Hypoglykemie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Hypoglykemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:47

Hoi hoi,

Zijn er mensen hier die Hypoglykemie hebben? Zo ja? Wat is goed om wel en niet te eten.
Ik lees zoveel verschillende dingen en wordt er gek van! Als ik in de ochtend wakker wordt, ben ik erg beroerd of heb al een hypo. Als ik dan al tever ben dan kan ik niet meer eten en wordt het nog erger! Ik vind het zo vervelend voelen, en vreselijk om een hypo te hebben. Mensen tips? Heel erg bedankt alvast!

Edit:
Misschien handig te weten wat ik nu eet:

Bruinbrood met boter
Sandwichspread
Pindakaas
Kaas
Volkoren Crackers
Fruit
Thee ( looizuur en Theine vrij )
Water
Aardappelen en groente

En suikervrije producten van de natuurwinkel, die laat ik momenteel al staan, schijnen natuurlijke suikers in te zitten die ook je suikerspiegel doen schommelen.

secricible

Re: Hypoglykemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:17

Begrijp ik het goed dat je er vooral 's ochtends last van hebt? Dan zou ik kijken om wat later op de avond nog een boterham oid te eten, iig iets met langzame suikers. Op die manier gaat je bloedsuiker dan nog iets omhoog waardoor je er 's ochtends minder last van hebt.
Denk dan aan bijvoorbeeld een boterham met kaas oid.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:21

Secricible, ja dan heb ik het meeste last omdat ik de hele nacht niks heb gegeten. Voor het slapen gaan eet ik nog crackers. Brood heb ik ook wel eens gedaan maar beviel me minder. 8 uur zonder eten is gewoon erg lang, vooral omdat ik nu zo'n beetje om de 2 a 3 uur moet eten. Overdag voel je het meestal aankomen en kan je nog proberen het voor te zijn!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:23

crackers bevatten erg weinig, of je zou moeten kiezen voor ee nvolkoren cracker misschien? Ik zou toch een boterham proberen persoonlijk..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:32

Ja misschien toch eens kijken wat dat doet. Ik neem nu indd volkoren crackers.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:51

Oplossing: Bijna geen granen (koolhydraten) eten.
Sinds ik dat bij toeval doe (door een andere reden) heeft het mij ineens 80% van deze klachten afgeholpen.
Vergeleken dit resultaat door suikervrij eten (wat ik al lang heb gedaan) helemaal niks nada noppes.
Zonder suiker en producten met een hoge GI moest ik alsnog vaak eten (hele dag door).

Toen begon ik met een absurt dieet, alleen vlees en vis en elke dag 1 fruit.
(kan ik je niet echt aanraden, en je moet er een ijzersterke wil voor hebben)
Boem.. weg klachten. Kan ineens zomaar 4 uur zonder eten, echt heeeeel raar!
'S ochtens???.. Tsja ik moet nu eerst koken/bakken -> gaat ineens zonder problemen! Voor ik het weet is het half 11 tijdens mijn eerte happen. (ipv wakker-> binnen 5 minuten aan het ontbijt moeten)

Nu eet ik alleen zelf klaargemaakte granen (haver, mais, amarant en rijst), ( eet zoiezo alleen zelf klaargemaakt voedsel) max. 1 x daags fruit en geen enkel zoetmiddel of iets van fruitgeconcentreerde aard en ongv 1 keer in de week een lekkere grote zak naturel chips.
En de klachten zijn zeker niet geheel terug gekomen.

Je kunt granen en brood bijvoorbeeld vervangen door Kokos en notenmeel (amandelmeel bijvoorbeeld).
Daar kun je cakes van bakken. (bijv eieren, kokosmeel/amandelmeel, cacao, olie en evt stevia.. lekkere cake!)
Meer eiwitten en vet is dus deels de oplossing.

Crackers bevatten voor het slapen gaan dus zoiezo veelste weinig zwaarte (olie,vet), en alleen maar een hoge GI.

Ook nog een tipje als vervanger van crackers: lijnzaadcrackers.
Neem bruine of blanke lijnzaad, maal het in een keukenmachine, meng met water tot een papje.
Papje dun uitstrijken op bakpapier, in oven 20 min. bakken op 180 graden ongeveer.
Lekker met een dikke laag zonnebloempasta of sesampasta (beter dan pindakaas)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:10

Hananas, ow jee dus brood helemaal schrappen? Als ik bv naar de winkel moet om eten te kopen , wat kan je dan als ontbijt doen? Lunch? Vlees eet ik niet , misschien kijken wat ik daarvoor kan vinden. Zelf maken ben ik niet zo van hahah. Dus ben benieuwd of mensen nog tips hebben kwa voeding wat ik gewoon kan kopen in de supermarkt. Ik eet nu zeker al 8 boterhammen per dag! Ik eet echt enorm veel!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:27

Tsjah, je ontkomt niet aan zelf maken als je hiervan af wilt.
Zoveel is 8 boterhammen niet als je niet te zwaar bent toch? Gaat om je gevoel!
Dat snaaierige, trillerige, sachherijinge, misselijke enz "MOET ETEN NU" is niet fijn.

Je kunt vleesvervangers maken van kikkererwtenmeel.

Ik zou dit forum eens doorlezen als ik jou was, en dan met name "Dieet en receptenforum"
http://hormonaledisbal.forum2go.nl/
Bijvoorbeeld de velen snoepgoed en koekjes recepten (kan het zelf helaas niet eten):
http://hormonaledisbal.forum2go.nl/tuss ... e-f24.html
Misschien vindt je daar wel meer belangrijke informatie over wellicht een oorzaak van je hypoglykemieklachten.

Als je dat gaat uitvoeren is de Biologische winkel je grootste vriend, want daar hebben ze kikkererwtenmeel, amandelmeel en kokosmeel enzovoort.
Geheid dat je klachten als sneeuw voor ze zon verdwijnen, tenminste een deel.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 08:44

Hannanas super thanks! Heb net even een beetje globaal gekeken, ga verder op de dag eens meer lezen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:49

Ik heb ook hypoglykemie, bij mij helpt het juist wel voldoende als ik alleen producten met geraffineerde suiker laat staan, en als ik daarnaast op vaste tijden vaste hoeveelheden eet. Ik denk dus dat dit ook van persoon tot persoon verschilt waar je wel en niet goed op reageert. Het is volgens mij vooral een kwestie van zelf uitzoeken wat bij jou werkt en wat niet.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 14:02

SusanH, dit doe ik momenteel ook, alleen soms ik mijn lijf helemaal van slag en is het helemaal in de war! Dat vind ik dan toch wel erg lastig! Ik eet bv ook weinig producten als ik niet weet hoe ik daarop reageer. Dus vrijwel veel van hetzelfde! Maar eet jij wel fruit suikers en gewoon natuurlijke suikers?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:32

Ja hoor, en ook suikervervangers (met mate). Iedereen eet suikers, anders kun je namelijk helemaal niks meer eten ;).

Misschien voor jou een tip om samen met een dietiste te kijken wat je wel en niet kan eten, waar je wel en niet tegen kan? Of om dit een keer goed uit te laten zoeken bijvoorbeeld dmv elektro acupunctuur? Zo ben ik er ook achter gekomen welke voedingsmiddelen ik wel en niet tegen kan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:33

Thanks!!