Klein?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Klein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 20:21

Hoii bokkers,

Ik heb iets waar ik erg mee zit, vooral de laatste tijd. Ik ben altijd al klein geweest, niet zomaar klein, maar echt té klein. Ze hebben zelfs mijn ouders gevraagd of ze geen pilletjes voor mij wilden, soort van groeihormonen denk ik. Nee, dit wilden mijn ouders niet, opzich begrijpelijk want er zitten heel veel bijwerkingen bij.
Maar het liefst had ik ze wel gehad, ongeacht de bijwerkingen.

Ik wordt er niet echt mee gepest ofzo, meer geplaagd en elke dag weer ermee geconfronteerd. Op de basisschool was ik altijd heel erg verlegen, ik zei niets en viel totaal niet op. Toch werd er altijd tegen mij gezegd dat ik zo klein was. Vriendinnen waren altijd minstens een kop groter en als je al zo verlegen bent is dat natuurlijk helemaal vervelend.
Ik dacht opnieuw te beginnen op de middelbare school. Oke, het eerste jaar waren er nog meer meiden met ongeveer mijn lengte. Geen probleem toen, nog maar weinig opmerkingen over dat ik klein ben.
Sinds de tweede wordt het erger. Een jongen uit mijn klas is ook heel klein, en nu lijkt het bijna een wedstrijd te worden van hem, om mij in te halen. Ik ben wel iets gegroeid maar niet veel. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd dat jaar en vond het wel grappig om te zien hoe blij doe jongen was, als ie een cm gegroeid was. Vriendin van, sinds de basisschool, is ook redelijk klein.

Nu zit ik in de derde, ben nog steeds heel klein. Opzich vond ik het niet meer zo erg.
Er zit sinds dit jaar een nieuw meisje bij ons in de klas, ik moet heel vaak, soms zelfs meerdere keren per dag, van haar aanhoren hoe klein ik wel niet ben en dat zij heeel erg veel gegroeid was.
Mijn vriendin krijgt hetzelfde te horen en we zijn al een keer boos erom geweest, omdat we het beide echt niet leuk vinden om zo klein te zijn.
Soms zie ik zo'n brugklasser lopen, komt dan bij mij tot aan mijn schouder en dan zeg ik: Die is best klein.
Krijg ik gelijk weer van die rot opmerkingen naar me toe gegooid van; jij moet je kop houden, je bent zelf ook klein.
Of iets in de richting van; jij bent ook een smurf.
Ik heb alleen gezegd dat ik het niet leuk vind, maar dat boeit sommigen gewoon niet. Het schijnt leuk te zijn om mensen daarmee te plagen.
Ik vind het echt heel vervelend en zou echt een moord doen voor nog enkelen cm..

Voor de duidelijkheid. Ik ben 15 jaar en 1.56 ongeveer. Ik ben sinds mijn 12de ongesteld en dus waarschijnlijk al grotendeels uitgegroeid. Ik slik ook al best lang de pil (zonder stopweek, moest omdat ik een week lang ziek was als ik ongesteld was) Mijn vriendin is ongeveer 1.60 denk ik.
Verder eet ik redelijk slecht. Ik eet niet weinig ofzo, maar gewoon niet gezond. Ik krijg het niet voor elkaar een hap groente naar binnen te krijgen. Heel af en toe een paar boontjes. Voorderest niks.
Als we vlees eten zit ik er maar in te prikken en eet ik het voor de helft op. Als we iets eten wat ik lekker vind dan eet ik nog wel normaal. (macaroni, pizza enz.) Maar dit zijn dan ook gelijk weer minder gezonde dingen.
Ik eet 's morgens 1 sneetje brood met 1 glas appelsap. Meer krijg ik echt niet naar binnen. Op school eet ik meestal over de hele dag 3 sneetjes brood en 2 pakjes drinken.
Thuis eet ik nog vaak wel chips of chocola. Ik drink ook vaak cola of andere frisdrank.

help? Ben ik echt te klein? Mijn vader is 1.76 en mijn moeder is 1.67
Ik vind het echt heel vervelend, behalve soms met paardrijden, ik kan nog op die leuke kleinere pony's :o

Rennie89

Re: Klein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:29

ik verwachte bij je eerste alinea toch echt een lengte als 1.40 te horen :+ maar 1.56... komop :+ ik ben slechts 4 of 5 cm groter en 6 jaar ouder, ben ook een klein propje :P klein maar fijn toch?

ik raad je zoiezo aan om om de 3 maanden wel een stopweek in te lassen, want voor jouw leeftijd is het eigenlijk slecht om zo'n " hormonen-boost" te krijgen :)

In elk geval, niet getreurd, je bent absoluut niet abnormaal klein :+ Mijn broertje is 1.90, vader 1.87 en mijn moeder 1.60 :+ dusjah :P

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:38

Handje?
Ik ben 27 jaar en 1.58m en zelfs op mijn ID kaart staat nog 1.53m ;( dus op mijn ID bewijs ben ik nog kleiner dan ik werkelijk ben. Heb me er eigenlijk nooit voor geschaamd en natuurlijk krijg ik nog vaak zat opmerkingen Heeeeey kleine.. Owh jij bent zo klein dat ik je wel wil knuffelen.. Denk dan okay :')

Het enige waar ik op moet letten is op kledingstijl kan niet alles dragen word al gauw propperig maar misschien is dat meer mijn idee :o en op mijn gewicht natuurlijk. Maar denk dat iedere vrouw dat wel heeft :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 20:44

Op mijn ID staat 1.54m
En dat is met schoenen, Nike Air Max met zo'n 3cm zool.

Aangezien ik altijd al stil en verlegen ben geweest komt het bij mij nogal hard aan als ik zo'n opmerking krijg. Ik ben heel lang erg onzeker geweest, maar dit is nu weer beter.
Je kan wel zeggen; Klein maar fijn. Maar zo zie ik het niet. Ik heb het nooit fijn gevonden en heb er zelfs een paar keer 's avonds om moeten huilen.
Ik vind het gewoon heel erg vervelend, dan heb ik nog dat ik niet echt zo'n 'kakker' ben, zoals ik het even noem.
Ik draag geen rokjes, met panty en hakken. Je ziet mij alleen in een spijkerbroek, Nike Air max en een shirt/vest.

Ik moet het maar gewoon accepteren, maar ik vind het echt niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:53

Jeetje zeg... Ik ben 1.62, zal op jouw leeftijd misschien 2 cm langer zijn geweest dan jij maar meer ook niet, en heb me nooit té klein gevoeld. Vind het (nu nog steeds) vooral wel praktisch, kun je lekker op pony's blijven rijden etc :D

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:55

Haha, ik meld me bij de club! Ben nu 18 jaar en ongeveer 1,56 m. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Heb zoiets van, jammer dan, ik kan dr weinig aan veranderen en dus heb ik het geaccepteerd. En klein zijn heeft ook veel voordelen hoor! Dan kun je leuke jongens in de supermarkt vragen om het product uit het bovenste schap, haha. Maar volgens de schooldokter had ik rond de 1.70 moeten zijn, aangezien mijn ouders 1,72 en 1,68 zijn. Ze heeft mij toen ook gevraagd of ik groeihormonen of iets dergelijks wilde. Ik vond dit niet echt nodig, omdat ik er nooit problemen mee heb gehad. Tuurlijk krijg je opmerkingen naar je hoofd, maar die hoor ik inmiddels niet meer :P Die gaan het ene oor in en het andere uit. En ik kan inderdaad op die leuke onwijs eigenwijze pony's blijven rijden! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:00

De schooldokter had mij ook op ruim 1,70 geschat... Mijn ouders zijn 1,98 en 1,60 haha. En de dokter in kwestie had even niet door dat ik op het moment van schatten al ruimschoots in de groeistuip zat waarvan ze had verwacht dat die nog zou komen :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:01

Meid niks mis mee... 1.56! Ik ben 1.49 en 23, dus ik groei écht niet meer hoor. En ik red me ook prima. :)
Klein maar fijn hoor!

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:02

Haha, dat was bij mij ook het geval volgens mij :P Ze zei dat ik achterliep op schema enzo... Nooit meer bijgetrokken, hihi :+

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:02

ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het probleem is. ik ben 22 en 1.60 ik heb 3 grote broers. (leeftijd en lengte) ze steken allemaal een kop boven mij uit. als mijn oudste broer zijn eigen tempo loopt moet ik half rennen om hem bij te houden. ik ben de kleintste in de familie. ik heb ooms van tegen de twee meter en neefjes die daar hard achteraan gaan. zelfs mijn moeder en mijn oma zijn groter dan dat ik ben. and i don't care.

wat ik daar dan wel bij moet zeggen is dat er 1 groot verschil tussen ons is en dat is dat jij verlegen bent en ik een vrij grote bek heb. ik laat niet (meer) over me heen lopen. vroeger ben ik ook wel veel gepest maar nooit met mijn lengte en als nu iemand een rot opmerking naar mij maakt krijgt ie m 10 keer zo hard terug :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:05

Ik snap het drama niet. Ben 20 en nipt 1.52. :+ Jij gaat waarschijnlijk nog aan de 1.60 komen dus... :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:06

Bedankt voor de reacties iedereen!

Gelukkig zijn er nog mensen die weten hoe het is om klein te zijn.
Ik ben de oudste en kleinste van de klas.

Misschien moet ik overstappen op plateauzolen van 20cm? :+

Nee, ;p Het is en blijft vervelend, maar ik moet het toch accepteren.
Het is gewoon heel naar om elke keer te horen dat ik mijn kop dicht moet houden omdat ik zelf ook een 'smurf' ben. (En dit is trouwens een letterlijke quote van iemand uit mijn klas.)
Met gym is het ook altijd; van groot naar klein. Kleinste daar en grootste daar.
Dan loop ik automatisch al naar de plek van de kleinsten. Best handig eigenlijk, hoef ik niet te meten welk 'groepje' ik moet :P

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:06

dat klein vind ik nog wel mee vallen joh!
dacht dat je met klein echt klein bedoelde 1.40m ofzo.

ik ben 17 en 1.60 dus ook niet echt groot maar red me er prima mee
en ik ben net als jou ook de oudste en kleinstje uit de klas
Laatst bijgewerkt door judith__ op 09-12-10 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:07

Als iemand ooit tegen je zegt "He, ze hebben hier ook shetlanders!" gewoon je naaldhak in zijn voet planten en antwoorden met: "Maar dan wel met een eerste premie."

;)

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:07

Je moet gewoon meer zelfvertrouwen krijgen! Ik heb ook nooit over me heen laten lopen en iedereen een flinke opmerking terug gegeven. Op een gegeven moment snappen ze het en houden ze ermee op. Mijn vriendin zei niet voor niks tegen me: "Iedereen die jou ziet, vindt je schattig, totdat je je smoel open trekt!" :P :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:08

Annash schreef:
Als iemand ooit tegen je zegt "He, ze hebben hier ook shetlanders!" gewoon je naaldhak in zijn voet planten en antwoorden met: "Maar dan wel met een eerste premie."

;)

Haha, alleen 1 probleem. Ik heb geen naaldhakken en draag ze ook nooit :+
Hoogste hakken die ik heb aangehad zijn die van mijn moeder, 6cm ofzo. Maar dat was 1 dagje :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:09

Dan doe je 't zonder naaldhakken. Ik heb bovenstaande actie een keer uitgevoerd tijdens het uitgaan bij één of andere lolbroek. Maar van die laatste zin had 'ie niet terug en hij stond goed voor schut tegenover zijn vriendenclub. _O-

Puckvgl

Haha, geniaal! :P

Ayasha
Blogger

Ghostattack schreef:
Bedankt voor de reacties iedereen!

Gelukkig zijn er nog mensen die weten hoe het is om klein te zijn.
Ik ben de oudste en kleinste van de klas.

Misschien moet ik overstappen op plateauzolen van 20cm? :+

Nee, ;p Het is en blijft vervelend, maar ik moet het toch accepteren.
Het is gewoon heel naar om elke keer te horen dat ik mijn kop dicht moet houden omdat ik zelf ook een 'smurf' ben. (En dit is trouwens een letterlijke quote van iemand uit mijn klas.)
Met gym is het ook altijd; van groot naar klein. Kleinste daar en grootste daar.
Dan loop ik automatisch al naar de plek van de kleinsten. Best handig eigenlijk, hoef ik niet te meten welk 'groepje' ik moet :P

Op jou leeftijd was ik 1.45m. Kop dicht want je bent een smurf? Ja dat kan best zijn maar wel een smurf die het niet nodig heeft om te gaan schelden. Kennelijk is intelligentie niet recht evenredig met grootte :(:)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:10

Met mijn 1.61 ben ik nou ook niet erg groot, maar ik ben wat blij dat ik geen 1.80+ ben. Laat mij maar het kleine, lieve poppetje zijn ipv een grote, onvrouwlijke reus (absoluut niet aanvallend bedoelt!!, weet alleen even niet hoe ik het netter moet formuleren ;) )

Verder vinden jongens het erg leuk om te helpen als ik ergens niet bij kan, en voelen ze zich dan meteen superman. Ik ben liever klein dan groot.

Nog een voordeel klein tov groot: Wij kunnen hakken aan doen, vrouwen die lang zijn kunnen niet kleiner worden ;)

Enneuh, het gaat vooral om wat je uitstraalt. Een lang iemand met een onzekere uitstraling zal ook gepest worden..

Annash
Blogger

Ik sluit me helemaal bij mijn kleine dinnetje aan... :D (Ayasha dus).

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Ik ben 29 jaar oud en ik ben 1.58. :D Klein maar fijn denk ik altijd maar!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:14

Ik snap dat sommigen niet snappen wat nou het probleem is (goh, originele zin ;p)
Maar ik zal het even een beeetje proberen uit te leggen.

Ik was vroeger, thuis en op school, altijd de liefste, deed niks fout, kreeg nooit straf.
Sterker, als ik straf kreeg was het janken, omdat ik het niet gewend was.
Ik haalde altijd goede cijfers en als het eens een keer niet goed was, dan was ik boos op mezelf. (Dat slaat nergens op, maargoed, dat vond ik toendertijd xd)
Ben dus altijd stil en verlegen geweest en durfde nooit zomaar iets te zeggen, durfde zelfs in de klas mijn hand niet op te steken om antwoord te geven.
Tegenwoordig is het al meer veranderd. Ik zit nu in 3 Gymnasium en heb een leuke klas. Ben al minder verlegen en durf nu gewoon wat te zeggen.

Verder ben ik zo iemand die echt niet zomaar een opmerking terug gooit, dat kan ik gewoon niet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:14

Gun jezelf tijd, is heel normaal, komt allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht hoor. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:15

lotjaa93 schreef:
Met mijn 1.61 ben ik nou ook niet erg groot, maar ik ben wat blij dat ik geen 1.80+ ben. Laat mij maar het kleine, lieve poppetje zijn ipv een grote, onvrouwlijke reus (absoluut niet aanvallend bedoelt!!, weet alleen even niet hoe ik het netter moet formuleren ;) )

Verder vinden jongens het erg leuk om te helpen als ik ergens niet bij kan, en voelen ze zich dan meteen superman. Ik ben liever klein dan groot.

Nog een voordeel klein tov groot: Wij kunnen hakken aan doen, vrouwen die lang zijn kunnen niet kleiner worden ;)

Enneuh, het gaat vooral om wat je uitstraalt. Een lang iemand met een onzekere uitstraling zal ook gepest worden..

Ben ik het mee eens. Meisje uit mijn klas is 1.83 en vind het ook niet leuk. Zelf zou ik ook echt niet zo lang willen zijn, maar ongeveer 1.65 zou ik een mooie lengte vinden.
Maar ik heb nog een troost, mijn tante is ook maar 1.60 :+