Reactie op diclofenac 50mg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Reactie op diclofenac 50mg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 20:59

Ik heb 2 weken terug van de neuroloog diclofenac voorgeschreven gekregen tegen migraine achtige hoofdpijn. Verdere onderzoeken lopen.
5 jaar terug heb ik al eens diclofenac 50mg voorgeschreven gehad voor spit, toen reageerde ik daar érg heftig op in de zin van duf worden, maar de rugpijn was weg ;)

Gisteren toen ik thuis was van stage, netjes ná het eten toch de stap genomen tegen de hoofdpijn zo'n ding te nemen..

Ik had na een uurtje het gevoel alsof ik lichtelijk aangeschoten was.. (en dat op cola..) en heb echt vréémd geslapen. In mijn dromen complete wereldreizen ondernomen, echt zeer actief gedroomd.. Ik werd niet wakker van m'n wekker, of van die van m'n vriend. Hij heeft mij maar wakker geschud :z

En ik heb nu een hele dag rondgelopen met een beetje een gaar en deuzig gevoel..

Ik ben zeer sterk van mening dat het door de diclofenac komt.. verder heb ik niks geks gedaan..

In de bijsluiter staat een ''zo stoned als een garnaal''gevoel niet beschreven dacht ik.. Ben ik nou weer raar of zijn er meer mensen met zo'n vage reactie op dit middel?

Anoniem

Re: Reactie op diclofenac 50mg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:00

Ik slik het ook ivm artrose, maar bij mij werkt het super. Geen pijn en ook geen duf gevoel :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:01

oh dat moet ik nageven
hoofdpijn heb ik ook inderdaad niet meer :+
maar volgens mij kan ik ook tegen een muur omhoog lopen en dat nog niet voelen :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:03

Ik heb hier nooit last van gehad bij diclofenac. (doet overigens helemaal niets bij mij, ook niets pijnstillends...)
Het lijkt wel of het bij jou een uitwerking heeft van een slaappil ofzo.
Ik neem aan dat op het doosje diclofenac staat, maar heb je de pilstrip gecontroleerd? Dat je niet stiekem een andere pil in het diclofenac-doosje hebt gekregen?

(heb beneden nog een voorraadje liggen en zal ook eens op de bijsluiter gaan kijken)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:06

Bijsluiter nagekeken en wat jij heb kan inderaad een bijwerking zijn:

Invloed op rijvaardigheid en de bekwaamheid om machines te bedienen:
"Aangezien diclofenacnatrium in sommige gevallen slaperigheid en duizeligheid kan veroorzaken, kunnen de reacties van de patient zodanig veranderen dat het vermogen o actief aan het verkeer .."bladiebla

Bijwerkingen: hoofdpijn, duizeligheid, slaperigheid.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:08

Ik gebruik het nu een week of 4 en werkt super tegen rugpijn. Ik ben wel meer moe en vooral de eerste week wat duffer maar dat is nu helemaal weg. De eerste week was ik na het opstaan ook wat duizelig. Moet je maar geen Tramadol gaan nemen :D kun je dagen lang heerlijke wereldreizen op maken en toch gewoon thuis zijn...

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:08

Vriend van mij heeft voor zijn rug ook een tijd diclofenac gehad en was ook compleet 'wappie'.
Zo stoned als een garnaal :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:09

Hier ook geen enkele reatie op de diclofenac. Merkte geen enkel verschil, deed die week eigenlijk alleen maar zeerder. :=

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:09

Bij mij zijn ze nu net op, ik had ze meegekregen na een operatie..
Maar ik had inderdaad ook echt de meest rare dromen, heb gedroomd dat in in Turkije was en een boottocht ging maken naar Ghana :+ Alleen liep het een beetje anders af want ik kwam uiteindelijk in Irak uit en ging daar in het leger :=...

Als ik wakker werd en weer verder sliep droomde ik gelijk weer van alles en nogwat.
Ik had in het begin ook heel erg last van overgeven en pijn in m'n maag, maar heb toen omeprazol gekregen, dat beschermd je maag en toen ging het wel een stuk beter!

Maar je bent in ieder geval niet de enige!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:11

Het is wel diclofenac :j
zo'n rozig ding..

Oh heb ik nou zo scheel gekeken? Heb er notabene 4 a4tjes tekst bij gekregen :+
het vermogen actief te zijn is wel doodgemaakt inderdaad.. Maar het is intussen ruim 24uur geleden dat ik zo'n ding op heb :=

@niezel; ah, nog een garnaal :P

Ik heb het vandaag gegoogled, en kwam op allerlei ''drugssites'' uit.. als in drugs for fun..

@bramasole; ik moet zo'n ding pakken als ik hoofdpijn heb omdat de hoofdpijn mijn functioneren beinvloedt... Maar van die diclofenac word ik ook niet echt een grotere aanwinst voor de mensheid :P Ik vermoed dus dat ik die heftige reactie ook een flinke tijd zal houden?.. Was eigenlijk ok niet van plan eraan te wennen.. :=

@nadisha; ik was in een of ander monumentaal pand in de middeleeuwen waar mannen met pikhouwelen iets uit de grond wilden hakken die ik wegjoeg en toen liep ik in de huidige tijd in een zijstraat die niet bestaat en waren die mannen mij daar aan het zoeken ofzo..
(en raar.. normaal snurk ik als ik heerlijk slaap, maar ik heb afgelopen nacht niet gezaagd volgens vriend := )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:13

De 'zo stoned als een garnaal' bijwerking klinkt bekend :')
Ik had diclofenac (volgens mij 75mg retard) voor rugpijn voorgeschreven gekregen, mocht er dagelijks twee.
Maar met eentje was ik al helemaal high.

Ik was een keertje op mijn werk en begreep er echt niks meer van (simpel kassawerk).
En het was allemaal grappig ook nog :+

Vjestagirl

Ik weet dat ik kots en kots misselijk wordt van diclofenac... Verder niets eigenlijk.

Bramasole

Nadisha schreef:
Bij mij zijn ze nu net op, ik had ze meegekregen na een operatie..
Maar ik had inderdaad ook echt de meest rare dromen, heb gedroomd dat in in Turkije was en een boottocht ging maken naar Ghana :+ Alleen liep het een beetje anders af want ik kwam uiteindelijk in Irak uit en ging daar in het leger :=...

_O- Irak? In het leger?

Nadisha schreef:
Als ik wakker werd en weer verder sliep droomde ik gelijk weer van alles en nogwat.
Ik had in het begin ook heel erg last van overgeven en pijn in m'n maag, maar heb toen omeprazol gekregen, dat beschermd je maag en toen ging het wel een stuk beter!

Omeprazol gebruik ik er ook bij, vind ik een erg prettig.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:15

ik heb nergens last van :n

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:15

Heb diclofenac gehad twee weken geleden voor mn operatie, maar kreeg er behoorlijke buikpijn van, dus ben daar maar mee gestopt !!

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:17

Ik heb na mijn val van mijn paard ruim 6 weken diclofenac gekregen en daar nooit last van gehad. Ik kreeg er wel maagbeschermers bij, maar zonder had ik ook nergens last van. Wel vervelend dat je er zo op reageert. Kun je niet vragen of je iets anders kunt krijgen, omdat je hier zo op reageert?

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:18

Ik heb het gekregen voor mijn tennis arm maar heb het nog niet gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:28

tja ik heb met enige regelmaat diclofenac geslikt... Maar meestal had het uberhaupt geen werking... slikte 200 mg en af en toe werkte het.... Suf ben ik er alleen nooit van geworden, :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:29

Ik heb, helaas, vrij regelmatig diclofenac geslikt en werd daar ook vrij duf van. Een jaar of 4 terug stond het ook gewoon op de bijsluiter hoor?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 21:31

buikpijn heb ik niet gehad gelukkig
of misschien wel gehad maar gewoon niet gevoeld _O-

@urselin; ik zit dus op stage een rapport in elkaar te draaien en het leek wel of ik geen nederlands kende.. ''die projectje'' en ''het beheerder'' ^)

@NaSan; 14 januari moet ik terug naar de neuroloog, dan krijg ik ook uitslag van een CT scan die deze week gemaakt is. Wil het dan wel aankaarten.. :)

@lovingtweety; het schijnt er nu ook nog op te staan, ik kreeg het alleen niet gevonden :)

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:36

Ik werd er ook erg duf van ... ik vond het wel wel prettig hihihi.
Mensen om me heen zeiden ook dat mijn ogen op half 7 hingen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:39

Bij mij ook weinig werking. Slik(te) meerdere keren per dag 75 mg retard, maar geen "stoned als een garnaal" reactie, maar ook amper verschil van pijn :\

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:43

Hebben jullie er ook een maagbeschermer bij gekregen met name als je het dagelijks neemt?
Is namelijk niet zo goed voor je maag.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:46

Naaltje schreef:
@urselin; ik zit dus op stage een rapport in elkaar te draaien en het leek wel of ik geen nederlands kende.. ''die projectje'' en ''het beheerder'' ^)

:(:)

Dat stoned gevoel was het enige - naast buikpijn - dat ik van diclofenac kreeg.
Mijn pijn werd er helaas niet minder op :')
Ik heb er geen maagbeschermer bij gekregen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:47

jetla schreef:
Hebben jullie er ook een maagbeschermer bij gekregen met name als je het dagelijks neemt?
Is namelijk niet zo goed voor je maag.

Ik had inderdaad maagbeschermers erbij gekregen. Pantopropa..eh..dinges :+