Calendulanzalf op koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Calendulanzalf op koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 19:22

Zoals de titel al zegt, het is weer feest.

Alleen nu is mijn Zofiraxtube op en ik heb geen nieuwe meer in huis. Ik heb net op google gelezen dat sommige er Calendulanzalf op smeren.
Doen meerdere dat hier? Of weten jullie nog andere huis-tuin-en keukenspulletjes waarmee ik het zou kunnen hinderen.
Ik heb trouwens alleen nog maar die tintelingen.

Alvast bedankt :D

secricible

Re: Calendulanzalf op koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:10

ik zou er niets opsmeren anders als zofirax oid. Gewoon morgen even halen en vanavond niets... Calendulan zal geen kwaad kunnen, maar helpt er ook niet tegen...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:16

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:15

Oma weet raad, hahaha!
Ik ga kijken, dankjewel :D

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:00

Heb ook altijd last van koortslip en van de week kwam ie weer opzetten maar ook door gebrek van vectavir calendulanzalf er op gesmeerd en zowaar de volgende gewoon weg!!!!!
Laatst bijgewerkt door pitbullgup op 10-12-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:04

Ik heb ook heel vaak last van koortslippen.
Ik gebruik geen zofirax want dat helpt toch niet en calendulan heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.
Ik haal bij de apotheek of drogist altijd Nestolsyl. Werkt ook heel goed voor wonden. 3 dagen smeren en je wonden zijn dicht/weg (afhankelijk van de grote natuurlijk) echt wonderspul!
Afbeelding

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:14

Laatst was ik bij de huisarts omdat mijn koortsuitslag nogal uit de hand liep (ontsteking), en die vertelde dat zovirax bewezen geen nut heeft, zowel in zalf- als in tabletvorm. Volgens haar kan je net zo goed zinkzalf of vaseline smeren. Er is sowieso erg weinig aan te doen.

Zelf probeer ik tegenwoordig er gewoon zo weinig mogelijk aan te doen, als je gaat smeren krijg je soms zelfs uitbreiding.
Pas als de 'infectie' eruit is en er alleen nog een wondje is zeg maar, dan smeer ik wel calendula om het zsm weg te krijgen.
Maar wat een drama is het toch elke keer weer.....pokke-herpes.

@Jessie: Wat is de werkzame stof van nestosyl? Wie weet is dat nog een keer het proberen waard!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:21

Ik zou het niet weten Rieja. Ik pak even het doosje erbij
*leest doosje*
Ik kan wel vinden wat er in zit:
Pramocainehydrochloride 10mb, Zinkoxide 100mg
Benzalkoniumbromide 0,1 mg en 8-Hydroxychinoline 0,04.ng (als conserveermiddel)
Wolvet, Witte vaseline, Arachide-Olie, Soja Lechithine

Ik heb het toen eigenlijk op aanraden van de apothekers assistente gekregen.
In eerste instantie voor wat anders want mijn huid heelt niet tot nauwelijk vanuit zichzelf.
Met dit spul ging dat heel goed en toen dacht ik een keer, go ik krijg een koortslip even kijken of dat werkt.
als je de tinteling hebt en je smeert het er op heb je diezelfde avond (als je bijv 's ochtends de tinteling hebt) nog blaasjes op je lippen zitten. Het trekt een soort van de ontsteking er uit zeg maar.
Ik prik die blaasjes altijd open (mag officieel niet maar ach gaat wel sneller over) en dan smeer ik er nogmaals zalf op.
De volgende dag is hij helemaal dicht en als je die dag nog een keer smeert is hij de volgende dag zo goed als weg ;)
Hangt natuurlijk wel een beetje van het formaat af. Ik heb ook wel eens koortslippen die mn halve bovenlip beslaan dus dan gaat het iets minder snel dan 2 dagen.

edit: nog handig linkje er over http://www.consumed.nl/medicijnen/1932/Nestosyl®_zelfzorg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:33

Ik smeer er zinkzalf op,deze droogt de koortslip uit.
Bij werkt het prima!

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:56

Ik heb ook een koortslip, zinkzalf helpt idd prima ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:46

skyline schreef:

:')
Doe een gouden ring van jezelf in een glas met een beetje water.Dit een nacht laten staan,dit op je nuchtere MAAG opdrinken(maar eerst de koorslip met de ring insmeren).Ik heb het zelf uitgeprobeerd en ik heb er geen last meer van gehad.
- van den heuvel

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:38