Waar geneesmiddelen slecht voor zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Waar geneesmiddelen slecht voor zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 12:28

Moet er even mijn hart over luchten, even een introtje:
ik ben nu een paar dagen ziek, maar ik voel me al een hele tijd niet goed, steeds meer ziek en emotioneel ook niet meer wie ik was. Ik ben een paar dagen geleden naar een naturopaat geweest (iemand die via meridianen kijkt hoe het zowel emotioneel als lichamelijk gaat met behulp van koperen dingetje tegen de meridanen te drukken) en deze wist mij te vertellen dat er maar 1iets was in mijn lichaam dat naar behoren werkte: mijn maag. Normaal zou dit dus gewoon een chek up geweest zijn, niets bijzonders, ik was gewoon geïnteresseerd in hoe die dingen gaan. Maar ik blijk dus veel zieker te zijn dan ik dacht.

Nu hoor ik je denken, wat heeft dat met medicijnen te maken. Wel heel simpel. Sinds ik voor het eerst mij maanstonden had was dat een hel en pijn, flauwvallen, overgeven noem maar op. Dus ben ik zo'n 2jaar terug begonnen met een pilletje slikken en dat werkt erg goed, ik had als ik het op tijd pakte geen pijn of niet veel. Maar wel steeds meer hartkloppingen en puistjes maar ik vermoede dat dat aan de leeftijd lag.
De naturopaat heeft dit pilletje bekeken en wat het doet is heel simpel: het helpt mij van het symptoom pijn af maar verwoest eigenlijk al de rest, zo komen de hartkloppingen daar vandaan en ook mijn huid gaat er stilletjes aan aan kapot. Eigenlijk maak ik mezelf ziek zonder dat ik het wist. Nu heeft hij druppeltjes voor geschreven en ik hoop met heel mijn hart dat ik geen pijn meer heb tijdens mijn maanstonden en ik geen pil meer hoef te slikken. Die druppeltjes zijn van een plant en zouden veel minder belastend moeten zijn voor mijn lichaam.

Naar mijn gevoel weten we er eigenlijk veel te weinig over wat geneesmiddelen doen met ons lichaam. Je kunt wel zeggen dat homepathie enz niet exact is en niet bewezen, maar de reguliere medicijnen zijn net zo, ze gokken ook maar en weten ook niet alles. Dus misschien is soms een beetje kritischer tegenover die dingen staan niet erg, want ik stond toch op het punt om voor de rest van mijn leven mogelijk grote problemen te hebben, gewoon omdat ik dat pilletje niet aan kon.

dat moest mij even van het hart, hopelijk heeft iemand er iets aan.

eempiej

Re: Waar geneesmiddelen slecht voor zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:31

Uuuhm maar je leest toch de bijsluiter voordat je een medicijn gaat gebruiken? en daarop staan alle mogelijke bijwerkingen vermeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:34

Ik ben nu wel benieuwd welk "pilletje" tegen de pijn jou hartkloppingen heeft bezorgd?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:35

tja...tis wat je wilt geloven. Ik geloof echt wel dat medicijnen niet altijd gezond zijn voor je...maar ik geloof ook niet dat als je medicijnen (wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt en met mate gebruikt) erg ongezond kunnen zijn. Ik geloof zelf niet in dat natuurlijke gedoe, maar ik geloof zeker niet dat het kwaad kan. Wel zou ik uitkijken nu je die druppels gaat slikken, en de pil niet meer, dat je niet meer beschermd bent voor ongewenste zwangerschappen... Ik zou eventueel ook eens langs een gewone dokter gaan, even je bloed controleren en misschien is een psycholoog wel wat voor je... die kan je emotioneel misschien wel helpen. Succes!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:42

Naturopaat....
Dat klinkt als iets dat iemand die werkloos is, op de bank bedacht heeft. Die zet een bord in de tuin en een advertentie op internet en gaat een beetje "natuurlijk" zitten doen...
Kwakzalverij naar mijn mening.

Maar TS, ik hoop dat je er kracht uit put en er beter van wordt. Ik hoop alleen wel van harte dat als het echt nodig is, je naar een echte arts gaat en we geen Sylvia Millekam situaties krijgen als dingen uit de hand lopen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 12:45

charissiej schreef:
tja...tis wat je wilt geloven. Ik geloof echt wel dat medicijnen niet altijd gezond zijn voor je...maar ik geloof ook niet dat als je medicijnen (wanneer je ze daadwerkelijk nodig hebt en met mate gebruikt) erg ongezond kunnen zijn. Ik geloof zelf niet in dat natuurlijke gedoe, maar ik geloof zeker niet dat het kwaad kan. Wel zou ik uitkijken nu je die druppels gaat slikken, en de pil niet meer, dat je niet meer beschermd bent voor ongewenste zwangerschappen... Ik zou eventueel ook eens langs een gewone dokter gaan, even je bloed controleren en misschien is een psycholoog wel wat voor je... die kan je emotioneel misschien wel helpen. Succes!

Ik nam niet DE pil, ik heb geen vriend ofzo dus dat is niet nodig ;) het was een pilletje voor menstruatie pijn.
Natuurlijk zijn reguliere pillen belangrijk, moeten die genomen worden als het nodig is, maar er moet ook bij stilgestaan worden dat het big business is.
Perdofemina was het, dat ik nam. Tuurlijk staat dat op de bijsluiter, maar er stond niet op dat ook al de rest van mijn organen er zou aan geloven en dat het langzaam erger zou worden. En het was trouwens zonder voorschrift te gebruiken.
Ik ben niet tegen of voor, en ook bij dat natuurgedoe ben ik heel kritisch, maar waarom ook niet tegen het reguliere? Daar stel ik mij vragen bij.
Met dat emotionele bedoel ik: als mijn organen langzaam minder goed werken of mankementen vertonen (door hormonaal onevenwicht bv) dan ga je dat emotioneel ook voelen, ik ben niet gek aan het worden ofzo, stevende beetje af op een burnout ofzo.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:48

TS als ik jou was zou ik gewoon bij mijn pilletjes blijven
zo,n naturopaat is geen genezer in mijn ogen
dalijk krijg je zoiets als die jomanda :7

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:52

Perdofemica of Perdolan, is gewoon een heel dure uitgave van ongeveer 400 mg ibuprofen per tablet.
Dus daar laat je je nogal mee neppen en ben je erg veel geld aan kwijt.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-12-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: fout hersteld.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 12:53

Ik weet niet wat je bedoeld met die jomanda?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:53

Ik lees op een site over Perdofemina:
"Elke tablet bevat 684mg ibuprofenlysinaat en werd speciaal omhuld om de tablet makkelijk te kunnen slikken."

Ibuprofen is toch juist onwijs slecht voor je maag?

Ik vind dit ook maar kwakzalverij.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:54

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:56

Ik heb geen idee wat een naturopaat is en zou er ook niet zo snel naar toe gaan. Homeopathie kan zeker goede dingen doen maar een groot gedeelte van de mensen die anderen behandelen zijn gewoon kwakzalvers (ook met grote praktijken). Hedendaagse medicatie kan zeker belastend zijn voor het lichaam. Iedereen kan er anders op reageren en als jouw symptomen niet op de bijsluiter van het medicijn staan zou ik contact op nemen met je arts en met de fabrikant van het medicijn. Misschien kan je arts een ander medicijn voorschrijven waardoor je geen last meer hebt van bijwerkingen?
Bij medicatie die slecht is voor je maag word trouwens altijd aangeraden om van te voren iets te eten als ik het me goed herinner.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 12:58

Kijk ik ben geen hulpeloos kindje dat niet zelf kan denken, als er iets mis is met mij ga ik naar de dokter, punt. Maar het gaat mij niet om het al dan niet werken van die naturopaat, het gaat mij om het idee dat de reguliere geneesmiddelen industrie blijkbaar heiligmakend is. Mensen nemen pillen a volonte, er niet bij stilstaand dat er meer is dan alleen symptoom bestrijding.
Nogmaals, ik ben niet voor of tegen, alleen zou een bredere nuance volgens mij meer goed doen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:00

Ik heb zelf de pil geslikt en daar kreeg ik paniekaanvallen van..

Deze bijwerking was niet bekent en staat nu, als het goed is (dokter zou dat regelen), bij de bijwerkingen van de zwaardere anticonceptie pillen..

Ik heb dit al op heel veel sites gemeld want wil graag dat vrouwen die last hebben van angsten, depressies etc, het ook bij de pil zoeken.. Want bij mij zijn de aanvallen het sinds ik ben gestopt met de pil helemaal weg.. (ong anderhalf jaar geleden)

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:21

Het is altijd opletten geblazen met medicatie (pijnstillers). Ze onderdrukken de pijn, maar doen niets aan het probleem zelf.
Zelf slik ik diclofenac voor tegen de pijn (artrose). Regelmatig kijk ik of ik ook met minder functioneer. Het onderdrukt namelijk niet alleen de pijn in mijn voeten, maar ook andere klachten, die misschien wel een waarschuwing zijn.
Deze pijnstiller heeft ook een hele lijst met bijwerkingen.

Misschien altijd handig om het met je huisarts te bespreken. Wellicht is het aan te raden om toch voor een goede pil te kiezen, dit verzacht vaak ook de problemen van de menstruatie.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:07

Floortje, dat is ook heftig! gelukkig heb je de oorzaak kunnen vinden

het zijn precies zo'n dingen die ik bedoel
nairtje: als deze druppeltjes niet helpen ga ik opzoek naar een ander pilletje, ik ga nu nog niet aan de pil want ik kan niet slikken en dan zit ik daar elke dag mee.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:04

Naturopaat? Als ik jou was zou ik het gewoon bij de reguliere geneeskunde houden. Knap dat iemand aan de hand van een koperen dingetjes op je meridianen in je lijf kan kijken. Uiteraard hebben ze druppeltjes/pilletjes die jou helemaal gezond maken want daar verdienen ze lekker aan.

Als jij het wil geloven en je er beter bij voelt moet je er zeker mee doorgaan, maar vergeet niet bij ernstige klachten eerst naar je huisarts te gaan.

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:12

Heb je nadat de Naturopaat dit bij je vastgesteld heeft, ook een afspraak bij de huisarts gemaakt? Voor eventuele doorverwijzingen naar het ziekenhuis om vast te stellen wat de schade is? Want als ik dit te horen had gekregen had ik gisteren nog bij de huisarts gezeten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:20

Medicijnen die een arts je voorschrijft zijn wetenschappelijk helemaal getest en als goed en veilig bevonden. Absoluut niet gevaarlijk en al helemaal niet vernielend voor andere organen (in dit geval). Er zijn medicijnen die dit wel doen, maar daar voor slik je of weer andere medicijnen of worden deze alleen in uiterste geval gegeven. Zoals de medicijnen voor kanker.

Dat natuur blabla, is alles behalve wetenschappelijk onderzoekt en onderbouwt. Dus waarom dat natuurlijke gedoe wél vertrouwen, maar de wetenschappelijk onderbouwde medicijnen niet?

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:34

Hihi wat zijn we toch lekker bevooroordeeld allemaal. :)

Ieder mag doen wat goed voor hem voelt.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:54

Tuurlijk mag iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt. ;)
Maar als je een topic als dit opent, dan is het niet gek dat je gewaarschuwd wordt voor een zelfbenoemde genezer. Heeft misschien niet eens wat te maken met vooroordelen als wel met bezorgdheid.
Vanachter mijn scherm kan ik niet zien of de TS makkelijk te beinvloeden is en ik vind het een kwalijke zaak dat kwakzalvers mensen zulke non-diagnoses aanpraten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:10

Ieder mag idd doen wat hij wil en waar hij/zij zich goed bij voelt. Geloven dat iets werkt/je zal genezen is eigenlijk minstens de helft van het 'genezingsproces'. Bij homeopathie etc is dat 'geloven' vrij belangrijk maar ook bij de reguliere geneeskunde is het gekend dat een persoon die sceptisch is tov de behandeling, trager geneest dan iemand die er het volle vertrouwen in heeft, zelfs als beide personen reguliere 'bewezen werkzame' medicatie krijgen.

Ik geloof ook niet in 'alternatieve' geneeskunde. Moeder kwam vroeger altijd aanzetten met bachbloesemdruppeltjes tegen de stress. Hielp geen fluit maar kom, beetje geparfumeerd water kan ook geen kwaad dus nam ik het wel. Moeder tevreden en rustiger, dus ze was beter bestand tegen mijn gestress (examens). Ziehier het placebo effect :P .

Citaat:
Mensen nemen pillen a volonte, er niet bij stilstaand dat er meer is dan alleen symptoom bestrijding.

En dat is idd het probleem. Ok, farmaceutische industrie is ijzersterk in propaganda en speelt handig in op het feit dat mensen maar al te graag geloven dat er voor alles een simpele oplossing is. Die is er helaas niet. Uiteindelijk ben jij nog steeds de enige die beslist of je die pil nu wel of niet inslikt. Beetje zelf nadenken voor je naar medicatie grijpt kan geen kwaad.

Pijnlijke maandstonden inclusief godganse dagen in je bed liggen creperen, overgeven en flauwvallen. Been there, done that en ik vertikte het om pijnstillers te nemen. Hooguit heel af en toe als het echt niet meer te houden was en moeder dreigend met pilletje voor m'n neus stond. En dan was het nog een simpele paracetamol of aspirine. Geen zwaar geschut zoals perdofemina.
Ibuprofen is een zeer krachtige pijnstiller maar je maag wordt daar niet gelukkig van. 400 is de hoogste dosis die je zonder voorschrift kan krijgen. Dusja als je jaren aan een stuk regelmatig zoiets slikt, dan is het niet ondenkbaar dat je er last van gaat krijgen. Dat je maag dan het enige is dat nog werkt lijkt me wat raar, vermits de maag de eerste is die moeilijk begint te doen bij gebruik van pijnstillers. Enige pijnstiller die iets minder heftig is voor de maag is paracetamol (dafalgan en co) maar die is dan weer slechter dan de rest voor je lever.
Al deze dingen staan ook gewoon in de bijsluiter.

Hopelijk vind je een oplossing voor je pijn. Als het je een troost is, ik ben er gewoon 'uitgegroeid'. Tegenwoordig nog zelden last.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:24

Als alleen je maag nog goed zou zijn, zou je doodziek zijn, maar dan ook echt heel erg ziek. Dat betekent dat vrijwel elk orgaan beschadigd is. Dat ga je echt wel merken. Ik vraag me af of dat aan de hand is. Ik kan natuurlijk niet door een computerscherm heen kijken, maar als dit echt waar is, wat ik overigens niet geloof van de naturopaat, dan zou ik maar een heel snel naar het ziekenhuis gaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:36

Wees blij dat de farmaceutische industrie bestaat, en dat er goede regelgeving is om medicijnen te testen voordat ze op de markt komen.

Zonder farmaceutische industrie hadden we geen vaccins, en gingen er nog steeds kinderen dood aan de mazelen, of kregen we de pokken. Zonder de farmaceutische industrie haden we geen antibiotica, en gingen we nog steeds dood aan TB, of kregen we de pest. Zonder de farmaceutische industrie moesten we operaties bij bewustzijn en met pijn meemaken, en hadden we geen pijnbestrijding na afloop.

Jij slikte kennelijk 1-2 per maand ibuprofen voor je maandstonden. Daar gaat niets kapot van, zelfs je maag niet.
Ook ibuprofen is uitgebreid getest voordat het op de markt mocht worden gebracht.

Wél zou ik als ik jou was, je eens goed door een gynaecoloog laten nakijken, want maandstonden met dermate veel pijn dat je flauwvalt of moet braken is meestal níet normaal. Wat dat betreft ben ik het met je eens dat je aan symptoombestrijding hebt gedaan met die pijnstillers. Maar dat doe je nu nog steeds met de druppeltjes van je 'naturopaat'.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-12-10 16:47, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 16:43

Als je meridianen niet naar behoren werken, en ik neem aan dat die man dat bedoelt, want als je organen het niet meer doen was je nu al dood, voel je je hoogstens wat minder fit, maar ziek wordt je er niet van.
Het is ónmogelijk dat een medicijn je meridianen beïnvloed, en als ibuprofen al ergens slecht voor is, is het voor je maag, en beïnvloed het niet de rest van de meridianen.

Ik ben het met je eens dat medicijnen niet goed voor je zijn. Dat is namelijk geen enkele chemische stof die van buiten je lichaam komt. Het is altijd kiezen tussen twee kwaden met medicijnen; hoe erg heb je het nodig om te slikken? Wat voor de ene kwaal werkt, is weer slecht voor iets anders. Daarom kun je het best met de HA overleggen wat je slikt. Medicijnen die je bij de drogist koopt zijn ook nooit bedoeld voor langdurig gebruik.
Het is overigens niet zo dat je al je organen kapot maakt, en je doodziek maakt, en je langzaam gaat aftakelen hoor :=