slapeloosheid door trillingen in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

slapeloosheid door trillingen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 04:35

Ik weet niet meer zo goed wat ik hier mee aan moet. Ik woon sinds 2 jaar op kamers midden in het centrum. Hiervoor heb ik 21 jaar in een vrijstaand huis naast het bos gewoond. Ik sliep zowizo al een hele tijd slecht doordat ik in ploegendiensten werk, en de gang in het huis gedeeld is. Je hoort altijd wel mensen lopen, of praten. De jongen die boven mij woont heeft ook wisselende werktijden waardoor hij s'nachts ook wel eens actief is. In t weekend heeft een van m'n buren regelmatig bezoek, omdat het huis erg gehorig is kun je soms hele gesprekken verstaan. Ik mis de rust dus heel erg, en vind zelf dat ik iemand moeilijk kan verbieden om visite te hebben. Voor m'n slaapproblemen ben ik naar de huisarts gegaan, die wilde slaappillen voorschrijven. M'n moeder zei dat het onverstandig is omdat bij mij de oorzaak bekend is waarom ik slecht slaap, en slaappillen meer voor mensen zijn met andere problemen. Ik ben daarna met oordoppen blijven slapen, en heb ongeveer een week goed geslapen.

Sinds een maand kan ik niet meer in m'n slaapkamer slapen. Er zijn ineens trillingen in het huis die er eerder niet waren. Als ik in m'n bed lig kan ik de trillingen voelen, en je hoort een zwaar gedreun. Helaas gaat het de hele dag&nacht door, en ik kan niet uitvinden waar het vandaan komt. 2 weken geleden ben ik een weekend bij m'n vader gaan logeren omdat ik gewoon kapot was, en even rust nodig had helaas kan ik daar niet blijven. Ik lig nu bijna 3 weken in m'n woonkamer op de bank te slapen. Zodra ik in m'n bed lig stoor ik me aan die trillingen.

Ik ben al een tijd opzoek naar andere woonruimte. Helaas kan dat nog wel 5 jaar gaan duren omdat de wachtlijst hier best lang is. Tot die tijd moet ik dus een oplossing vinden. Vroeg me af of er nog meer mensen zijn die hier last van hebben gehad, en wat je eraan gedaan hebt. Ik zat op internet te zoeken, en kwam een bedrijf tegen die trillingen kan meten & uit kan vinden waar het vandaan komt. Alleen ben ik bang dat het een hoop geld gaat kosten.

_Miistral_

Re: slapeloosheid door trillingen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 05:10

van die oordopjes van was? (of wat het ook nou moge zijn precies) werkt bij mij heel goed, en het is dan dood stil egt heerlijk:)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 07:01

Geen luide muziek/discotheek oid waarvan je de bass voelt?
Ligt het niet aan je spieren?

Als tijdelijke oplossing zou ik eens proberen om rubberen 'poten' onder de poten van je bed te zetten, die kunnen dan de trillingen vanuit de vloer kunnen isoleren.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 07:07

de trillingen kunnen ook vanuit de centrale verwarming komen. Aangezien het sinds een par weken weer kouders is heb je kans dat die nu 's nachts ook af en toe aanslaat. Je kunt even ontluchten en kijken of er genoeg druk op de ketel staat. Daar worden de trillingen minder van.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:15

Woon je in amsterdam?

Misschien boringen van de noord-zuidlijn?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:14

Jij bent kwa wonen echt van het ene uiterste in het andere uiterste gevallen zeg. Van het bos naar het centrum. Hier ook een bosbewoner, en wat zou het me pijn doen als ik in de drukte moet gaan wonen.
Zijn de trillingen er continue? 'k zat nl even te denken aan een centrifugerende wasmachine.
Is er een huismeester ofzo waar je het aan kan vragen? Of even de buren benaderen?

Heel veel sterkte ermee, want niet kunnen slapen is echt verschrikkelijk!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:18

Jeutje wat naar! Ik heb er ook last van gehad!
Maar je schrijft dat je er in je woonkamer geen last van hebt.
Is dat jouw eigen woonkamer? Mag je wanneer dat niet het geval is mischien tijdelijk van kamers wisselen?
Kun je zowiezo mischien met iemand van kamer wisselen die met je te doen heeft in huis?
Sterkte hoor!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:09

Ik dacht zelf eerst dat de jongen boven mij de was aan het draaien was, alleen is dat dus niet zo omdat het geluid de hele dag door gaat. Verwarming van iemand zou kunnen. Als ik bij de douche of de wc ben hoor ik ook een gedreun wat de hele tijd door gaat. Er is hier nog een huis aan vast gebouwd met een eigen ingang, en achter mij zitten ook nog wat huizen, en ook een deel eraan vast. Ik heb geen contact met die mensen, en weet dus ook niet wie daar wonen. Van kamer wisselen is helaas geen optie omdat we het alle 3 al ingericht hebben, en het zonde is om in dit huis nog geld te gaan steken omdat de muren zowat van karton zijn. Andere kamer zoeken hier in de buurt is ook niks omdat ik dan weer bij andere mensen in een huis zit, en weer drukte om me heen heb. Heb het wel 2 jaar geprobeerd, maar merk dat het steeds slechter gaat. Mn haar begon ineens heel erg uit te vallen, heb regelmatig last van een trillend ooglid, en reageer veel dingen op mensen af, of erger me heel snel terwijl ik vroeger nooit zo was.

Ik heb weer contact opgenomen met de huisarts, en ga nu 2 weken slaappillen proberen. Over 2 weken ga ik al op vakantie. Daarna ga ik de makelaar bellen voor een oplossing voor die trillingen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:17

Slaappillen is wel weer iets heel rigoreus hoor!
Heb je al overwogen en geprobeerd met koptelefoon op te slapen? Het is misschien effe wennen,...
Schaf desnoods wat meditatiecd's aan of zelfhypnose cd's.

Zet idd je bed op rubber, eventueel 2 smale rubber matten onder de voor en achter poten anders rondjes uitsnijden.
Wat is gebeurd met het oordoppen indoen tijdens het slapen?