. Ik heb een longontsteking, waarvoor ik Amoxicilline heb gekregen en een enorme allergische reactie heb gekregen. Mijn hele lichaam zat onder de bultjes die ontiegelijk jeukten en brandden. Ik heb ooit ook penicilline gekregen (Amoxicilline komt uit dezelfde 'familie' als penicilline) en toen heb ik ook allergisch gereageerd op dezelfde manier. Alleen toen heb ik deze gekregen tijdens de ziekte van Pfeiffer, dus de dokter zei dat ik dan niet allergisch was. Nou WEL dus
.Amoxicilline had niet aangeslagen, dus heb ik donderdag Azitromycine gekregen, en daar reageer ik nu OOK allergisch op
. Ik zie eruit als een pad, mijn ogen zijn enorm opgezwollen en zitten bijna dicht. Heel irritant, want je wil het liefst continu in je ogen wrijven.Ik heb nu weer anti-allergie medicatie gehad: Aerius. Ik hoop dat ik hier niet allergisch voor ben
.Ik zie er nu zo uit:

Meer mensen last van allergien voor medicijnen?

Ik ben ook allergisch voor amoxicilline. Ooit keelontsteking gehad, tegelijk met mijn zusje. Allebei aan de Flemoxin, mijn zusje kreeg geen bijwerkingen en ik zat binnen 12 uur onder de rode brandende uitslag. Met een alternatief (weet niet meer wat) geen last. Toen ik in Australië mijn verstandskiezen moest laten verwijderen wilde de kaakchirurg weten of ik allergisch was voor bepaalde medicatie (heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij mijn HA wat het ook alweer was). Toen ik amoxicilline zei reageerde hij met 'goed dat ik dat weet, dan krijg je wat anders' want dat schenen zij standaard in te zetten na een ingreep.