Stediril 30, ik en vriendinnen stemmingswisselingen wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Stediril 30, ik en vriendinnen stemmingswisselingen wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:26

Heyhey :)
Ik ben nu een aantal maanedn aan de pil, ( 5? )
en de pil Stediril 30 bevalt me onwijs goed, alleen 1 minpunt..
De Enorme stemmingswisselingen.. |o
Ik had het er net over met meerdere vriendinnen.. En 3 van hen die ook stediril gebruiiken hebben ook last van stemmingswisselingen..
Meestal ene moment is alles goed, super leuk vrolijk. Hoeft maar iets heel kleins te gebeuren wat nergens op slaat en ik kan onwijs sjaggo worden of down.. Of sochtends en savonds vooral dat ik me heel erg alleen voel ineens, een soort paniek opwelling die 2 uur kan duren of 10 minuten... terwijl ik een fantastisch vriendje heb en lieve ouders etc..
Hebben meer meiden hier last van?
want ik weet niet of ik beter over kan gaaan op een andere pil of dat je dit blijft houden..
Ik ben ook niet aangekomen of afgevallen door de pil..
Hij bevalt verder wel goed..

Groetjes :)

anneM_Ajax

Re: Stediril 30, ik en vriendinnen stemmingswisselingen wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:29

Ik heb ook die pil gehad, 8 maanden lang. Vond het een eerste klas rotpil! Ik had daarbij ook heel veel pijn. Ik ben naar de dokter gegaan en zit ondertussen aan Ministad 50.
Mischien even naar de dokter en overleggen of je aan deze pil kan blijven, of dat het mischien beter is om een andere te nemen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:29

Stemmingswisselingen zijn wel bijwerkingen van de pil. Hoe erg je op bepaalde hormonen reageert verschilt per mens. Het kan dus zijn dat jij bij Stediril dit wel hebt en bij Microgynon weer helemaal niet. Ik heb het een beetje met Microgynon 20, ben wat makkelijker verdrietig te krijgen of chaggie te krijgen dan eerst.

Je kunt met je HA overleggen voor een andere pil!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:30

bestaat al een topic over. Ik heb hetzelfde gehad. Huisarts wou het niet geloven. Ben toen over gestapt op de nuvaring. SUper ding gewoon.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:30

Hier geen stemmingswisselingen maar een algemeen "down" gevoel door de pil waarschijnlijk.
Ben nu sinds een maandje gestopt, hoop dat de klachten helemaal verdwijnen!
Overigens was er laatst(paar weken/maanden terug) een topic over dit onderwerp, even zoeken bij MW!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:32

Ik slik de zelfde pil, en ik heb ook heel erg veel last gehad van stemmingswisselingen, maar nu sinds een half jaar is het een stuk minder dan dat het in het begin was.
Dacht op een gegeven moment dat ik echt knetter gek geworden was.

Ik ben hier niet voor naar de huisarts geweest, ik kijk het altijd liever een tijdje aan. Ik slik deze pil nu bijna 2 jaar.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:53

Ik heb zo'n jaar de stediril gehad. Zit nu aan een andere pil (geen idee waarom, wss omdat die goedkoper is.. ) en ik heb met allebei wel licht last gehad van stemmingswisselingen, ik kan ook plots best down zijn over iets dat even daarvoor gebeurt is oid. Maar heb altijd maar kort of licht.
Maar als jou dat niet bevalt kan je gewoon met de huisarts overleggen of je een keer een andere pil kan proberen hoor :j
Iedereen reageert anders op de verschillende pillen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:57

hier ook stedril gehad, maar nergens last van gehad.
ik heb bij elke pil die ik heb gehad, wel last van misselijkheid gehad in het begin, maar dat was snel weer over. stemmingswisselingen heb ik gehad toen ik net met de pil was begonnen....

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:07

Ik heb deze ook, maar eigenlijk nergens last van.
Misschien alleen in het begin wat kleine stemmingswisselingen, maar dat was omdat ik net aan de pil begon.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:18

Ik slik deze pil al sinds ik 15 ben en heb er nooit last van gehad. De laatste tijd heb ik wel last van stemmingswisselingen, maar ik denk dat ik sowieso moet overstappen naar een andere pil want waar ik 'm voor begon te gebruiken werkt ie niet optimaal meer.. Gewoon even naar de huisarts gaan en je probleem uitleggen. Grote kans dat je gewoon een andere pil krijgt voorgeschreven. ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 05:08

Ik heb verschillende pillen geprobeerd maar blijf hier last van houden. Ik werd op sommige momenten heel emotioneel, en zelf wist ik vaak niet eens waarom ik me zo rot voelde. Ene moment was ik vrolijk, en op sommige momenten kon ik overal wel om huilen :P. Heb in het begin ook veel last gehad van hoofdpijn. Sommige mensen reageren er gewoon heel gevoelig op. Misschien kun je eens de 3 fase pil proberen? Hoor van van verschillende mensen dat je daar minder klachten van krijgt.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:18

Ik heb jarenlang Microgynon gehad, beviel prima. Jaar geleden kreeg ik Stederil mee van de apotheek, ze zeiden dat het hetzelfde was. Ik had ook last van stemmingswisselingen, voorheen nooit last van. Ben nu weer terug naar Mycrogynon, nu alles weer prima. Gewoon even bij je apotheek/dokter vragen voor een andere variant.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:00