet worden, deze week zijn ze er niet.
Ik wacht wel gewoon op m'n controleafspraak, op 6 januari.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:57

Normaal plaatsen ze een "draadje" zodat het niet terug kan gaan naar de oude stand.... :n

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:07

Eigenlijk bestaat ortodontie nog niet zo lang en weten ze nog niet precies wat de gevolgen zijn van het rigoreus opschuiven van tanden en kiezen. Die spalkjes zijn niet voor niets omdat de natuurlijke "drang" van je elementen te onderdrukken.

Dus een spalk is de enige optie vrees ik en zo snel mogelijk laten plaatsen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:14

Balen zeg!
Die spalkjes zijn ten eerste lastig ivm mondhygiëne en ten tweede zitten de kiezen er normaal gesproken niet bij.
Nachtbeugel is beter, dat is een doorzichtig hoesje wat om alle tanden/kiezen gaat. Die doe je 's ochtends uit en kan het dus goed schoonhouden + ook de kiezen zitten erbij.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:25

ik heb tot 2 keer aan toe een beugel gehad.
de eerste keer maar liefst 3 jaar en de 2de keer 2 jaar.
na de eerste keer ging alles supersnel weer terug naar zij oude stand.
na de 2de keer heb ik boven en onder spalkjes gekregen, en zelfs toen ging een deel weer terug omdat idd je kiezen er niet bij zitten.
het ondertussen wel 20 jaar geleden dat mijn 2de beugel er uit ging, en mijn tanden staan niet heel mooi maar je ziet het eigenlijk pas als je het weet zeg maar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:28

Daissos4 schreef:
Normaal plaatsen ze een "draadje" zodat het niet terug kan gaan naar de oude stand.... :n

De TS zet hierboven dat ze een spalk heeft ;) . Hij komt alleen niet tot aan de kies.

En dat is ook normaal, mijn spalk komt ook maar tot mijn hoektand. Helaas zijn die tanden aan 1 kant daarachter ook aan de wandel gegaan. Gelukkig zie je dit niet als ik mijn mond open doe, maar ik vind het super irritant. Ik zou alleen weer aan de beugel moeten om alles recht te krijgen en dat is het mij niet waard :n

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:06

Heb je die tand die op die plek hoort te zitten helemaal niet meer, of zit die in je gehemelte? Waarom heb je niet gekozen voor een implantaat? (gewoon interesse)

Ik denk dat je toch weer aan de beugel moet. Met een gat in je mond rondlopen is ook niet mooi! En daarbij hebben veel mensen op latere leeftijd een beugel, dus daarvoor hoef je het niet te laten!

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:58

Mijn broer heeft een spalk achter zijn kies...?