helemaal duizelig vannacht :S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

helemaal duizelig vannacht :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:02

vannacht werdt ik opeens wakker rond 4 uur, ik had vet erge buikpijn en moest naar de wc toe.
terwijl ik uit mijn bed opstond werdt alles vet duizelig voor mij, ik had de hele tijd het idee dat ik ging flauwvallen.
ik heb dit al vaker gehad maar dat was vaak naar bepaald eten dus probeer dat nu zo veel mogenlijk te vermijden.
onderweg naar de badkamer ging ik van links naar rechts en zag ik het als een soort film net alsof ik erna keek.
op de badkamer aangekomen gauw naar de wc gegaan, ik had het idee dat ik van de pot af zou vallen zo duizelig was ik.
ook zag ik het beeld steeds eventjes zwart worden, ben toen maar gauw weer terug naar mijn bed gegaan.
het bleef duizelen en op gegeven moment draaide mijn kamer, heb toen maar gauw mijn ogen dicht gedaan en heb geprobeerd wat te slapen het was inmiddels al 4:20 u op de klok ongeveer.
even later werdt ik weer wakker, had nog steeds buikpijn en alles draaide nog steeds en het werdt elke keer bijna zwart voor mijn ogen.
heb steeds geprobeerd om te gaan slapen en toen eindelijk rond 6 uur viel ik beetje in slaap.
om 6:45 ging de wekker want ik had vandaag eigenlijk naar school gemoeten...ik zag dat onder in de kamer nog het licht branden dus mijn moeder was nog net thuis (moest om kwart over 7 beginnen om het werk.) dus ik weet niet hoe ik ondere ben gekomen maar ik was de trap afgelopen terwijl alles duizelde en met het idee dat ik ging flauwvallen, opeens stond ik in de huiskamer en zakte zowat half ineen.
mijn moeder schoot me snel te hulp en heeft me op de bank gelegt met een dekentje en heeft wat warme melk voor me gemaakt omdat dat meestal erg goed werkte bij de andere keren.
ik was helemaal uitgeput en ben weer wat in slaap gevallen...werd rond kwart voor acht weer wakker gemaakt door mijn vader die zei dat ik beter boven in mijn bedje kon gaan liggen omdat het onder veel te koud was.
ben dus maar weer naar boven gelopen (inmiddels al wat minder duizelig) en in mijn bed gekropen.
daar ben ik weer in slaap gevallen en rond half 11 werdt ik weer wakker, durfde eerst helemaal niet op te staan bang voor het geen zou komen.
dat toch maar gedaan, ik was nog steeds duidelig maar al een heel stuk minder.
zit nu nog steeds eigenlijk ondere op de bank, want als ik ga lopen draait het nog steeds een beetje.

weet iemand van jullie miss wat dit zou kunnen zijn? of hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Martine_Levi

Re: helemaal duizelig vannacht :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:07

Mijn vriend had het vanmorgen ook!! :o
Ik help jou hier niet mee ;) Maar zou zelf ook wel willen weten wat het zou kunnen zijn!

Azzelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:10

Het klinkt bijna alsof je evenwichtsorgaan niet goed werkt.
Mijn vriend heeft het een poos geleden ook gehad. Best eng, alles draaide om hem heen, hij was misselijk.
Eigenlijk wat jij ook beschrijft. Het enige advies dat de huisarts hem kon geven was dat hij rustig moest blijven liggen tot het over was. Er is schijnbaar erg weinig aan te doen.
Heel veel sterkte! Gaat het al wat beter?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:15

het gaat nu alweer wat beter ja...alleen soms draaien de lettertjes nog wat in het rond en als ik opsta om te lopen ook.
ik heb het de laatste keer ongeveer een half jaar geleden gehad, ben toen op de grond gaan liggen in de hal, die was lekker koud en ik was zo duizelig dat ik mijn bed niet meer haalde (leek zo ver weg te zijn)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:15

Klinkt idd als een virusinfectie aan het evenwichtsorgaan.
Dit wordt vaak veroorzaakt door stress of overbelasting.
Het kan wel een tijdje duren voordat het helemaal wegtrekt. Het dooft langzaam aan uit.
Maar... dit is natuurlijk wel een 'bokt-advies' van een leek (ervaringsdeskundige).
Wil je er zeker van zijn, is een bezoekje aan de huisarts op z'n plaats (check op bloedarmoede etc.).
Wat het ook is... beterschap gewenst.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:17

Een paar jaar geleden heb ik het ook een keer gehad. Alles draaide voor mijn ogen, beroerd werd ik daar van. Hoofdpijn en duizelig zijn. Ik ben maar weer in bed gaan liggen met (ik geloof) 2 paracetamolletjes. Paar uur geslapen en toen ik opstond was het zo goed als over. Ik kon tenminste weer normaal door het huis lopen. Waar het door kwam? Ik had geen idee. Ik ben er verder niet mee naar de huisarts geweest.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:23

Mijn oma heeft dit nu ook, volgens de dokter is het een virus.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:25

Dit virus heerst hoorde ik laatst! Haha over wat ik hoor heb je hetzelfde als dr Andre Rieu :j die beschreef het ook zo..
Dus bezoekje aan de HA is geen slecht idee!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:25

Kan het geen laga bloeddruk zijn? Dan ga je ook duizelen en zwart voor je ogen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:26

Ik heb dit altijd bij de overgangen van me pil, dus als ik stop voor me stopweek of weer begin na me stopweek...

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:27

kan zijn dat je een te laag bloeddruk heb

helpt dat je produkt eet waar zout in zit

soep bijvoorbeeld of nootjes of chips ect

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:32

maar wat ik raar vind is dat ik dit maar eens in de zoveel tijd heb...
heb het met deze keer erbij ongeveer 4 keer gehad geloof ik.
en de eerste 3 keer waren toen ik slakken had gegeten, alleen die heb ik ook vaak genoeg gegeten zonder problemen en het eten wat ik gisteren had was iets dood normaals dus daar heeft het ook niet aan gelegen denk ik.
maar tis nu al bijna over, maar ga strakjes eens met mijn moeder bespreken hoe en wat.
lage bloeddruk heb ik niet..is afgelopen week nog ergens getest.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:33

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad en bij mij bleek het inderdaad een virus van het evenwichtsorgaan te zijn. Het heeft bij mij niet zo lang geduurd, gelukkig (een paar dagen). Maar daarna ben ik nog wel een tijdje heel prikkelgevoelig geweest, bijvoorbeeld in de supermarkt of bij een drukke straat, die prikkels werden me al snel te veel.

Bezoekje aan de huisarts (als het aanhoud) is zeker raadzaam! En laat dan inderdaad ook even je bloeddruk controleren.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:34

sporten schreef:
kan zijn dat je een te laag bloeddruk heb

helpt dat je produkt eet waar zout in zit

soep bijvoorbeeld of nootjes of chips ect

Het heeft niets met zout te maken hoor, bloeddruk. Je kan bijvoorbeeld dropjes nemen, deze helpen ook :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:36

bijzonder, ik heb er namelijk ook al 2 weken last van, maar goed niet zo heftig als jij, maar wel dat als ik omdraai in bed dat ik echt ff heel de kamer zie draaien.
Volgens de huisarts was het idd ook waarschijnlijk mijn evenwichtsorgaan aangetast door verkoudheid, maar ik ben niet verkouden geweest. Dus waarschijnlijk heerst het toch een beetje.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:41

Ik heb het ook! Volgens de HA idd een virus aan mn evenwichtsorgaan. Behoorlijk irritant dus...veel duizelig en misselijk dat ik er knallende koppijn van krijg. Duurt bij mij al ong. 2 weken. Heb er de ene dag meer last van als de andere dag. Ben ook erg benieuwd naar iedereen zn ervaringen die hier dus ook last van heeft.........

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:44

Mijn man had het ook vaker,dat had bij hem te maken met het evenwichtsorgaan.
Daar had ie een of andere infectie aan ivm verkoudheid.
Hij rolde gewoon over de grond hihi en moest op handen en voeten de trap op.
Kotsmisselijk was ie (zeeziek effect)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:45

heb zelf ook wel gehad dat ik duizelig werd

huisarts en ziekenhuis heeft me verteld om wat meer zout te nemen

en heeft me geholpen

in drop zit ook zout

is een aantal dagen om meer zout te nemen uit voeding

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:49

Het lijkt veel op een aanval die ik heb gehad.
Gevolg dat ik nu iets van 5 jaar een stijve nek ervan heb overgehouden, dit is wel met de tijd stukken minder geworden.
Ik kon in het begin door die nek ook wat moeilijker ademhalen.

Ik zag wazig en bij mij leek ook als of het beeld heen en weer schoof bij het lopen daarnaast had ik een soort zuur gevoel in mijn maag(had jij die zuur gevoel ook?).
Ik was door mijn vader naar de 1e hulp gebracht maar toen ik er was, was alles voorbij en de arts daar kon niks vreemds vinden.
De volgende dag nog foto's gemaakt en geprikt maar niks gevonden wat het kon zijn geweest.
Het duurde allemaal ongeveer een uur voor het weg was.

Gelukkig heb ik het nooit meer gehad.

Als het bij jou vaker voorkomt, misschien handig om een dag boek bij te houden?
Dan kan je beter achterkomen wat er eventueel aan de hand kan tzijn.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:50

sporten schreef:
heb zelf ook wel gehad dat ik duizelig werd

huisarts en ziekenhuis heeft me verteld om wat meer zout te nemen

en heeft me geholpen

in drop zit ook zout

is een aantal dagen om meer zout te nemen uit voeding

Maar volgens mij is een virus aan je evenwichtsorgaan echt niet op te lossen door meer zout te gaan eten...............

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:51

Er liep laatst een topic over labirintitis [MW] Labyrinthitis wie nog meer (gehad)
M'n zus heeft dat gehad (Dennis, heeft ook in dat topic gereageerd), ook zeeziek en kon niks van de grond pakken zonder om te donderen.