Niet graag medicijnen willen slikken .. Wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Niet graag medicijnen willen slikken .. Wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 22:11

Ik wil van jongs af aan eigelijk weinig weten van medicijnen
als ik is hoofdpijn heb wacht ik liever tot het vanzelf wegtrekt dan dat ik paracetamol slik.

Ik heb endometriose en moet zoiezo elke dag de pil slikken en mag mezelf niet ongesteld laten worden omdat ik anders problemen kan krijgen met mn eierstokken en baarmoeder.. Verklevingen en bloed wat merendeels binnen blijf zitten dan dat het naar buiten gaat. Ik ga ook elk half jaar naar het ziekenhuis om een echo te laten maken van mn baarmoeder en er word dus gecheckt of er ontwikkelingen zijn .. Ik ben dus eigelijk chronish ziek en zo nu en dan voel ik wellis uit het niets pijnen opkomen. Ik ben er een paar jaar geleden ook aan geopereert .

Maar ik neem echt alleen pijnstillers als ik het kwa pijn niet meer aankan.. en zoon hoge pijngrens heb ik niet dus das meestal vrij gauw :+

Herkennen mensen zich erin dat ze liever niet medicijnen nemen als de pijn of klachten niet al te ernstig is? En met wat voor reden slikken jullie liever niet medicijnen?

zap

Re: Niet graag medicijnen willen slikken .. Wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:14

Hier nog één. Ik los het liever zelf op. Ben geen watje en loop al snel door, maar als het echt echt niet meer gaat dan neem ik wel iets in, maar dan moet ik echt wel last hebben :j.

Overigens ga ik ook niet snel naar de dokter (beste man heeft me al jaaaaren niet meer gezien) ik wacht wel tot het overgaat.

Waarom niet? Omdat ik het niet nodig vindt. Ik houd niet van pillen slikken en helemaal als het niet levensbedreigend is.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:16

Hier ook 1! Vind het onnodig, en om maar voortdurend medicijnen te slikken lijkt me ook niet erg gezond als je kijkt naar de bijwerkingenlijst.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:19

Tja, denk dat de meeste mensen liever niet onnodig medicijnen nemen. Ik ben zelf van nature ook niet iemand die graag medicijnen gebruikt. Maar ik heb ook geen keuze, het is of kunnen bewegen en lopen en dus medicijnen gebruiken of ze niet gebruiken en dus bijna niet kunnen lopen en nog veel meer pijn hebben dan nu...

Dus nee ik houd er niet van, maar ik gebruik ze wel. :)

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:33

Ik slik alleen medicijnen als het echt nodig is! Anders wacht ik gewoon af tot het weer over gaat.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:58

Vroeger nam ik uitsluitend pijnstillers als ik iets moest doen wat anders niet zou gaan (karatewedstrijd met gekneusde rug, tsja, dan wil je wel). Maar als ik gewoon thuis kon zijn, dan niet. Met als argument dat ik 't dan tenminste zou voelen als het erger/beter zou worden, en ik het ook niet per ongeluk kon overbelasten. Al had ik eigenlijk gewoon een rothekel aan medicijnen/pijnstillers, ik weigerde ze gewoon. :+

Daar ben ik vanaf gestapt toen ik eerst een pittige enkelblessure opliep en 's nachts huilend van pijn in bed lag - zonder pijnstiller. En later kreeg ik een chronische ontsteking in mijn heup = elke dag pijn, nou, dan wil je na een tijdje ook wel.

Maar ik heb wel een hoge pijngrens, dus zal sowieso niet snel naar medicijnen grijpen. Alleen ben ik er nu wel iets gemakkelijker in dan vroeger. :)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:06

Ik kreeg vroeger het kleinste pilletje niet eens door mijn keel....bah bah! Moest met vla o.i.d.
Tegenwoordig zit er, helaas, door chronische ziekte niets anders op dan dagelijks een hele zooi pillen te slikken. Heeft me veel moeite gekost maar gaat nu wel goed. Moet het wel met erg veel water innemen en pilletje voor pilletje. Dus niet ineens 4 tegelijk ofzo! Heel raar, maar dat trek ik niet...

Moet ook zeggen dat ik niet snel naar pijnstillers ofzo grijp.

Raar eigenlijk he, maar heb een vriendin die pijnstillers inneemt alsof het smarties zijn!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:08

Neem alleen iets in als het echt nodig is. Bijvoorbeeld als ik last heb van aanhoudende hoofd of buikpijn, dan neem ik wel een paracetamolletje in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:45

PriscaZ schreef:
Tja, denk dat de meeste mensen liever niet onnodig medicijnen nemen. Ik ben zelf van nature ook niet iemand die graag medicijnen gebruikt. Maar ik heb ook geen keuze, het is of kunnen bewegen en lopen en dus medicijnen gebruiken of ze niet gebruiken en dus bijna niet kunnen lopen en nog veel meer pijn hebben dan nu...

Dus nee ik houd er niet van, maar ik gebruik ze wel. :)

Dat zou je nog verbazen ;) Ik ken mensen die standaard ibuprofen in hun tas hebben zitten en daar ook direct naar grijpen als ze hoofdpijn hebben.
@ Prutsmuts: Zo'n vriendin ken ik dus ook.

Mij dus ook niet gezien inderdaad :n Al die chemische zooi... Hoofdpijn, op tijd naar bed, rustig aan doen en dan trekt 't 9 van de 10 keer wel weg.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:30

Ligt bij mij misschien wat anders als geneeskundestudent, maar ik neem zonder problemen een paracetamolletje hoor. :) Maar paracetamol vind ik niet eens meer echte 'medicatie'. Overdaad schaadt, maar ik neem er niet meer dan 2 per maand ofzo bij een migraine aanval of een extreme brakheid :Y)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:19

Niemand slikt toch graag medicijnen, dat is logisch. Eerst nam ik ook nooit paracetamol, nu slik ik ongeveer 40 pillen per dag. Ik ben anderhalf jaar ziek en sinds ik die pillen slik gaat het eindelijk beter. Tuurlijk slik ik ze niet graag maar op dit moment kan ik niet zonder, over een paar maanden weer wel :)

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:29

Ik ben zwanger en dan is het verstandig om tot week 10 foliumzuur te slikken... Maar men wat heb ik daar een hekel aan (tot kolhalzen aantoe) ben blij dat ik die periode voorbij ben.
Voor de rest slik ik nooit pillen! Heb er echt een hekel aan.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:53

Hier ook iemand die niet graag medicijnen slikt.
Voordeel is wel dat áls je ze dan een keer slikt, ze ook wel goed helpen.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:55

Ik haat het ook, maar als het echt nodig is tja dan moet het maar. Maar als ik gewoon een klein griepje heb of hoofdpijn enzo neem ik echt geen paracetamol in. Ik heb een paar weken terug zelfs me eerste paracetamol ingenomen en ik ben 15 dus kan je het voorstellen :+
Maar toen deed het me allemaal niks en wou ik alleen dat het wat ging minderen (had zware griep)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:15

Ik neem ze niet snel, maar als ik ze neem dan neem ik er ook meerdere tegelijk want dan heb ik ook echt wel pijn!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:23

ikke! alle aspirientjes in me leven kan ik op 1 hand tellen, nu heb ik ook niet snel ergens last van ofzo.
ik heb heel erg moeite met pillen slikken. toen ik net aan de pil was stond ik avonden te kokhalzen om zn klein ding weg te werken, mijn keel gaat gewoon op slot. geef mij ook geen vies drankje ofzo, mijn keel werkt echt niet mee.

ik had een collega die op een dag wel zn 2/3 aspirientjes slikte voor van alles en nog wat. toen moest ze geopereerd worden en kreeg ze morfine tegen de pijn. ze was ''immuum'' geworden tegen pijnstillers!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:12

Ik wil ook geen medicijnen slikken maar helaas moet ik wel. Vorig jaar had ik nergens last van maar toen kreeg ik in me zwangerschap galstenen. Geopereerd enz maar nu nog steeds veel last van em darmen en me maag. Slik nu 2x 40 mg omeprazol voor me maag anders heb ik heel de dag brandende pijn. Duspatal voor me darmen en soms nog ulcogant. Ook als de pijn te heftig is 100mg diclofinac. En ja kwam ook nooit bij de HA nu ben ik wel 20x naar de ha geweest, div keren na een MDL arts 30x op de spoedpost en 3 x opegenomen geweest en dat in een jaar tijd.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:19

Je krijgt echt zoó snel voor elke poep en scheet een medicijn toegewezen.. Je moet zelf toch ook wel een beetje weerstand opbouwen, in plaats van al die chemicaliën maar naar binnen werken. Lijkt me niet goed. :n Als het echt nodig is oké begrijpelijk, maar voor die kleine dingetjes zoals een griepje nee danku. En wat Gooya al zei, voordeel is wel dat als je een keer een wat slikt, helpt het ook goed. Enne... ik ben gelukkig niet zo veel ziek, dus dat scheelt ook wel ;).

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:19

Ik wil ook liever geen medicijnen slikken, maar heb de laatste 6 jaar weinig keus gehad.
Nu ben ik voorlopig van de medicijnen af (het enige voordeel van medicatie die niet werkt) en slik daarnaast ook de pil niet meer, omdat ik het zat ben.
Ik heb in 6 jaar tijd zo ongeveer de halve apotheek aan geneesmiddelen uit geprobeerd en niets hielp... Voorlopig slik ik dus ook niets meer!
En een pijnstiller omdat ik hoofdpijn heb: die hoef ik niet te nemen, omdat ik chronische clusterhoofdpijn met chronische hoofdpijn heb ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:23

Ik slik bloedverdunners (accenocoumarol of zo iets) vanwege mijn hartafwijking
Daarnaast neem ik nooooit wat.

Geen paracetamol of vitamine pilletjes.. Niks ;)

Tja, met pillen slikken heb ik echt geen moeite hoor, heb vaak 4 pillen tegelijk die ik in 1 slok wegwerk.
Maar wat niet hoeft, hoeft niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:56

met pillen (en injecties :') Maar die krijg je uberhaupt niet zomaar!) niet zoveel probleempjes, maar drankjes krijg ik niet weg gewoon... Ik zal echt nooit vrijwillig een hoestdrankje nemen .... :o
Nu heb ik niet zo heel vaak last van echt flink aanhoudende pijn.... Dus ik heb er echt maar eens in de 2 maanden dat ik eens een pijnstiller pak ofzo. En het enige wat daarnaast helpt bij mij is ibuprofen.
Paracetamol, diclofenac, en zelfs zwaardere pijnstillers hoef ik uberhaupt niet aan te beginnen... Want het helpt toch gewoon niet :) ...

Toen ik galstenen had was ik heeeul blij geweest met pilletjes als die geholpen zouden hebben :D En toen ze eenmaal in mijn darmen terecht gekomen waren heb ik de arts ook gewoon echt gesmeekt voor sterkere pijnstilling :')

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:58

Hier nog 1!
Ik hou er niet van om te snel een pilletje te slikken en als ik al een pil ga slikken maakt het ook nog uit wat voor pil.
Van die grote krijg ik echt niet naar binnen. Een hele paracetamol is al te groot, breek ik in tweeen.
Erg lastig wanneer je een kuurtje moet slikken met van die capsules die je niet mag breken :=

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:05

ik slik ook zelden paracetemols of medicijnen. vind dat het vanzelf wel weer over gaat, je lichaam moet het toch ook zelf op lossen. Als je iets van een blaasontsteking ofzo hebt vind ik het wat anders. maar dat krijg ik ook met moeite door men keel die kuren. bah, gelukkig heb ik dat nog maar 1x mogen meemaken :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:07

Een tip om pillen makkelijk te slikken:

Slok water in je mond (niet doorslikken!), pil er tussen stoppen, gauw doorslikken (pil+ water, gaat heel makkelijk) en daarna meteen spoelen. Tadaa geen vieze smaak in je mond!

Hoeft geen water te zijn, iets anders werkt ook super :)