Ernstige depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 22:00

Ik wou je een steuntje in je rug geven. Ik weet niet precies hoe het is zoals je voelt maar ik ben al ruim 3 jaar depressief (heb heel wat diagnoses gehad die te maken hadden met depressie *aanpassingsstoornis, zwaar depressief (met medicijnen), dysthyme stoornis*) Het gaat allemaal met pieken en dalen.

Het is een vreselijk lang proces om uiteindelijk weer 'goed' te voelen, ik heb ook heel veel momenten gehad dat ik het allemaal echt niet meer zag zitten.. Maar het gaat nu al veel beter nu ik ben opgenomen. Ik las dat je binnenkort dagbehandeling zou krijgen waarschijnlijk, go for it!! Het is zo belangrijk, je bent belangrijk!
Ik denk dat je bij dit denkt, echt niet dat gaat niet lukken maar het gaat wel lukken uiteindelijk, het is een proces van maanden, jaren zelfs misschien..
En je wilt alleen maar beter zijn.. zo kl*te maar je wordt weer beter!

RelarDevi

Re: Ernstige depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 13:48

Dat had ik ook, ik ken dat gevoel. Dat ik de hele dag in mijn bed wou/kon blijven.

Weet je inmiddels al iets meer over behandeling?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 13:39

Bel onmiddelijk je psychiatier en zeg dat het niet gaat, een slechte psychiatier als hij niks doet. Als dat helaas het geval is, bel dan je HA. Direct!!
Om opgenomen/behandeld te worden heb je helaas wel een doorverwijziging nodig..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:12

phaser schreef:
Laat je serotonine gehalte onderzoeken en doe een aanvraag bij een psychiater of eventueel Elektro Convulsie Therapie niet mogelijk is. Dat werkt beter dan medicatie en je neurotransmitters activeren veel beter hiervan.
Na die ECT - voel je je onmiddellijk al een stuk beter, terwijl anti depressiva toch ruim 6 weken genomen moeten worden alvorend je iets verschil merkt.

En de bijwerkingen zijn niet mis.. Niet aan de gevoel overgeven die AD je kan geven..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:59

phaser, uit nieuwsgierigheid; ben je zelf depressief (geweest)?

laetitia, ik zou voorlopig bij je moeder blijven en niet naar huis gaan tenzij het noodzakelijk is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 13:50

Even over afgestompt voelen; de kans is er inderdaad want door de medicijnen worden je emoties/gevoelens stabiel. Dus eigenlijk altijd dezelfde emotie/gevoel. Dus geen extreme blijheid, extreme verdriet, boosheid etc. Alles is 'gewoon'.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:31

Daphne__ schreef:
volgende week krijg ik wss medicatie..
na een wegloop actie van mij midden in de nacht.. ben al wel weer thuis..
waar mijn psycholoog van af weet..

Scheve mond 14 jaar en al aan medicatie (antidepressiva neem ik aan?)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:35

Fijn dat het ietsjes beter gaat..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:39

Heel veel sterkte en succes, jezelf laten opnemen en volgens met andere regels moeten leven is ontzettend moeilijk. Maar het is wel de beste.. Zet hem op.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:38

(ohja, probeer niet te veel medicijnen te krijgen, ik ben ook opgenomen op jeugdafdeling, op de volwassenenafdeling zie ik enorm veel mensen die helemaal niet helder meer uit hun ogen kijken)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:33

Ik ben opgenomen op een jeugdafdeling, dat is denk ik toch wel anders dan op een volwassenenafdeling. Ik heb zelf voor mijn opname gekozen na een vervelend idencident (hoe spel je dat woord toch..) er werd gedacht dat ik ERG depressief was en borderline zou hebben.

Het is eigenlijk zoals indra het zegt, weer structuur in je leven krijgen. Je helpen met dingen doen(ik weet niet hoe lang je wordt opgenomen, crisis, langdurig, gesloten, open..) ik ben namelijk langdurig opgenomen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 21:53

Ik ben al zo'n 5,5 maand opgenomen, de voorlopige diagnose is dysthyme stoornis (een vorm van depressie) en identiteitsstoornis en nog iets wat ik al weer ben vergeten Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb 3 verschillende therapies, allemaal 1x per week. Gewoon praattherapie, beeldende therapie (schilderen, tekenen, kleien, timmeren wat je maar wil.) en psychomotorisch therapie (dat is vooral met bewegen en daar kan ik ook leren hoe ik met mijn emoties kan omgaan bijv.. Ik kan flink slaan als ik boos ben) En verder ben ik net begonnen met vrijwilligerswerk voor 1 dag in de week. En dat wordt hier enorm gestimuleerd om te gaan werken/ naar school te gaan. (tja jongeren moeten naar school Clown ) Wij hebben hier op terrein ook een school en er zijn mogelijkheden genoeg om te gaan sporten, muziek te maken *ik heb 1x per week djembe les*, activiteitenbegeleiding, etcetera.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 13:33

Dat je dan 1 op 1 gesprek hebt met bijv een psycholoog, vertrouwenspersoon..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:48

Ook heb ik vrij lang drugs gebruikt, idd om te vluchten.. Drink nu nog wel veel maar wel al veel minder dan vroeger, heb de gevoel dat het ook komt omdat ik me ook beter voel en daarom ook minder behoefte heb aan drank.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 09:25

Nikita_1995 schreef:
Laat je eerst maar eens lekker vertroetelen, dan komt de rest vanzelf wel weer.

Nou dat gebeurt niet echt hoor Knipoog In klinieken zijn de meesten flink afstandelijk en beroepsmatig bezig Knipoog

Ook mijn kaart komt zsm aan. Moet het nog kopen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:55

Nikita_1995 schreef:
MoonChloe schreef:
Nou dat gebeurt niet echt hoor Knipoog In klinieken zijn de meesten flink afstandelijk en beroepsmatig bezig Knipoog

Daarom vraag ik ook: 'Is de begeleiding wel aardig en lief voor je ??'

Ze zijn vast wel allemaal heel erg aardig en heel lief maar dan wel beroepsmatig. Ik mis hier soms echt even knuffelen o.i.d.. Ook al heb ik jaren op internaat/begeleid wonen gewoond,, daar was het wel meer 'menselijker' dan hier Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 12:07

Dat is wel vervelend, mensen waar je niks mee hebt en liever vermijdt.
Zet hem op, hoop dat je snel ergens anders terecht kan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 11:15

Daphne__ schreef:
hoe gaat het met jullie?? Lachen

hier gaat het niet super.. k word opgenomen. waarneer weten ze nog niet, maar mijn psych probeert het zsm te regelen..
k zat dinsdag om 2 uur snachts bij de huisartsenpost gezeten omdat ik een beetje doordraaide.
heb nou oxazepam om te kunnen slapen.. 20 mg en nogsteeds kan ik niet slapen Verdrietig

Heb je wel in bed gelegen nadat je oxazepam hebt geslikt? Verbaast me eigenlijk dat je niet kan slapen want het is echt een paardenmiddel.

En hoe is het met je laetita?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 16:30

Ik heb ergens de gevoel dat je ergens helemaal niet wil slapen (bewust/onbewust)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 10:53

Hoort de groepstherapie bij de behandeling? En heb je er zelf voor gekozen of moet je erheen?

Ik heb zelf sinds kort met nog een ander meisje therapie, en het is eigenlijk wel heel raar om samen met haar therapie te hebben maar het gaat eigenlijk heel erg goed omdat wij veel dingen dezelfde hebben 'ervaren' maar aan de andere kant ook heel veel dingen niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:12

Ik ben zonder afbouwen gestopt.. Maar heb dan ook maar 4 weken geslikt tot het helemaal misging, wou voor geen miljoen nog maar 1 tabletje slikken.