Puberteit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Puberteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 16:47

Hee iedereen,

Sorry ik weet even geen betere titel.
Ik ben 13 en binnenkort komt de laatste week van de maand er weer aan :o
Mijn menstruatie week... tot nu toe dan.
Ik ben net 2x ongesteld geweest en heb me kunnen redden met het pakje wat mijn mam had achter gelaten en met reclame meegestuurd maandverband.
Mijn moeder is overleden en ik ben de enigste thuis die ongesteld is.
Mijn probleem: Mijn maandverband is op en ik heb het lef niet om naar de winkel te lopen en zo even uitgebreid 2 pakken te halen..
Ik zou het best aan mijn vader willen vragen maar hij heeft geen idee wat hij zou moeten halen..

groetjes AGarcia
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 18-12-10 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak aangepast

Voltige96

Re: Puberteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:48

Zou je niet samen met een vriendin of samen met je vader kunnen halen? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:49

Waarom schaam je je ervoor..
Het is heel normaal..

Zelf vind ik tampons veel makkelijker, tenminste geen vieze soppende smurrie tussen je benen...

Gewoon huppa naar de winkel gaan! :) Anders zit je binnenkort met de viezigheid.
Desnoods neem je een vriendinnetje mee?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:50

Meid, ik snap dat het spannend is voor de eerste keer. Maar echt, de pakken maandverband vliegen in ieder winkel over de toonbank ;) En als je echt niet durft, toch je vader laten halen, of misschien samen halen? Gewoon goed uitleggen wat je wilt hebben :)
Succes!!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:55

Ojeetje, dat is wel lastig wat je zal echt iets nodig hebben om je te beschermen.

Misschien kan je er een shampoo en bijvoorbeeld tandpasta bij halen? Dan kom je niet alleen voor maandverband, en is het misschien minder eng.

De meiden achter de toonbank vinden het echt niet raar hoor. Alle vrouwen halen maandverband en tampons, dus niemand zal je aankijken. Succes :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:57

Iedereen heeft het elke maand nodig, dus het is helemaal niet gek.
De eerste keer vond ik het zelf ook 'spanennd' maar naar een paar keer besef je wel dat niemand je vreemd aankijkt, het dood normaal is. :)

Succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:01

Dat is niets om je voor te schamen hoor :) . Gewoon naar een drogist gaan (het valt me op dat daar meestal vrouwen werken en die kennen je probleem ) . Desnoods neem je inderdaad een vriendin mee ofzo :) .

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:04

Ik kan mezelf helemaal mijn eerste keer zelf tampons halen helemaal niet herinneren, dus denk niet dat je er gek op aangekeken gaat worden hoor meis :(:)

Heb je misschien een buurvrouw, tante, nicht of iemand anders die met je mee zou kunnen gaan?
Probeer het iig niet te laten halen, zo maak je de drempel alleen maar hoger.

Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:07

http://www.deonlinedrogist.nl/menstruat ... 7_281.html

Kijk eens hier. Je kunt het gewoon online bestellen. Hoef je helemaal niet nerveus in je eentje of met je vader naar een winkel. En als je niet online wilt bestellen, kun je op deze site in ieder geval je vader uitleggen wat-ie moet halen....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:08

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het eng vindt om te kopen. En wat vervelend dat je geen moeder meer hebt, die kunnen in dit soort situaties zo'n uitkomst zijn! Mijn advies is om samen met een vriendin, tante of nicht naar de winkel te gaan, dat maakt de drempel vaak wat lager. De meiden achter de kassa zijn het gewend en kijken evenmin op van het verkopen van een doosje tampons als van een nagellakje of blik hondenvoer.

Succes!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:08

Toch gewoon heen gaan :o Mischien is het minder erg als je ook andere dingen gaat halen??
Mischien kan je wel aanbieden om boodschappen te gaan doen en dan gewoon een pak mee nemen :D
Niemand gaat je raar aan kijken hoor haha, zou wat zijn. Alle meisjes en vrouwen worden als t goed is ongesteld en
die zullen toch allemaal maandverband en tampons moeten halen ;) Ik weet van een vriendin van mij, die zijn met 4 meiden thuis en dan hun papa, die papa moet elke maand 5 pakken maadnverband halen, en zelf hij is niet vreemd aangekeken ;) Gewoon bij een meisje aan de kassa gaan staan, mischien voel je je dan ook prettiger??

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:09

Nou kijk eens hoe de mensen hier reageren, een verkoopster zal niet anders reageren! En zal je al helemaal al niet uitlachen ofzo hoor!! Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand zoiets overkomen is :P

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:22

Maandverband is echt de normaalste zaak van de wereld voor verkoopsters hoor! Kijk niemand van op :) Ga maar gewoon kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:47

Niemand kijkt je raar aan, het is heel erg normaal! Ik vond het eerst ook niet fijn als papa het moest halen (mijn moeder is ook overleden) en toen haalde ik het ook vaak zelf. Nu ga ik gewoon mee boodschappen doen en gooi ik de tampons + maandverband die ik altijd heb gewoon in de kar en dan hoef je het niet zelf af te rekenen, maar heb je wel je dingen. Weet je pa wel dat je ongesteld bent trouwens? Anders een keertje met vriendinnetje oid gaan?

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:55

Gewoon onder andere boodschappen proppen. :+

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:59

Je kan het ook bij de drogisterij halen, daar lopen vooral vrouwen, die halen ook allemaal wel eens maandverband. Misschien dat het dan minder eng is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:38

Inderdaad, gewoon gaan! Gewoon in de supermarkt, pak maandverband op de band, geen haan die er naar kraait :)

Wat kan er nou gebeuren? Mensen die je aankijken? Geloof me, het gebeurt niet. Iedereen koopt het!

Je bent nog aardig wat jaartjes ongesteld, en neem aan dat je niet je vader kan blijven vragen om t voor je te halen. ;)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:41

Toen ik de eerste keer maandverband moest kopen vond ik het ook best wel eng! Maar niemand die je raar aankijkt hoor, gewoon doen! :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:43

Het is heel normaal hoor om te kopen :j , ieder meisje/vrouw is ongesteld en kassières kijken nergens meer van op.