Allergisch voor medicijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Allergisch voor medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:51

Argh, ik word er niet goed van :+ .
Ik heb een longontsteking, waarvoor ik Amoxicilline heb gekregen en een enorme allergische reactie heb gekregen. Mijn hele lichaam zat onder de bultjes die ontiegelijk jeukten en brandden. Ik heb ooit ook penicilline gekregen (Amoxicilline komt uit dezelfde 'familie' als penicilline) en toen heb ik ook allergisch gereageerd op dezelfde manier. Alleen toen heb ik deze gekregen tijdens de ziekte van Pfeiffer, dus de dokter zei dat ik dan niet allergisch was. Nou WEL dus :+ .

Amoxicilline had niet aangeslagen, dus heb ik donderdag Azitromycine gekregen, en daar reageer ik nu OOK allergisch op :( . Ik zie eruit als een pad, mijn ogen zijn enorm opgezwollen en zitten bijna dicht. Heel irritant, want je wil het liefst continu in je ogen wrijven.

Ik heb nu weer anti-allergie medicatie gehad: Aerius. Ik hoop dat ik hier niet allergisch voor ben := .

Ik zie er nu zo uit:
Afbeelding

Meer mensen last van allergien voor medicijnen?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:24

Zie je er zo uit als je je ogen zover mogelijk open hebt? Jemig... Lastig zeg!

Ik heb vroeger van penicilline ook hele erg uitslag gekregen. Jeuk en rode bulten, niet normaal meer.
Ik heb daarna nog wel een paar keer een anti-biotica kuur gekregen, en daar had ik dan geen last van.

Ik denk dat het slim is dat je een lijstje maakt van alle medicijnen waar je gevoelig op reageert. Dan weet je in ieder geval wat je níet meer moet gebruiken als medicatie.

Veel beterschap!

aikon

Re: Allergisch voor medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:40

Zo'n lijstje is een goed idee. Mijn ervaring met mijn ha is dat ze de waarschuwingen die in het schermpje komen bij medicatie voor schrijven gewoon negeert. Dan zit ik weer met de gebakken peren. Ik heb naast een gewone ha een homeopathische arts, ik heb veel meer baat bij homeopathie dan reguliere geneeskunde. Veel pillen word lactose als vulstof gebruikt, ben ik allergisch voor.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:45

aikon schreef:
Zo'n lijstje is een goed idee. Mijn ervaring met mijn ha is dat ze de waarschuwingen die in het schermpje komen bij medicatie voor schrijven gewoon negeert. Dan zit ik weer met de gebakken peren. Ik heb naast een gewone ha een homeopathische arts, ik heb veel meer baat bij homeopathie dan reguliere geneeskunde. Veel pillen word lactose als vulstof gebruikt, ben ik allergisch voor.

Je kunt je allergie ook bij de apotheek in het systeem laten zetten. Dan pikken ze het op bij het uitgeven van de medicatie. Allergie voor lactose is idd lastig. Er kunnen dan wel tabletten worden gemaakt met een andere vulstof.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:47

Ja heb ook een allergie voor Amoxciline, jakkes, ik word daar misselijk van, krijg bultjes en jeuk. Ik had 2 jaar geleden toen van de tandarts die medicijnen gekregen, leuk ze wisten niet dat ik er allergisch voor was.
Soms kan je dan ook allergisch zijn voor andere medicijnen die "familie" zijn ervan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:53

Och jeetje, arme jij... :(:) Ik ben ook allergisch voor amoxicilline. Ooit keelontsteking gehad, tegelijk met mijn zusje. Allebei aan de Flemoxin, mijn zusje kreeg geen bijwerkingen en ik zat binnen 12 uur onder de rode brandende uitslag. Met een alternatief (weet niet meer wat) geen last. Toen ik in Australië mijn verstandskiezen moest laten verwijderen wilde de kaakchirurg weten of ik allergisch was voor bepaalde medicatie (heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd bij mijn HA wat het ook alweer was). Toen ik amoxicilline zei reageerde hij met 'goed dat ik dat weet, dan krijg je wat anders' want dat schenen zij standaard in te zetten na een ingreep.

Naar mijn weten ben ik verder niet allergisch voor een ander medicijn. Balen dat jij ook gevoelig reageert op een alternatief... Dan is het middel haast erger dan de kwaal zelf. Sterkte! :(:)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:59

Antibiotica en peniciline zijn verdeeld in vier groepen. Ik ben allergisch voor 3 van deze groepen, 1 groep gaat tot nu toe nog wel goed. Je zou dus met je huisarts kunnen kijken naar een medicijn uit een andere groep. Het is een hoop gedoe en gezoek, maar vaak kom je dan wel uit bij het juiste medicijn, wat voor jou zonder reacties werkt.