woensdag de 22e laat ik een spiraaltje (Gynefix) zetten omdat ik onwijs slecht reageer op alle hormonen die in de pil zetten en die enge troep niet meer in m'n lichaam wil. ik ben nu bijna aan het einde van mijn pilstrip, vandaag was de laatste pil. nu zei de gynaecoloog dat het spiraaltje het beste op de derde dag van de menstruatie kan worden gezet, omdat ze er dan het beste bij kunnen. meestal, als ik aan de stopweek begin, duurt het 3 a 4 dagen totdat 'de rode vlag uitgehangen kan worden'. voor de mensen die al hebben lopen rekenen: woensdag de 22e is niet de derde dag, maar waarschijnlijk al de 5e dag van mijn menstruatie. helaas had de gynaecoloog geen plek meer op de (voor mij) derde dag. nu vroeg ik me af: kan ik ook gewoon 2 dagen langer de pil doorslikken om de menstruatie een paar dagen te vertragen? of moet je per se een hele strip afmaken als je de pil doorslikt? ik heb t al gevraagd in t centrale topic maar daar krijg ik geen antwoord. sorry voor dit topic maar ik moet t ff weten want mijn huisarts geeft geen gehoor..
Als jouw pillen dezelfde vorm en kleur hebben kan je gewoon een paar dagen langer slikken. Geen probleem. Succes
Somebitch
Geplaatst: 13-12-10 10:59
Je mag gewoon 2 dagen langer slikken hoor.
kleinvosje
Geplaatst: 13-12-10 10:59
Je kunt er gewoon twee extra slikken, kan geen kwaad. Het is ook niet erg als het spiraaltje op de vijfde dag gezet wordt, het zal alleen nog iets gevoeliger zijn.
belle_boef
Geplaatst: 13-12-10 11:00
Ik slik heel vaak langer door tot dat het mij uitkomt, dus als je nog 2 pillen hebt kun je het doen. Weet niet of je het vaker doet, maar het kan de boel soms wel in de war gooien, dus dat je toch opeens 5 dagen moet wachten op je rode vlag. Maar ik neem aan dat het op de 5e dag toch ook nog goed geplaatst kan worden ookal is de 3e ideaal?
Sooff
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-10 11:02
ja ik heb gewoon van die strips met 21 dezelfde pilletjes. dus ook al slik je 2 dagen door, alsnog word je gewoon ongesteld? bedankt voor t snelle antwoord