Buikgriep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Buikgriep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:14

:wave:

Ik heb (waarschijnlijk) buikgriep. Gister rond een uur of half 3 voelde ik me niet lekker worden.. Hoe later het werd, hoe vaker ik last kreeg van duizeligheid/benauwdheid, uiteindelijk heb ik ook een paar x moeten overgeven.

Durfde haast niet te drinken omdat ik bang was dat ik weer moest overgeven.. Uiteindelijk met kleine slokjes heb ik nu 1.5 glas weg nadat ik heb overgegeven :+ (was rond 9 uur gisteravond ). Ik vind het vre-se-lijk als ik moet overgeven, kan er gewoon half van in paniek raken :o .

Ik heb al wat op internet gezocht, en heb straks een schaaltje yoghurt op, best lang overgedaan, steeds muize hapjes, maar het zit er nog in :D !

Weet iemand wat ik nog meer kan eten, en waarbij de kans dat ik moet overgeven heeeeel klein is :+ ?

Ik had morgen eigenlijk ook met iemand afgesproken.. En hoop eigenlijk dat dit door kan gaan!

Edit; ik had(heb) ook last van buikpijn/misselijkheid en nu ook wat hoofdpijn. :P
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 16-12-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Re: Buikgriep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:16

Hier volgens mij ook buikgriep. Hield ook niets binnen.
Gisteravond is het me gelukt om een beschuitje te eten en die bleef binnen. Daar heb ik het vandaag dus maar bij gehouden en dat gaat goed.

Beterschap!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:17

Virusje heerst. Ik heb um ook. :D

Bij mij was het 1 dag doodziek, volgende dag goed brak maar het eten bleef binnen. De 2 dagen erna gaat het allemaal wel beter maar ik blijf dizzy en zo slap als een vaatdoek, zelfs na 2 dagen redelijk normaal eten.

edit: eten: ik neem bouillion drinken en crackertjes (geen volkoren). Yoghurt is een goede, dat zal ik zelf ook even halen. Bedankt voor de tip! :D

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:19

Ik heb het vorige week gehad. Niks bleef zitten.
Uiteindelijk hele kleine slokjes slappe thee genomen en zo'n kaneeltoastje (hoe heet dat, een langetje ofzo)

Beterschap!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:22

Het heerst idd, eerst had onspap het, toen onsmam, nu heb ik hem en wss heb ik me zus weer aangestoken :+ !

Beschuit kan ik evt ook wel proberen, al heb ik daar totaal geen zin in. (Maar ik heb nu nergens zin in :P ). Zolang mijn eten binnenblijft ga ik morgen gewoon, voor de hoofdpijn/buikpijn enzo kan ik wel een pilletje pakken :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:24

Als je ook veel last hebt van buikpijn, of je hebt er last van. Moet je cola drinken, hoe goor je het ook zult vinden. Maar het werkt, daar ben ik van overtuigt!

DreamUp

Ik heb het gelukkig (nog) niet. Maar beterschap voor alle zieken :(:)
bouillion is ook heel goed, krijg je weer een beetje kracht van!

Nathalie

Nou bij mij hielp cola niet. Die kwam er net zo hard weer uit. Buikpijn had ik echt extreem gisteren. Paracetamol hielp daar ook niet tegen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:25

Dat had ik ook gehoord :j ! Gister wilde ik een glas cola drinken, toen ik dus al last had van buikpijn/misselijkheid zodat ik het overgeven voor zou blijven (althans, dat hoopte ik :+ ). Maar de cola was op.. ^)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:25

Volgens mij is cola meer van nut als je wat verkeerds gegeten hebt? Dit is gewoon een virus wat je lijft om zeep moet helpen, dat doet een glaasje cola niet voor je helaas. :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:27

Ik had ook op internet gevonden dat je eerst wat natural lays chips moest eten en dan cola drinken.. Dat zou tegen de misselijkheid helpen.. Ik ga het zelf niet proberen (alleen het idee word ik nu al misselijk van :P ).

Jullie uiteraard ook beterschap :j !

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:29

Hahaha nou idd, wilde ne tzeggen, wordt al misselijk als ik het alleen lees! Als ik al geen glas thee binnen houd, lijkt me een glas cola en naturel chips ook geen succes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:38

Nee, oke. Maar bij mij werkt het wel :)
Maarja, iedereen is anders.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:40

Cola helpt vaak als je je wat opgezet voelt. Het lijkt me zelf niet echt goed tijdens een buikgriep. Het laat de boel was het ware wat doorstromen (tenminste zo ervaar ik het)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:41

Doorstromen gaat sneller dan me lief is momenteel! _O-

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:42

Daarom werkt het denk ik ook niet tijdens een buikgriep :P

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:47

Als het van onderen is ( :') ) kan je een banaan proberen ? :)

Ik ga zo maar weer yoghurt pakken, kan zo verder op i-net niks vinden wat we in huis hebben en wat ik ook nog is lust :P . Miss een beschuit/cracker oid :P

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:48

Ja, gewoon een banaan in je kont stoppen, ben je van het gedoe af. Wel even oppassen als je um er weer uithaalt. :+

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:49

Hahaha, zo kan je hem ook nog bekijken idd _O- !

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:51

Nou, liever niet. :D

Misschien is een kopje bouillion ook wat? Kippen ofzo? Ook goed voor je zoutgehalte als je veel spuugt en aan de dunne bent. ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 16:55

Kip.. Daar bedank ik voor O:) . Aan de dunne ben ik gelukkig niet ! *afkloppen* Moe(s)t wel vrij vaak naar de wc, maar het was vrij vast. (Wat een onderwerp :') ).

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:55

vorig jaar heftige buikgriep gehad.. was echt zo ziek..
op een gegeven moment zetpil gekregen wat het overgeven tegen hield, en daarna ontzettend veel geslapen.

Op een gegeven moment ben ik met opkikker begonnen van Maggi en thee..
en dan steeds wat opbouwen.
heeft een week geduurt voordat ik weer wat normaal kon eten :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:58

xChantal94 schreef:
Kip.. Daar bedank ik voor O:) . Aan de dunne ben ik gelukkig niet ! *afkloppen* Moe(s)t wel vrij vaak naar de wc, maar het was vrij vast. (Wat een onderwerp :') ).

Dan heb je geluk, weet nog wel van paar jaar terug, dat het er tegelijkertijd uit kwam.
Was opzich niet zo problematisch, behalve dan dat ik het de eerste keer niet wist :/

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:22

Bij mij is het gisternacht begonnen, overgegeven diaree, en nog steeds niet over maar ben al stukken beter :) dus het gaat de goede kant op.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:23

Ik meld me ook. Morgen al een week ziek, word er echt niet goed van. Ik kan een beschuitje inmiddels binnenhouden, maar die buikpijn is echt niet te harden. :\ Lig hele nachten wakker van de buikpijn. En anders word ik wel wakker van de buikpijn en zit ik weer in een dekentje naast de wc te trillen. Breekt me echt op. Dus als iemand daar nog tips voor heeft: graag!

Iedereen beterschap! :(:)