Rug- en heuppijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Rug- en heuppijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 23:03

Ik heb er nu denk ik een week of 4 last van...een enorm pijnlijke onderrug en pijn in mijn heupen. Ik had altijd al last van mijn onderrug, ik denk dat de oorzaak daarvan ligt in mijn houding (holle onderrug), maar de laatste tijd is het zo pijnlijk dat ik af en toe gewoon niet van de bank af kan. Daarbij heb ik ook last van pijnlijke heupen. Ik heb van die steken en het doet ook pijn als je het aanraakt en erop liggen gaat al helemaal niet. Mijn oma zegt dat ik het de kou is, maarja, die zegt wel meer ;) Zou ik hiervoor naar de huisarts moeten of zou het inderdaad kunnen zijn dat mijn lijf aan het weer moet wennen?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:05

Misschien dat je oma op haar leeftijd last heeft van haar gewrichten met de kou, maar voor iemand van 25 jaar is dat echt niet normaal hoor..
Ik neem aan dat het in je huis gewoon warm is en dat je niet in je korte broek naar buiten gaat met dit weer? ;)

Wel vervelend! Ik zou zeggen, een bezoekje aan de HA waard.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 23:08

Haha nee hoor, het is hier 22 graden en ik zit altijd met dikke trui of jas aan, omdat ik zo'n koukleum ben!

me_myself_i

Re: Rug- en heuppijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:24

Ik zou er gewoon even mee langs de huisarts gaan. Ik zelf heb ook een overdreven holle rug en had ook last van pijn en stijfheid in mijn onderrug. Ben daarvoor naar de fysiotherapeut geweest. Daar bleek dat mijn buikspieren nogal slap waren en mijn rugspieren juist te sterk. Vandaar de holle rug. Door middel van buikspieroefeningen word mijn buik sterker en ik moet zeggen dat ik nu geen rugproblemen heb. Misschien kun je dat eens proberen? Het is natuurlijk bij iedereen anders, maar proberen kan geen kwaad :D Knakt je heup ook als je loopt? Ik krijg ook steken in mijn heup als ik loop en het kraakt en het doet pijn (niet altijd). Ik heb dan het snapping hips syndroom, dit is als je spieren van je heupen over de gewrichten heen schieten, dit schuurt en irriteert en dat doet pijn. Daar kunnen ze helaas niets aan doen. Als je helemaal zekerheid wilt zou ik gewoon even naar de huisarts gaan, 4 weken is best lang en het zal niet meteen morgen over zijn denk ik. Bezoekje aan de dokter waard dus :)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 23:28

Voor zover ik weet knakt er niks. Ik zal maandag dan toch de dokter eens bellen. Moest net niezen en heb 5 minuten bij moeten komen van de pijn in mijn onderrug. Gelukkig heb ik een übervette koeienkruik die ik kan gebruiken :+

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:14

gewoon ene afspraak maken bij ene fysio, heb je geen verwijzing van de huisarts voor nodig

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:02

Heb ik ook last van gehad. Bleek ontzettend doorgezakte voeten te hebben en slijtage in de rug. Heb steunzolen gekregen en de pijn is verdwenen. Beterschap!!! Dat van dat niezen herken ik echt heel errug goed!!

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:34

Ik heb hier ook last van, bij mij is het inderdaad in de winter veel erger dan in de zomer. Dus het kan wel degelijk met de kou te maken hebben, ik ben zelf pas 18 en heb er al zeker 3 jaar last van.

Na 3 jaar lang dokter hier, ziekenhuis daar, ostheopaat, fysio en alle andere mogelijke dingen is eindelijk vastgesteld dat ik een scheve bekken heb. Waarschijnlijk een aangeboren afwijking waar ik pas last van heb sinds ik uitgegroeid ben :).
Ik kreeg zo'n last van mn rug dat ik mn bekken ging kantelen waardoor ik last kreeg van mijn heupen, kan je aanraden er eerst inderdaad door de fysio naar te laten kijken die kan je daarna een goed afvies geven :)!