Een Grace Kelly rol, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Een Grace Kelly rol, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 23:28

Voor kerst heb ik een ontzettend leuk jurkje, maar wil ik m'n haar -net zoals m'n kleding- stylish hebben. Een Grace Kelly rol zou hiervoor perfect zijn, maar op een of andere manier lukt het me gewoon niet met de uitleggen die ik op internet vind. :o

Iemand hier dé gouden tip om een Grace Kelly rol te draaien? Om naar de kapper te gaan is geen optie die dag, want die zijn gesloten en helaas niemand in m'n omgeving die erg handig is met haar. :n

Ik krijg het maar niet uit m'n hoofd, en als ik daar eenmaal wat in heb zitten dan moet ik het ook echt hebben. :')

Yoshimi

Re: Een Grace Kelly rol, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:33

Op youtube zijn een heleboel goede tutorials te vinden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:35

Eerst je haar touperen bij de aanzet, tussendoor spuit je steeds een beetje haarlak om het stevig te maken. Dan je haar van achteren naar 1 kant kammen zonder te diep te gaan met kammen/borstelen, anders ben je het getoupeerde weer kwijt. Dan ga je met schuifspeltjes van onderaf beginnen. Iedere schuifspeltje schuif je een stukje over het volgende (het uiterste puntje wat iets omhoog staat), zodat ze goed stevig zitten en je niks vergeet. Je krijgt dus een beetje een zigzagje.
Als je klaar bent en al het haar naar 1 kant is, pak je je haar in je hand en rol je het op, als je dat doet beweeg je je hand omhoog zodat de punten van je haar er aan de bovenkant uitkomen. Omdat je haar getoupeerd is, is het steviger. De punten leg je rond in je rol. De rol zet je ook met schuifspeltjes af aan de binnenkant.
Let erop dat je haar niet te lang en/of te zwaar is, anders is een Grace Kelly rol bijna niet mogelijk. Ook goed touperen is nodig, anders zakt het weer uit.
Succes!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:18

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:06

Ik denk niet dat het haalbaar is om dit zelf te doen.
Ik heb de kappersopleiding gedaan, en het was voor ons al moeilijk
om hem er strak in te krijgen bij een poppenhoofd.

Iedereen kan wel een rol draaien,maar het is de kunst
om het er superstrakn in te draaien,
geen schuifjes meer te zien, en die pluim die bovenop je hoofd komt
nog mooi naar binnen te draaien.

Misschien even een vriendin of je moeder het laten proberen? ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:40

M'n moeder was altijd erg goed in deze dingen maar die is vorig jaar helaas overleden. Ben vandaag naar een kapperswinkel gegaan en heb het daar gevraagd, daar kwamen ze hiermee aan:

Afbeelding Daar schijn je 'm ook mee om te kunnen draaien, maar hoe? Dat kon ze me ook niet uitleggen :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:54

Ik heb laatst een filmpje op Youtube gezien waarin een meisje haar haar op een vrij simpele manier heel mooi opstak. Geen klassieke Grace Kelly rol, maar wel in dezelfde stijl. Ga voor je zoeken!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:56

Ah dat zou fijn zijn! Ben benieuwd want er staan zoveel filmpjes op Youtube, maar heb niets kunnen vinden waar ik handig genoeg voor ben op een vlecht of staart na :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:00

Zelf nog nooit geprobeerd maar ik denk dat dit nog haalbaar is om zelf te doen! Bobbypins zijn trouwens die kleine schuifspeldjes. Good luck! :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:01

Bobbypins ken ik ja :J Heb van die speciale gekocht die niet uitzakken :')

Bedankt voor de link! :D