Daar beneden scheren..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Daar beneden scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 12:44

Al jaren zeep ik mijn schaamstreek goed in om het te kunnen scheren. Nooit last van gehad dat het raar rook of ging jeuken oid. Echter heb ik momenteel vermoedelijk een schimmelinfectie (is niet zeker, de creme slaat niet aan namelijk). En hoewel ik 100% zeker weet dat deze jeuk niet van het zeepgebruik komt, lijkt het me toch niet verstandig om nu met zeep de boel weer bij te werken. Want momenteel is het een oerwoud aan het worden :o
Mijn vraag: wat kan ik wel gebruiken zodat ik goed kan scheren, zonder dat het schadelijk is of gaat zeuren op een geïrriteerde huid?

kazan

Re: Daar beneden scheren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:46

ik gebruik een scheermesje van Venus met creme erin dat werkt perfect! en sinds kort heb ik die nieuwe venus met batterijen speciaal voor bikini nou dat is de uitvinding van de eeuw!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:46

Ik gebruik alleen water. :=
Verder niets. Nooit ergens last van. :=

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:47

even langs de huisarts ze hebben er ook een tabletje voor en ben je erzo van af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:47

eerst een beetje 'bij knippen' en dan met een ladyshave/scheermesje?? Denk haast dat dat het minst irriterend werkt!?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:48

kazan schreef:
ik gebruik een scheermesje van Venus met creme erin dat werkt perfect! en sinds kort heb ik die nieuwe venus met batterijen speciaal voor bikini nou dat is de uitvinding van de eeuw!!

ja deze gebruik ik ook. alleen is die venus vibrance nat geworden aan de binnenkant (onder douche scheren) :')
dus nu is het een ''gewoon'' scheermesje. maar die zijn wel heel fijn. geen zeep op scheerschuim nodig hoor ;)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:49

Ik denk dat je gewoon zeep/scheerschuim kan gebruiken hoor. Een schimmelinfectie zit van binnen en niet aan de buitenkant toch? Of is de buitenkant ook geirriteerd? Dan zou ik die stukjes overslaan. En direct goed afspoelen onder de douche daarna.
En wat voor creme heb je dan? Zelf ook vaak schimmelinfectie gehad en ik krijg vaak 3 pillen die je vaginaal in moet brengen. Werkt altijd goed..

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:49

Met zeep wassen is sowieso niet goed voor je PH waarde daar beneden.Daar kan je juist meer schimmelinfecties van krijgen.Ik gebruik altijd een zeepvrije wasemulsie van lactacyd.
Om de schimmelinfectie aan te pakken hoef je de boel echt niet te scheren. Je kunt van die bruistabletten kopen die je oplost in een vaginaaldouche. 2x per dag gebruiken en na een dag of 5 is het wel minder. Je hebt ook creme's om de jeuk te verminderen. En als dat niet helpt zijn er altijd nog de medicijnen van de dokter.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:50

Je zou lactacyd kunnen proberen, dat is speciaal voor die regio. Schuimt alleen niet heel lekker!

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:50

zeep om te scheren????
er bestaat zoiets als scheerschuim dan ga je toch niet klooien met zeep zeker niet op die gevoelige plaatsen

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:52

Je hebt ook scheerzeep he, misschien dat ze dat bedoeld?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:52

Gewoon scheerschuim, dat gaat echt niet naar binnen kruipen hoor. En anders een pincet gebruiken maar dat ligt aan hoeveel er weg moet.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:53

Scheerschuim lijkt me ook niet goed voor de vagina..

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:54

Als je zeep gebruikt bij het scheren daar beneden, zorg dan dat het een neutrale PH-basis heeft en parfumvrij is.
Verder gebruik ik áltijd alleen water...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 13:04

Schimmelinfectie zit momenteel zowel van binnen als van buiten. Als ik die plekken moet overslaan, hoef ik bijna niet te scheren :o Ik loop al bij de huisarts hiervoor.

Ik gebruikte altijd normale zeep voor je lichaam. Enkel van buiten inzepen en erna heel goed wegspoelen. Heeft dus jaren gewerkt. De infectie is 'van achteren' aan komen kruipen, het is dus NIET veroorzaakt door de zeep zelf.
Met alleen water blijft mijn mesje in vanalles hangen (= erg pijnlijk). Heb dus iets nodig zodat het makkelijker glijdt, zegmaar.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:06

Gebruik je wel een goed scherp mesje dan?

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:09

Broccoli schreef:
Scheerschuim lijkt me ook niet goed voor de vagina..

daar heb ik dan weer geen verstand van O:) O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:11

Rebel_Jits schreef:
Schimmelinfectie zit momenteel zowel van binnen als van buiten. Als ik die plekken moet overslaan, hoef ik bijna niet te scheren :o Ik loop al bij de huisarts hiervoor.

Dan zou ik het toch maar een oerwoud laten worden tot de infectie over is.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:13

Ik gebruik een druppeltje olie van Williams shaving oil. Ben er eigenlijk op gekomen doordat mijn man erg slecht tegen scheerschuim kan en met dit aan kwam.
Onder de douche, 1 druppeltje, met een beetje water verdelen, en nooit geen last van irritatie terwijl ik zo ongeveer allergisch ben voor alle huid en scheerproducten.

Ik zou anders even bij de huisarts navragen wat je beter kan doen, helemaal met rust laten, of dat je het voorzichtig wat kan bijwerken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:14

Je hebt speciale scheerschuim voor je intieme delen ik weet alleen niet zo goed waar ze die verkopen ik bestel het meestal via internet.
Ik scheer trouwens ook gewoon 75% van de tijd alleen met water dat levert hier gelukkig geen problemen op.

O ja over lactacyd zijn de meningen verdeeld, een grote groep mensen krijgt er juist schimmelinfectie van en de andere helft zweert erbij.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:15

Zeep veroorzaakt ook geen schimmelinfectie. Het verstoort echter wel de pH-waarde in de vagina waardoor je vatbaarder bent voor een schimmelinfectie. Als de creme van de huisarts niet werkt moet je misschien aan die tabletjes die iemand anders hier noemt, maar daar kan de huisarts het beste over beslissen.

Wat het scheren betreft. Als de huid nu ook aangedaan is door de schimmelinfectie dan zou ik het nu niet scheren. Dat lijkt me erg gevoelig. Een beetje bijknippen kan natuurlijk wel. En als je gaat scheren zou ik wel iets gebruiken, zeep of speciaal scheerschuim voor de bikinlijn, zodat het allemaal wat minder stug is.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:21

Ik gebruik ook alleen water.
Maar gebruik je echt zeep, of scheerschuim? Want ze zeggen toch altijd dat je daar onder niet met zeep moet wassen?

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:22

Er bestaat scheer-olie. Even bij de damesscheerafdeling bij de drogist kijken.

Zelf vind ik scheergel fijner, maar in jouw geval zou de olie nu misschien wel kunnen werken.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:24

ik had regelmatig infectie. lag aan de bacterien in mijn vagina volgens de dokter. kreeg van dat lactacyt spul voor inwendig en zon pompje... nooit weer last doe dat eens per week en vind het beetje vervelend voelen maar werkt super!! maar misschien inderdaat niet voor iedereen

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:41

hey, ik gebruik voor het scheren gamila zeep, te koop bij de douglas. Niet goedkoop iets meer dan 20 euro geloof ik. Het is helemaal op natuurbasis. Ik heb er nooit last van ondervonden en heb een vrij lastige huid. Ook altijd last van pukkeltjes na het scheren, geen last meer van. Lavendel geur is uitermate geschikt voor scheren.
Groetjes s