Last van jeukende bultjes die op muggenbulten lijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Last van jeukende bultjes die op muggenbulten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:49

Sinds een aantal weken ?2? heb ik erg last van een jeukende huid.

altijd al wel snel geirriteerde huid gehad bij mijn ellbogen en onderarmen, maar dat zijn schrale jeukende plekken.
Maar nu heb ik die plekken op beide armen zitten op dezelfde plek, en ook op mijn onderbenen ook beide op dezelfde plek.
Op dit moment zit het er een beetje uit als schaafplekken.

Nu heb ik er ook nog allemaal jeukende bultjes bij, lijken heel erg veel op muggen bulten alleen er komt geen vocht uit bij het
kapot krabben maar gewoon bloed, de bultjes zitten bij de andere jeukende plekken.
Dus op mijn armen en benen maar ook op mijn schouders en ook beetje onder mijn oksels.
Heb mun huid nu al aardig openliggen zo onderhand.

Ik wordt er zo onderhand helemaal gek van, ik heb nog cardiflor Forte creme van een vorige allergische reactie maar dit helpt dus totaal niet
is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of er iets van herkent.?

Edit: net in de bijsluiter gekeken van mijn Diclofenac die ik slik en ik kan er dus huiduitslag kan krijgen, zijn er mensen die daar ook last van hebben?

HannahFrouk

Re: Last van jeukende bultjes die op muggenbulten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:19

Sorry als ik iets geks zeg, maar heb je niet toevallig poezen of honden die vlooien bij zich kunnen hebben? Of slaap je in een kamer waar eerder een hond heeft geslapen?

Het zouden best vlooienbeten kunnen zijn (heb ik in Nieuw Zeeland een keer gehad toen ik ergens logeerde en ik werd echt GEK van de jeuk van die bultjes).

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:41

Kan inderdaad van de Diclofenac komen, probeer te stoppen en kijk wat er dan gebeurd! Psoriasis was ook iets wat in mijn gedachte schoot toen ik je post las! Sterkte ermee. ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:59

waarom ga je niet naar de huisarts ermee?
die weet waarschijnlijk wel wat het is en zal er ook een middel voor hebben
en anders word je doorverwezen naar een dermatoloog
je blijft toch niet met jeuk lopen??

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:04

Toevallig een kerstboom in huis gehaald?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:27

Barvrouwke schreef:

ze zegd al twee weken last te hebben van de jeuk lijkt mij niet dat je begin december al een boom in huis heb toch?
of zeg ik nu wat raars?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 17:31

Ja waarom niet naar de huisarts? Omdat ik de afgelopen weken al zo vaak er ben geweest xD vind het zo stom om er weer heen te gaan. Vlooien dacht ik ook al aan, werk met konijnen en heb katten dus die mogelijkheid is er maar de bulten zijn te groot om van vlooien te zijn. Ga nu eerst maar kijken of het lukt om te stoppen met medicijnen en kijken hoe het dan gaat, anders ga ik inderdaad wel even langs de huisarts want tis niet te doen zo!
En kerstboom is het niet, altijd al kerstboom gehad en de jeuk was er inderdaad al eerder ;) maar had een mogelijkheid kunnen zijn!
Bedankt! :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:19

DDDMakkink schreef:
Barvrouwke schreef:

ze zegd al twee weken last te hebben van de jeuk lijkt mij niet dat je begin december al een boom in huis heb toch?
of zeg ik nu wat raars?

Najah.. je hebt van die kerstfreaks die al een half jaar tevoren beginnen te versieren {:)
Dit jaar ben ik voor het eerst allergisch voor mn boom {x)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:23

Het kan netelroos zijn. Heel vervelend; komt vaak voor met een verminderde weerstand.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:49

misschien ishe tniet hetzelfde hoor, maar ik heb ook last van jeukende bultjes. bij mij komen ze van de koud/warmte.
ik loop voor mijn werk veel buiten, dan zijn mijn benen koud, ga binnen op een stoel zitten en dan krijg ik ze. mijn huid kan niet goed tegen de wisseling van kou naar warm. ik heb ze dus op de achterkant van mijn bovenbenen en knieholtes. misschien komt dat iets overeen? er is jammer genoeg niks aan te doen. uiteindelijk worden ze droog en dan smeer i kze goed in met een bodylotion. ik huppel dan altijd even rond zonder broek om het goed in te laten trekken. misschien komt het iets overeen met jou verhaal als je het bedenkt. suc6 en anders even de ha raadplegen?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 16:59

Ben nu een paar dagen zonder de Diclofenac bezig , en volgens mij is er niks meer bijgekomen, nog wel soms jeuk.
Alleen heb nu flinke rugpijn
:(
toch maar even vragen om andere pijnstillers!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 17:31

Misschien een schimmel infectie, even langs de huisarts en zalfje vragen. Kan ook via je huisdieren komen en door het weer.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:53

Netelroos? Heb dit ook gehad, jeukt verschrikkelijk erg, kan misschien komen door de diclofenac of door verminderde weerstand of allergie. Zou toch even na de HA gaan.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:24

Ik heb het ook
Ik noem ze dan ook' Jeukbultjes'
Bij mij komen ze na het douchen. Ik denk door kou en warmte verschil
Trekt steeds weer weg en komt ook terug. Ik heb er eigenlijk geen last van als ik er niet aan zit

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:26

Heb je antibiotica geslikt?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:30

Jep, ik zeg ook netelroos! :j

heb het ook sinds september. ben er mee naar de dematoloog geweest, heb pilletjes meegekregen en heb nergens meer last van.

het schijnt dat als je zo'n kippenvellen huidje hebt, zo'n schrale, droge huid, dat je een verhoogde kans hebt op netelroos, astma en hooikoorts. het is ook erfelijk, mijn oma heeft zowel netelroos en hooikoorts gehad en ik heb het nu dus ook.

netelroos kan 4 weken duren maar ook bijv. 8 jaar. maar met die pilletjes heb ik nergens meer last van.

deze info heeft de dermatoloog mij verteld.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:32

Ik heb ze al weken onder op mijn rug zitten! Gek wordt ik er van!!
Elke keer weer open, het voelt als muggebulten maar het is het niet, er komt alleen wat vocht en bloed uit. Zalfjes helpen niet ;(
Ik heb sowieso een gevoelige huid met dit weer en twee antibioticakuren geslikt laatste paar maanden.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:33

Anniick schreef:
Jep, ik zeg ook netelroos! :j

heb het ook sinds september. ben er mee naar de dematoloog geweest, heb pilletjes meegekregen en heb nergens meer last van.

het schijnt dat als je zo'n kippenvellen huidje hebt, zo'n schrale, droge huid, dat je een verhoogde kans hebt op netelroos, astma en hooikoorts. het is ook erfelijk, mijn oma heeft zowel netelroos en hooikoorts gehad en ik heb het nu dus ook.

netelroos kan 4 weken duren maar ook bijv. 8 jaar. maar met die pilletjes heb ik nergens meer last van.

deze info heeft de dermatoloog mij verteld.

Wat voor pilletjes heb je er voor?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:34

Wanneer je netelroos hebt komt er een bepaald stofje uit je bloed samen met vocht en rode bloedcellen naar buiten, en dat vormt die bultjes. ;) dus dat zou het misschien best goed kunnen zijn.
Je lichaam denkt dat er iets gevaarlijk is van buitenaf, terwijl dat niet zo is, en dan komt dat stofje in je bloed naar buiten.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:35

ik zal eens even kijken hoe het heet! volgens mij is het ook in de apotheek te verkrijgen.
het is een pilletje die dat bepaalde stofje in je bloed remt.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:36

Ja ik slik namelijk datzelfde voor mijn geheel gevoelige huid (Aerius), blauwe pilletjes.Het remt de histamine (en daarmee ontstekingsreacties) in mijn bloed. Alleen met dit weer is het veel erger geworden.

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:38

het heet AERIUS (werkende stof: desloratadine)

edit; zie je laatste post. bij mij werkt het super, ik denk dat je dan iets anders hebt?
Laatst bijgewerkt door Anniick op 20-12-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:38

Anniick schreef:
het heet AERIUS (werkende stof: desloratadine)

Dankje dat dacht ik al! ;) Ik heb echt meer last met dit weer van jeuk en roodheid, en jij?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:40

nou nu ik die pilletjes slik heb ik helemaal nergens meer last van! echt super fijn!

toen ik die nog niet slikte, had ik er veel last van op warme plekken. (in mijn uggs, of als ik een warme trui aan had bijv.)

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:03

oh, dat heb ik ook! Word er echt gek van, krab alles kapot in mijn slaap.
Hmm.. eens googlen op netelroos