Regelmatig oren uit laten spuiten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla__

Regelmatig oren uit laten spuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 07:55

Hoi,

Vroeger toen ik een jaar of 10 was heb ik een hele fikse oorontsteking gehad, daarna nog een aantal keer ontsteking en nu sinds een jaar of 4/5 heb ik regelmatig dan mijn oren dicht zitten en dus ook elke keer moet laten uitspuiten (behalve die paar keren dat ze zelf weer open gingen maar vaak moest ik vlak daarna toch weer laten uitspuiten). Ik heb een half jaar gehad ( 3 jaar geleden zoiets ) dat ik ze echt elke maand heb moeten laten uitspuiten. Ook zijn er tijden geweest van 4 maanden niet en toen weer wel. Maar nu moet ik zeker om de 3/4 maanden weer me oren laten uitspuiten omdat er 1 of beide dicht zitten. Dit is natuurlijk geen pretje en ook helemaal niet handig met werken omdat je gewoon een stuk minder hoort. Ik ben nu sinds een dik jaar verhuist en heb toen ook al in mijn vorige woonplaats bij de huisarts gevraagd of ze er anders in het ziekenhuis is niet naar konden kijken, maar dit vond hij niet nodig want ik maak gewoon teveel oorsmeer aan en mijn gehoorgang loopt ook niet geheel weg door deze 2 factoren kan ik het dus gewoon moeilijker 'kwijt'. Waar ik nu woon had ik ook gevraagd of het niet misschien beter zou zijn dat er is een KNO arts naar zou kijken maar ook hier vinden ze het niet nodig om dezelfde redenen als bij mijn vorige huisarts.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat hebben jullie toen ondernomen?

Ik open dit bericht omdat ik vanmorgen dus wakker werd en mijn rechteroor weer dicht zit, soms heb je nog het gevoel 'ach dit gaat straks wel open' maar dat had ik al meteen niet. Ohja, schoonmaken met wattenstaafjes e.d. doe ik dus echt al jaaaaren niet meer ook op advies van de dokter en omdat het oorsmeer zich dan alleen maar meer ophoopt.

Groetjes,
Priscilla

YMJArabians

Re: Regelmatig oren uit laten spuiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:42

Ik heb ook moeilijke oren, en dezelfde handige eigenschappen als jou. (aparte vorm gehoorgangen en voor oorsmeer aanmaak) Voor mij is het nu alweer een hele tijd geleden dat ik ze heb laten uitspuiten. Kun je echt niet een gesprek of onderzoek aanvragen in het ziekenhuis? Het kan maar zo zijn dat er tóch wat aan de hand is...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:45

Ja er zijn mensen die zelfs om de 2 maanden komen, omdat ze moeilijke gehoorgangen hebben. Je kunt de huisarts eens aansturen dat je graag een verwijsbrief wil naar de KNO arts omdat ze daar meerdere mogelijkheden hebben. (bijv. een apparaat dat als het ware de prop eruit zuigt) waardoor je minder snel kans hebt dat hij terug komt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:00

Bij het audiologisch centrum is mij laatst verteld dat het helemaal niet goed is voor je oren om zo vaak uit te laten spuiten, dus alleen schoonlaten maken als het finaal dicht zit, en liefst bij de kno-arts.