Oplossing: Bijna geen granen (koolhydraten) eten.
Sinds ik dat bij toeval doe (door een andere reden) heeft het mij ineens 80% van deze klachten afgeholpen.
Vergeleken dit resultaat door suikervrij eten (wat ik al lang heb gedaan) helemaal niks nada noppes.
Zonder suiker en producten met een hoge GI moest ik alsnog vaak eten (hele dag door).
Toen begon ik met een absurt dieet, alleen vlees en vis en elke dag 1 fruit.
(kan ik je niet echt aanraden, en je moet er een ijzersterke wil voor hebben)
Boem.. weg klachten. Kan ineens zomaar 4 uur zonder eten, echt heeeeel raar!
'S ochtens???.. Tsja ik moet nu eerst koken/bakken -> gaat ineens zonder problemen! Voor ik het weet is het half 11 tijdens mijn eerte happen. (ipv wakker-> binnen 5 minuten aan het ontbijt moeten)
Nu eet ik alleen zelf klaargemaakte granen (haver, mais, amarant en rijst), ( eet zoiezo alleen zelf klaargemaakt voedsel) max. 1 x daags fruit en geen enkel zoetmiddel of iets van fruitgeconcentreerde aard en ongv 1 keer in de week een lekkere grote zak naturel chips.
En de klachten zijn zeker niet geheel terug gekomen.
Je kunt granen en brood bijvoorbeeld vervangen door Kokos en notenmeel (amandelmeel bijvoorbeeld).
Daar kun je cakes van bakken. (bijv eieren, kokosmeel/amandelmeel, cacao, olie en evt stevia.. lekkere cake!)
Meer eiwitten en vet is dus deels de oplossing.
Crackers bevatten voor het slapen gaan dus zoiezo veelste weinig zwaarte (olie,vet), en alleen maar een hoge GI.
Ook nog een tipje als vervanger van crackers: lijnzaadcrackers.
Neem bruine of blanke lijnzaad, maal het in een keukenmachine, meng met water tot een papje.
Papje dun uitstrijken op bakpapier, in oven 20 min. bakken op 180 graden ongeveer.
Lekker met een dikke laag zonnebloempasta of sesampasta (beter dan pindakaas)