Ervaringen met spondylolisthesis en discopathie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Ervaringen met spondylolisthesis en discopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:19

Hallo,

Ik heb net foto's van mijn rug laten maken, loop nu al ruim 2 weken met rugpijn. En medicijnen hielpen niet, dus een doorverwijzing gekregen.
Heb de uitslag, maar mijn huisarts moet me ook nog bellen, laat uiteraard vriendje de uitslag ook lezen, maar wat ik zo op internet vind (ik weet het, nooit ziektes googelen) is niet heel geweldig.
Lichte spondylolisthesis van L5 op S1 met lyse isthmique (sorry kon daar de vertaling niet van vinden)
en een dubbele discopathie L4-L5 maar vooral L5-S1, met een aanzienlijke knelling van de (intervertebale??) schijf.
Plus (vertaald met een vertaal machine) degeneratieve osteoartritis inter-apophysaire....

Goed weet niet wat ik van dit alles moet vinden.... Hoop dat de HA snel belt.

Zijn er mensen met ervaringen hiermee? Wat ik op internet laas is namelijk niet meer intensief mogen sporten etc...

Urielle

Re: Ervaringen met spondylolisthesis en discopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 06:01

Bij mij ook afgeraden om intensief te sporten en ik mocht zeker niet meer paardrijden.
Echter: de rug wordt stijf en pijnlijk als ik niet rijd tot ik niet meer rechtop kan lopen. Ik ben meer dan een jaar bezig geweest met het verstevigen van het spierkorset en dat blijft een aandachtspunt maar ik kan wel weer alles wat ik vroeger kon. Het enige jammere is dat ik geen elasticiteit meer heb in de onderrug dus het echt soepele meegaan met paardrijden kost me veel meer moeite waar ik het vroeger 'vanzelf' deed.
Ik let ook goed op mijn grenzen, als ik voel dat mijn rug vermoeid raakt bij het stallen mesten, bukken of tillen dan stop ik ermee voor die dag en laat ik het aan een ander, de ervaring leert dat ik anders al snel 1-2 weken niks kan door een dagje doorbuffelen.

Jes

Re: Ervaringen met spondylolisthesis en discopathie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:48

Riv dank je voor je reactie... Dat geeft al weer wat meer hoop.
Moet maandag naar de HA, zijn assistente belde om een afspraak te maken.

Weet op het moment op mijn werk ook af en toe niet meer hoe ik moet zitten, hoop dat er snel het een en ander gedaan kan worden om de pijn te verminderen...