dag en nacht maandlenzen, welke zijn de beste?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

dag en nacht maandlenzen, welke zijn de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 22:43

tot nu toe heb ik de optix air night & day, ooit eens geprobeerd omdat ik last had van droge ogen en deze extra zuurstof doorlaten
deze zijn voor mij wel goed, heb er geen last van, haal ze meestal savonds wel uit, maar zo een of twee maal per maand laat ik ze een nachtje in, bij onverwachts logeren oid

nu wil ik zeker weer dag en nachtlenzen, maar de optix vallen relatief duur uit
nu vind ik de bausch en lomb purevision, ongeveer de helft van de prijs,
iemand ervaringen met deze?
ervaringen met andere lenzen?
eisen zijn dat ze zoveel mogelijk zuurstof doorlaten, en liefst wat vochtig blijven in het oog

Smudges

Re: dag en nacht maandlenzen, welke zijn de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:45

Hey, ik heb absoluut geen ervaring met dag en nacht lenzen maar overweeg ook om ze te nemen. Dus wil ik je graag vragen of het echt werkt? Als ik in slaap val met mijn lenzen worden mijn ogen super droog en knalrood. Ook is de wereld het eerste kwartier grijs. Heb je daar dan geen last van? En kan je ze gewoon de volgende dag inhouden? Hoe lang achter elkaar dan? Ideaal wanneer mijn vriendje blijft slapen lijkt me! En is het echt duur? Ik ben nu ongeveer 150 per half jaar kwijt en dat is zonder vloeistoffen.
Sorry dat ik alleen maar vragen heb ipv antwoorden :)
groetjes s

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 11:21

geen probleem hoor, ik heb gewoon weer de optix air night & day besteld
die laten het meeste zuurstof door en ik ben er goed mee.

ik betaal nu 72 euro voor 3 paar lenzen, zonder vloeistof, pakweg nog 10 euro vloeistof erbij per 3 maand.

Van mij werken ze wel
in principe mag je ze een maand non stop inhouden (heb je ook geen vloeistof nodig)
ik heb echter al geirriteerde ogen door verkeerde lenzen te dragen vroeger, dus ik doe het niet.
heb ze echter wel al eens 3-4 dgn ingehad, en ik had er geen last van.
sochtends heb ik wel wat droge ogen (maar ik maak niet genoeg vocht aan), maar daarvoor heb ik van die bevochtigingsdruppels, druppeltje erin en we zijn weer goed.
ik heb ze aangeschaft omdat ik een hele tijd in het weekend werkte, zaterdag en zondag,
dan had ik de vrijdagochtend van 8 tot zaterdagmorgen 2 uur men lenzen in (normaal mag je max 8-10 uur ofzo?), had ze uit tot 8 uur, en daarna terug van zaterdag 8 uur tot 4-5 uur in de morgen de zondag, dan weer uit tot 8 uur, en de zondag weer van 8-23/24 uur in
dus ipv max 24 uur te dragen over drie dagen, had ik ze max 12 uur uit :D

je wilt dus niet weten hoe men ogen er de maandag uit zagen. daarom ben ik overgeschakeld op dag en nacht lenzen, dan haalde ik ze vrij op zaterdag wel uit, maar liet ze zaterdag op zondag gewoon in.
Wel beetje last van droge ogen, maar dat was ook van moeheid, als ik uitgeslapen ben geen probleem
en met een vriendje is het idd wel heel handig, vond het in het begin altijd een afknapper om dan na intimiteit, eerst effe je lenzen uit te pulken ipv in elkaars armen in slaap te vallen :D

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:02

hey, dat klinkt ideaal. Ik heb nog voor 4 maanden liggen maar ga zeker met mijn opticien praten. Bedankt voor de informatie.
Groetjes s

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:19

Ik heb Bauch en Lomb Purevision, ik draag ze alleen nooit 's nachts.

Ik ben wel tevreden over de lenzen, alleen kan ik je dus niets vertellen over hoe het 's nachts dragen bevalt.
Mijn opticien had me wel verteld dat dat mocht, maar ik zie er de noodzaak niet toe.
Bovendien merk ik dat na een uur of 14 lenzen inhebben, dat mijn oogjes ze wel weer uitwillen. Dan worden ze droog en zie ik minder helder.
Doe ik ze dus uit en slaap lekker zonder.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:21

Het enige wat ik weet, is dat ik sinds afgelopen 4 december maandlenzen heb. Wist niet dat er lenzen waren die je 's nachts kon dragen. Lijkt me ook niet zo fijn..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:22

heb pure vision.. gaat prima

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:48

Die lenzen klinken wel interessant, ik heb zelf al lange tijd maandlenzen die je volgens mij 14 uur per dag in mag.
Ik draag ze meestal langer, en ermee slapen komt ook nog wel eens voor.. heb dan nergens last van. Alleen ben bang dat het toch wel slecht is. Dus lenzen waarbij je ze gewoon verantwoord in kan houden s nachts lijken me echt ideaal!

Ik lees nog even mee en ga eens kijken of ik ook niet op zulke lenzen over kan gaan.. :) (moet wel cilinder en nog wat in kunnen).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 07:53

hoeveel zuurstof laten de purevision door? bij de optix stond het vermeld maar de purevision niet...