ervaringen Braun Satinliner Colour ES 3 stijltang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

ervaringen Braun Satinliner Colour ES 3 stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 19:30

Door mijn eigen stijltang ben ik van de week bijna geroosterd...! Kortsluiting, wat echt niet zou mogen bij zon dure tang %) . Maar goed we hebben het gelukkig overleeft! En het garantie bewijs is natuurlijk nergens te bekennen, dat zul je altijd zien :( . Nu zit ik dus zonder en mag van die goede oude man een nieuwe uitzoeken. Eerst was ik
helemaal overtuigd van die CHI tang, maar de goedkopere versies lijken me niet zo en die oude man wil ik ook niet op onwijs hoge kosten jagen ;). Zo kwam ik bij de Braun Satinline uit..lijkt mij ideaal. Heeft iemand ervaring met deze tang? de recensies die ik gelezen heb waren erg goed, maar lees natuurlijk liever ervaringen hier rechtstreeks van bokt!

dus brandt los...
http://www.moodiereport.com/images2/Bra ... _ES3-C.jpg

OH en wat ik overigens ook wel handig vind als je er krullen mee kunt maken, dat kon met mijn oude
nl wel.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:39

Ik heb ongeveer dezelfde denk ik, alleen dan niet de color maar de gewone, met Ionen. Dat is een oudere variant van deze nieuwe 2-1 tang.
Ik ben meer dan tevreden met de stijltang en hoef ook geen andere meer :+:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 19:41

kijk, aan zulke reacties heb ik iets. ik vroeg me af of deze ook moet ionen werkt? Volgens mij wel? De colour vond ik handig omdat ik mijn haar regelmatig verf en blond haar droogt nou eenmaal sneller uit door slijlen:). Kun je er ook krullen mee maken?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:49

Ik weet niet of deze ook met Ionen werkt :n
Ik zie een aan/uitknop en een warmer/kouder knop. Ik heb nog een extra knopje om Ionen-functie aan/uit te zetten. Naar mijn mening merk je wel veel verschil met of zonder Ionen.

Als je een goede bescherming neemt voor je haar dan kan je ook prima je een tang die niet voor colour geschikt is nemen. Ik heb ook altijd een kleurtje in mijn haar en merk weinig van dat mijn haar sneller uitdroogt :) Ookal is je haar niet gekleurd, dan is het nog belangrijk om je haar te beschermen tegen de hitte.

Als je ook graag krullen hebt dan is deze tang handig! De ionentang heeft geen krultang-functie. Als dat niet perse nodig is, raad ik je eerder de ionen-tang aan.
Er is wel een manier hoe je met een gewone stijltang ook krullen kan maken (tang naar binnen/buiten draaien?) maar ik weet niet precies hoe dat werkt :P

vencedor

Re: ervaringen Braun Satinliner Colour ES 3 stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 19:53

Ik ga ze beide even verder onderzoeken :D bedankt...! Kun je met de tang die jij hebtdus geen krullen maken. Zag dat je ook een 2 in 1 hebt van babyliss, maar van babyliss ben ik niet zo fan..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:56

Ik ken babyliss niet echt qua producten, daar kan ik je niet mee helpen :n

Succes met je onderzoek, hoop dat je een tang vind die bij jouw wensen en haar past ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:49

Babyliss is echt niks, heb daar een krultang van.. verschrikkelijk.

Ik heb een stijltang van Ga.Ma, ik denk al wel bijna 4 jaar.. daar ben ik nog steeds heel blij mee. :)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:29

Ik heb dezelfde stijltang als Patriciavt. Ik vind m ook heel fijn, hij stijlt echt goed, t blijft lang zitten en hij is in temperatuur helemaal in te stellen naar wat je haar nodig heeft! Of je er ook krullen mee kan maken, heb ik nog nooit geprobeerd, want die heb ik al van mezelf ;)

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:30

Ik heb gisteren net de Braun Satinliner ES 2 aangeschaft, ook die ionen versie van Patricia dus denk ik :)
En ik ben er heel tevreden mee ! mijn haar is echt minder pluizig en het blijft goed stijl. Het glanst ook meer. In de handleiding staat ook hoe je er krullen mee moet maken maar dat heb ik nog niet geporbeerd, daar heb ik toch liever een krultang voor ;) Hij gaat ook vanzelf uit na een half uur bij mij en dat is ook heel handig. Wel een aanrader dus.

Saphia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:56

Ik heb twee krultangen (voor grove krullen en pijpekrullen), een van Remington en een van Braun met dat Coloursaving techniek. Over die Braun ben ik iniedergeval niet te spreken want mijn haarkleur gaf gewoon af op de tang. Vind het ook helemaal niet handig dat ie na een halfuur afslaat want ik heb heel lang haar. Ik heb twee stijltangen, een van CHI en een van Remington en ben over beidde erg tevreden! En met de CHI stijltang kan je naast stijlen ook heel makkelijk mooie krullen maken!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 11:18

klopt maar de CHI is vrij prijzig, diegene die rond de 50 / 60 euro zitten vind ik maar weer erg gewoontjes om het maar even zo te zeggen. En ik hoef de tang dus niet te betalen, dus ga niet aan komen zetten met een tang van rond de 100 euro :).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:52

Ten eerste: Je kunt met iedere stijltang krullen maken :)
Het gaat wel met de een makkelijker, dan met de andere. Zo zijn hele brede platen niet heel makkelijk, een tang met smalle platen werkt wat makkelijker, zeker als je weinig ervaring hebt.
Een bolling in de huls van de tang is ook makkelijk, maar hoeft niet persé.

CHI is geen tang van rond de €100,-. Reken maar op €200,- tenzij je een mini-versie koopt.
Persoonlijk hoef je niet persé een CHI te kopen, er zijn meerdere goede tangen voor een lagere prijs. €100,- is imo een mooi budget, maar met 50/60 wil het ook nog wel lukken.

Waar je zeker op moet letten is dat de platen volledig keramisch zijn, en niet keramisch gecoat. Verder is een ION functie handig, maar niet perse noodzakelijk (het zorgt ervoor dat het haar niet direct statisch wordt na het stijlen, maar ik merk geen verschil met of zonder ION). Verder goed letten op het temperatuurbereik. Neem een tang die minimaal 200 °C kan.
Hoe ziet je haar er vanzichzelf uit? Misschien heb je nog wel een hogere temperatuur nodig om je haar te temmen. Denk dan aan 230 °C. Een verstelbare temperatuur is ook een pre. Je hebt namelijk ook tangen die enkel op één temperatuur kunnen, dat vind ik niet fijn. Verder is het ook belangrijk om een hitte-indicator te hebben. De goedkopere tangen hebben dit vaak niet waardoor je niet weet wanneer hij goed warm is.

Kijk ook hoe snel de tang opwarmt. Een duurdere tang (rond de 100) kan opwarmen binnen 20 tot 30 seconden. Een goedkopere tang kan er tot wel 3 a 4 minuten over doen. Het klinkt nu niet veel, maar als jij moet haasten of nog "even snel" je haar wilt stijlen kan het voor je gevoel echt uren duren.

Een draaiend snoer is ook makkelijk, maar dit hebben inmiddels vrij veel tangen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:53

ik had hiervoor een vrij dure goede tang. I.S.O sunshine, kostte rond de 80 euro (aanbieding) maar die heeft dus kortsluiting gehad. Ik weet inmiddels inderdaad waar ik op moet letten maar toch bedankt!
Ik had CHI tangen gezien voor rond de 60 op markplaats nieuw, maar daar had ik niet zon goed gevoel bij.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:00

Staat vrijwel alleen maar nep op Marktplaats helaas..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:14

maar goed dat ik dat dus niet gedaan heb :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:47

Inderdaad!

Ik vind het zo jammer dat er zoveel nep staat op MP. Soms zo overduidelijk (bijv. bij tassen, schoenen e.d.) en in de advertentie wordt gesuggereerd dat het het originele product is.... en er wordt niks tegen gedaan. Zou graag bij Marktplaats aan de slag gaan om al die neppers eraf te kicken :))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:17

he handig dit topic!
mijn oude trouwe stijltang heb ik bij mn ouders liggen maar die begint zn beste tijd gehad te hebben. (keramische platen beginnen te slijten)..
was wel een heel fijn ding.. ook met zo'n ionen functie en een temperatuur regelaar.
nu dus opzoek naar een nieuwe!

een stijltang waar je ook krullen mee kan maken lijkt me ideaal.
weet wel dat je met elke stijltang krullen kan maken maar ik vergeet elke keer hoe t moet ^^ t is me 1 keer gelukt maar bijv dit weekend kreeg ik het weer niet voor elkaar (en geen internet in de buurt om het op te zoeken).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:18

Ik heb op de braun site gekeken en ook de colour heeft iets met ionen en vochtbescherming voor je haar.
Ik ga hem dus gewoon bestellen :).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:30

Ik heb hem binnen hoor en vind hem echt geweldig :D.. Dacht eerst geluidjes te horen die er niet horen te zijn maar is de ionen werking. Ik heb het gisteren na wassen gestijld. Mijn haar is nu super glad, glanzend en stijl. Ondanks dat ik al lang naar de kapper had gemoeten voor de punten ziet mijn haar er nu super gezond uit!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:32

Vind die vochtbescherming wel weer de ultieme marketing truc. Met stijlen kun je alleen maar vocht uit je haar halen, niet beschermen (of toevoegen, dat wordt wss de nieuwe marketingtruc van de volgende generatie tangen _O- ) .

Fijn dat je tevreden bent :D

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:32

randie schreef:
kijk, aan zulke reacties heb ik iets. ik vroeg me af of deze ook moet ionen werkt? Volgens mij wel? De colour vond ik handig omdat ik mijn haar regelmatig verf en blond haar droogt nou eenmaal sneller uit door slijlen:). Kun je er ook krullen mee maken?

Wat doen die ionen dan?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 18:34

ja dat zou je inderdaad zeggen, maar mijn haar is absoluut niet droog na het stijlen wat bij sommige tangen wel zo was :). Die ionen zouden moeten zorgen voor niet statisch haar en extra gladheid volgens mij?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:39

Werken alleen tegen statisch haar, maar ik heb nooit statisch haar dus merk geen verschil :+

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:15

aha, ik heb bij scheikunde geleerd dat een ion een elektrisch geladen atoom is :P

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:23

Kun je met de styler die je besteld hebt ook krullen maken?

De linker heb jij toch?