Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt
SRG
Geplaatst: 15-12-10 15:28
Beetje rare vraag misschien, maar zit je slecht in je vel? Dan ben je namelijk veel 'vatbaarder' voor blessures omdat je spieren minder goed doorbloed worden...
cheyentic
Geplaatst: 15-12-10 15:28
Heb je last van slotklachten? is de knie instabiel? is de knie dik of warm? knakt of kraakt de knie meer?
Anoniem
Geplaatst: 15-12-10 15:30
Ik kan niet zeggen dat ik echt in een diep gat zit. Maar ik loop wel bij een psygoloog, en ik word/werd ook wel eens gepest..
Anoniem
Geplaatst: 15-12-10 15:32
cheyentic schreef:
Heb je last van slotklachten? is de knie instabiel? is de knie dik of warm? knakt of kraakt de knie meer?
Nee, dat niet. Ook niet, Ook niet, En ook niet.
Hoe raar het ook klinkt... Ik heb wel altijd heel veel last van kramp in mijn kuit, maar of dat er iets mee te maken heeft?...
SRG
Geplaatst: 15-12-10 15:34
Houdt die kramp lang aan? En hoe vaak heb je die kramp ongeveer, en waar in je kuit?
bellizdej
Geplaatst: 15-12-10 15:36
ik heb er ook last van, alleen heb ik last van mijn linkerknie, en wordt ie bij mij soms wel heel erg warm als ik er lang op moet staan, en kraakt wel veel.. dus ik weet niet of het hetzelfde is, maar ook ik heb er veel last van terwijl hockey al een tijd niet doorgaat en ook niet paardgereden heb.
Anoniem
Geplaatst: 15-12-10 15:37
Eehm ik denk dat die pijn 1minut aanhoud? Maar ik zit dan werkelijk te scheeuwen van de pijn. En ik kan dan ook niet gewoon recht blijven staan, dan val ik echt op de grond. ( Hoe raar en stom hetook klinkt ) Zeg maar de spierzelf, die spand zich dan helemaal aan. En dan moet ik mezelf echt ontspannen wil die pijn weg gaan. Ik heb die kramp 1x in de 4 dagen. Maar dat heb ik echt al 3jaar lang ofzo.
Nee. Ik denk dat het puur die banden zijn erom heen, maar wat? Of welke band, dat is het probleem.. Het is vooral de ''onderkant'' die ik voel.
SRG
Geplaatst: 15-12-10 15:54
Vervelend... als je er echt last van hebt toch maar naar de huisarts om een doorverwijzing naar de fysio te vragen, die kan je uitsluitsel geven, maar zoals het nu klinkt zeg ik dat er niets kapot is en dat deze pijntjes nu optreden omdat je weerstand nu misschien wat minder is of omdat je veel stress hebt (bij stress schieten de capellairen (haarvaatjes, piepkleine bloedvaatjes in de spier) dicht waardoor de doorbloeding dus slechter is... afvalstoffen kunnen slecht worden afgevoerd en er kunnen weinig voedingsstoffen, die voor het herstel nodig zijn, aangevoerd worden). Maar vanachter een scherm kan ik niets met zekerheid zeggen natuurlijk (en ik ben ook nog niet afgestudeerd... dus ik weet ook niet alles )
Ik denk trouwens niet dat het de banden zijn als je ook kramp in je kuitspier hebt... zit de last meer aan de voor- of achterkant van de knie?
Nou ik zou naar de huisarts gaan ik had ongeveer het zelfde en ik had toen dus een gescheurde miniscus !!!
TanteSabien
Geplaatst: 15-12-10 15:59
Heel herkenbaar.......
Bij mij kwam het langzaam opzetten. Eerst lijkt het net of je je knie gestoten hebt, enkele weken later kon ik niet eens meerdere paarden op 1 dag rijden want dan zakte ik door de grond van de pijn.
Een paar paanden aangekeken en toen toch maar eens naar de Ha gegaan. Die heeft me doorgestuurd naar het Zh en moest ik dus naar de Orthopeet.
Nu blijkt het dus dat ik een blessure in mijn knie heb verwaarloosd en het is onderhand dusdanig "ernstig" geworden dat het kraakbeen in mijn knie aangetast is
Maar ik vind hetz o raar, want ik heb helemaal niks geks gedaan?.. Of kwam dat van jullie ook in 1x?
GJ9
Geplaatst: 15-12-10 16:04
Heb je ooit een blessure gehad aan die knie?
Door de kou gaan namelijk heel vaak oude blessures opspelen..
Van de zomer heb ik met mijn knie een ijzeren hindernispaal omver gereden, toen een week flink last gehad van mijn knie, kon er niet op staan. Niet naar HA geweest, ging vanzelf wel weer over.
Toen de kou begon heb ik een hele dag buiten gelopen bij de paarden en het echt koud gehad, koude wind op mijn benen gehad. Die avond had ik erg last van mijn knie, en verder de hele week mank gelopen. Ik snapte er eerst niets van, hoe kan zomaar ineens pijn op komen zetten, maar later viel het kwartje, het was een oude blessure die opspeelde door de kou. De pijn is ook vanzelf weer over gegaan, en ik merk het soms terugkomen als ik in de kou ben geweest of als er veel spanning op mijn knie heeft gestaan door een verkeerde houding.
Nou het kan zijn dat met de voetbal iemand tegen mijn knie heeft aangetrapt in de zomer?.. Trouwens, dat was wel zo ja. Alleen dat deed echt bijna geen zeer.. En nu wel in 1x? Hmm apart.
Ik zou de huisarts overslaan en gelijk naar een GOEDE fysio gaan, liefst een sportfysio die hebben meer ervaring met knieen en meer mogelijkheden om je te helpen. Meniscus denk ik zo niet, daar lijkt het zo in het verhaal niet op iig. Kan wat kaspel irritatie zijn.
TanteSabien
Geplaatst: 16-12-10 11:28
JannekeGstar schreef:
Maar ik vind hetz o raar, want ik heb helemaal niks geks gedaan?.. Of kwam dat van jullie ook in 1x?
Ik heb/had ook niks geks gedaan. Het sloop er langzaam in> lees: van iets last tot zo kreupel als maar kan
Bij mij kwam het ook ineens opzetten en gezien je leeftijd zou dit kunnen kloppen. Niet helemaal dezelfde symptonen, maar je weet maar nooit, Zou toch wel even naar de HA gaan om er toch even naar laten kijken.
SRG
Geplaatst: 16-12-10 11:36
Als de last vooral aan de achterkant van je knie zit en je dus ook kramp in je kuit hebt zou ik denken aan een probleem in de kuitspier (zoek maar eens plaatjes op google van de musculus gastrocnemius, dan zie je dat die als het ware door je knieholte heenloopt...) En indd kou en vocht kunnen ook een rol spelen bij oude blessures, mijn enkel is in deze tijd van het jaar ook gevoeliger, ik heb meer last van opstartproblemen en hij is af en toe dik, terwijl mijn blessure al een jaar of 6 oud is...
Neem indd contact op met een goede fysio, die kan je echt goed helpen met dit probleem
Ik was een keer aan het voetballen. Nou ja eigenlijk stond ik stil er was geen tegenstander of bal in de buurt en ineens kon ik niet meer spelen. Was een toernooi dus niet erg. Ik naar de kant gegaan, mijn knie was iets dikker geworden kon ook niet goed meer lopen een beetje op mijn tenen. Omdat het toch wel een tijdje aan bleef houden ben ik maar naar de HA gegaan. Die zij toen dat mijn pees mijn knieschijf wat om trok waardoor die botten over elkaar heen schuurde. Ik moest toen oefeningen doen. Randje op de stoel zitten en dan met je been omhoog en omlaag. Ik vond het toch wel een zware oefening zo tien minuten per dag. Omdat ik toen nog op de sportschool zat heb ik ze daar gedaan. En daarna heb ik er niet veel meer last van gehad. Als ik het nu weer aanvoel komen dan doe ik die oefeningen weer een paar keer.