Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oef begin oud te worden, Pfeiffer gehad en nog regelmatig dagen erbij zitten dat ik het liefst klokje rond slaap en nog moe opsta.
Heb ook een winterdip lamp voor de donkere dagen, meer voor extra energie dan voor de dip. Samy schreef:Ik heb ook pfeiffer gehad en (pas bekend geworden na bloedprikken) heb ook het cytomegalievirus, dat is een verwand/zusje van pfeiffer. Heeft de zelfde symptomen en blijft helaas voor altijd bij je.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... virus.html
hetbommeke schreef:Hier ook een Pfeiffer-klant, heb 18 jaar geledenoef begin oud te worden, Pfeiffer gehad en nog regelmatig dagen erbij zitten dat ik het liefst klokje rond slaap en nog moe opsta.
Heb er vaker last van in deze tijd van het jaar, donker, koud etc dan in het voorjaar/zomer.
Verder snel last van opgezette klieren en keelpijn of stem kwijt wanneer ik maar even verkouden ben. Heb gemerkt dat als ik gezond eet, veel fruit en groente, veel vers producten en weinig uit een potje/pakje ik me beter voel dan wanneer ik een makkelijke snelle maaltijd in elkaar flans, wijn erbij drink, snoep en chocola naar binnen werk etc.
En bijtijds naar bed![]()
Heb ook een winterdip lamp voor de donkere dagen, meer voor extra energie dan voor de dip.
. 
faye1995 schreef:Wie heeft dit ook? En wat doe je eraan?
Ben ook veel minder moe. Maar je moet gewoon wachten... rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren. En hoe langer je daar mee wacht hoe langer het herstel gaat duren. En je valt ook om de haverklap terug: een simpel verkoudheidje en ik ben 2 weken mijn stem kwijt. Alles slaat meteen op mijn keel.