Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Hazelip is goed te opereren dacht ik. Is het puur cosmetisch of kan de baby hierdoor minder goed eten, drinken en slikken??
Ilse1979 schreef:Zoontje van mijn vriendin heeft een enkele schisis (kaak/gehemelte) en is nu bijna 3. Het is een helse lijdensweg, niet zozeer voor de kleine (die weet immers niet beter) als wel voor de ouders. De operaties (en dat zijn er heul veul!) die de kleine moet ondergaan zijn écht niet mis en vergen een hoop van je. Die continue onzekerheid en de hoop dat het je kleine nu allemaal toch wel bespaard blijft, blijven aanwezig. Je wilt immers dat je kind al die pijn bespaard blijft.
De kleine van mijn vriendin heeft inmiddels verschillende operaties ondergaan (gehemeltesluiting/lipcorrectie 2x en de kaakcorrectie en dan tel ik even de amandeloperaties en buisjes etc niet mee) en nu blijkt dat hij dus ook darmproblemen en een verkorte huig heeft, waardoor hij nu niet kan praten. Hij heeft dus wel degelijk meer (ernstige) problemen, dan waar aanvankelijk toch rekening mee werd gehouden.
Ik wens jullie alle sterkte toe. Ik zie van zeer dichtbij wat dit allemaal met je doet en ik leef met jullie mee. Ik vind het vreselijk om te zien wat een hel het kan zijn om te zien waar je kleine (en dus jullie als ouders) allemaal doorheen moet...

MiSz_SaNdY schreef:ik wens je heel veel sterkte ik heb er zelf geen ervaring mee.
@ popke en zooist de 20 weken echo is juist voor dit soort dingen op te sporen ze gaan alle organen enz. af om te zoeken naar afwijkingen voor 2006 werd dit alleen bij een bepaalde leeftijd van de moeder gedaan nu is het standaart