Ineens ontzettende nekpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Ineens ontzettende nekpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:16

Ik heb weer eens iets vreemds... Ik word wakker, en ik heb ontzettende pijn in de linkerkant van mijn nek/schouder als ik mijn hoofd recht doe. Als ik mijn hoofd wat naar recht voor gebogen heb, gaat het goed, maar als ik bijvboorbeeld iets uit een laag kastje wil pakken, dan kan ik mijn hoofd zeg maar niet in mijn nek leggen. Anatomisch gezien wel, maar het doet echt ontzettend zeer, dus dat trek ik gewoon niet.

Loop nu dus al de hele ochtend met mijn hoofd naar 1 kant :P , en het is ook nog niet echt minder geworden. Ik baal ontzettend, straks om 1 uur heb ik een belangrijk practicum, maar actief deelnemen kan ik zo wel vergeten. We moeten klinisch onderzoek doen bij runderen, maar ik kan dus alleen schuin naar beneden kijken :P .

Ik denk dat ik gewoon raar heb gelegen vannacht, maar heeft iemand een manier om hier wat sneller vanaf te komen? Of moet ik gewoon afwachten? Ik ben geen piepert, maar dit is toch wel heel vervelend eigenlijk...

ikenindi

Re: Ineens ontzettende nekpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:17

even met spierbalsem masseren? warm houden? sjaal om? ...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:31

Ik heb al een tijdje een sjaal om (buiten natuurlijk SowieSo), maar het is nog niet echt minder geworden. Eigenlijk krijg ik er alleen maar meer last van, maar dat komt misschien ook omdat ik me er gewoon aan irriteer...
Toen ik wakker werd kreeg ik mijn hoofd gewoon recht, het duurde ook even voordat ik doorhad dat ik überhaupt pijn had :P . MAar nu begint zelfs naar beneden kijken zeer te doen. Wat het minst zeer doet is mijn hoofd in een hoek van 45 graden naar rechts laten hangen... Charming ;) .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:33

komt misschien ook omdat je verkrampt blijft doen?
ik zou gewoon even inmasseren met spierbalsem (wordt ook warm dan) en dan een sjaal er over. Anders even langs fysiotherapeut?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:38

Spierbalsem heb ik helaas niet, wel een natte warme handdoek ;) . Dus die heb ik er maar om gedaan.
Het lijkt me echter niet echt spierpijn, het voelt anders. Heb wel eens spierpijn in mijn nek gehad, maar dat was een ander soort pijn. Dit doet me meer denken aan een zenuw die het niet eens is met sommige bewegingen...

Maar ik ga vanavond langs mijn vader, en die is ex-fysio. Hij kan nu welliswaar niet masseren vanwege een gebroken sleutelbeen, maar ik kan hem iig vragen wat hij ervan vind :) .