overtraind wat nu doen 's avonds?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnyyyyyy

overtraind wat nu doen 's avonds?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 17:32

hallo bokkers <3

ik ben overtraind door te veel te sporten 6x per week trainen 2-3 wedstrijden en dan nog 7 uur sport met school;)
nu kan ik 3 weken niet sporten
wat moet ik nu doen om een beetje opgewicht te blijven en vooral niet te vervelen in de avond?
hw maken kan niet want heb dat weinig of niet opv oor werken doe ik niet want loop ik al..
verder kan ik niet werken want het is maar voor 3 weekjes
op de pc/laptop mag ik maar een half uur perdag..
en tv kijken welke progamma's?:D
wie wil me helpen !:)

en ik kan niet naar vriendlief want die woont op 3,5 uur reizen:S

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:01

Mag je niet een lekker lange wandeling gaan maken? Ben je toch wat lichamelijk bezig maar wel rustig aan.
Eh verder: internet, dvd's kijken, foto's bewerken op computer, korte cursus volgen, boeken lezen, vriendinnen op visite vragen etc.

Succes ermee!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:05

Wandelen en rustig fietsen alles dus rustig aan doen en goed eten.

Yucca

Re: overtraind wat nu doen 's avonds?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:08

Leuke DVD boxen huren
Spelletjes doen
Kerstkaarten maken/schrijven
Kerstmenu uitzoeken + kopen
Taarten/koekjes bakken
Kledingkast uitzoeken
Grote schoonmaak in kamer/huis
Vakantie foto's uitzoeken/boek samenstellen

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:10

Wandelen lijkt me ook wel een goed idee. En ik denk dat je je niet te druk hoeft te maken over je gewicht. Zal heus niet ineens 10 kilo erbij komen, tenminste niet als je je tijd vult met lekkere dingen eten ;)

Verder kan ik alle bovenstaande aanbevelen.

Succes met je 3 weekjes en hopelijk kan je vriendje wel langskomen :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:46

me vriendje alleen in het weekend haha!
kerst kaarten doe ik niet aan....:)
koekjes bakken heb ik nu al zo vaak gedaan;p
ehmm
dvd kijken geen geduld voor

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:50

Genieten van je rust af en toe een lekker dutje doen. Kerstboom opzetten en dan met een kop chocolade melk voor je uit staren en mijmeren over van alles en nog wat. Maar ja dat zou ik doen hahaha.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:16

Boeken lezen, misschien engelstalige?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:35

Hahaha, moeilijk is dat he! Als je van de ene op de andere dag het rustig aan moet doen terwijl je normaal gezien elke dag sport. Ik zit nu al 4 weken 'stil' door een klein breukje in mijn wervel in de rug. Ik sport onder normale omstandigheden ook 5-6 keer per week en dan behoorlijk intensief. Probeer wel goed op mijn eten te letten, dus niet teveel naar binnen werken. Het is me tot nu toe gelukt om op gewicht te blijven.
Maar wat ik doe om de verveling te doorbreken: veel wandelen met mijn hondjes, ik plan 2 keer per week een wellness middagje in voor mezelf. Dan ga ik een half uurtje onder de zonnebank, daarna een uitgebreid bad of douche en dan de makkelijke kleren aan en met een glas wijn voor de TV liggen. Verder pak ik wat vaker een boek of doe een dutje. Gelukkig mag ik al weer een heeeel klein beetje fietsen, om de dag een half uurtje op de hometrainer. Is niet makkelijk om je zelf bezig te houden ben ik achter gekomen maar als het nodig is toch proberen om het beste er van te maken.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 13:41

ja ik zat ook al stiltoen ik me kruisbanden scheurde maar toen deed zwemmen niet zeer en was het zomer.. dus ja dan wee tje het wel:D
maar nu doet zwemmen zelfs zeer... en lezen dat doe ik al zoo veel maar dat gaat vervelen :o
aan gezien ik adhd heb kan ik ook niet stil zitten dus kijk ik wel tv en ik zitook vaker in bad met maskertjes maarja de rest van de avond vul ik wel eens voor training kijken wat dan erg frustrerend is om niet te gaan trainen!:) fietsen doe ik nu dus weinig want dat doet ook zeer.. afgelopen week wel naar school gefietst nog 2 weken te gaan:D
waar van nog vakantie ook:(
slapen doe ik maar niet;) want slaap al te weinig voor een normaal mens;p en ik heb energie te veel;p

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 07:41

Is natuurlijk ook lastig als de meeste bewegingen je pijn doen. Maar helemaal stilzitten is ook geen optie denk ik, dan ben je straks alleen maar stijver als je weer mag beginnen. Ik merk nu na 4 weken stilzitten ook dat ik behoorlijk stijf ben 's morgens, in de loop van de dag is dat weer weg dus het zijn gewoon spieren die vast zitten. En vind je wandelen leuk? Heb je een hond of kan je een hond 'lenen'?
Hoe lang moet je nog rustig aan doen? En zo'n periode is altijd veel te lang, zeker als je zoveel energie hebt. Ik mag aanstaande woensdag op controle en dan hoop ik dat alles goed genoeg hersteld is om weer wat meer te mogen doen. Want dat wandelen en fietsen gaat me ook wel de keel uithangen, ik wil weer eens lekker zweten ;-)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:28

geen hond en een hond lenen zal niet weten van wie!! buurman heeft een hondje maar is zelf heelblij als hij het huis uitmag en me familie een half uur rijden tot 2 uur -vriendinnen wonene allemaal een half uur fietsen minimaal van me vandaan! dus das niks! :) ikging gister even sleeën met me zusje:D
maar na 5 minuutjes deed het zeer:( van het trekken dus ging me zusje(7 jaar) mij trekken xD:) zometeen met me buurmeisje rondje waggelen want we glijden dan over de sneeuw dat doet als het goed is minder zeer.. en zoieso gaat er een jongen mee dus die tilt ons maar mooi:D:P

ik hoop voor u dat u weer mag sporten!