Problemen met slapen en wakker worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Momo2

Problemen met slapen en wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 08:06

Heei ., (sorry als het verkeerd staat of er al een topic over is ik heb het nog niet gevonden met de zoekfunctie)

S`avonds kan ik nooit in slaap komen! Lees altijd wel voor ik ga slapen sinds kort
want ze zeggen dat je dan beter kan slapen.Maar ik merk er niet veel van.
Als ik dan eindelijk in slaap val is het meestal 3uur en half 7 moet ik er weer uit!
Dan ben ik ook altijd nog moe en kan ik er nooit uitkomen!

Iemand tips???

Groetjes Momo2

Momo2

Re: Problemen met slapen en wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:16

Niemand ?????

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:19

Ik heb datzelfde probleem dus ook.
En als ik te lang in mijn bed lig, dan word ik dus ook al niet wakker, en blijf ik derest van de dag lui.
Maar het beste is denk ik op je mobieltje een wekker met snoozer aanzetten, die is echt kei irritant!word je wel wakker van.En qua in slaap vallen moet je gewoon niks bij je in de buurt hebben zoals een computer of tv ofzo, zodat je niet stiekem erop wilt of eraan denkt.Gewoon lekker gaan liggen, hoe je graag ligt, en dan nergens aan denken.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:25

Hoe moeilijk het ook is, probeer een je aan een ritme te houden. Ook in het weekend. Half 7 is een beetje overdreven in het weekend om eruit te gaan, maar probeer niet tot 2 uur 's middags uit te slapen ofzo. Je lichaam raakt dan een beetje van slag.
Probeer voor het slapengaan niet meer achter de computer of de tv te zitten, goed dat je al wat leest voordat je wilt gaan slapen. Probeer eens een warm bad te nemen, daar word je een beetje suf van. Niet gaan piekeren of heel hard gaan denken dat je nú in slaap wil vallen, want dat werkt averechts.
Wanneer je wakker wilt worden, probeer dan juist niet te snoozen, maar er meteen uit te gaan, hoe moeilijk dat ook is. Zet desnoods je wekker een heel eind weg zodat je er wel uit moét om hem uit te zetten.

Edit: ik zie dat je 13 bent, heel hard feesten in het weekend doe je waarschijnlijk nog niet, maar alsnog is het wel van toepassing. Heb je geen vader of moeder die jou wakker wil maken? En blijven zeuren dat je eruit moet.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:48

Dankje voor de reactie`s ik heb al een best irritante wekkertoon
en heleaas kan ik die niet verder weg leggen want dan ben ik bang dat ik hem niet hoor ! (is namelijk mijn mobiel)
Heb alleen een tv maar die is bijna nooit aan !
En mijn moeder is altijd aan het werk als ik wakker meot worden ! En mijn vader is er niet ! (ze zijn gescheiden)
In het weekend heb ik meestal laat op bed ! zodat ik moe ben en dan word ik pas wakker om 12uur !! dan is het niet zo`n probleem maar meestal door de weeks

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:25

Dat bedoel ik met ritme ook in het weekend :j
Als je dan pas om 12 uur wakker wordt, is je lichaam van slag wanneer je er wel vroeg uit moet en zal het niet leuk vinden :D
Probeer er dan om 9 uur of half 10 uit te gaan en redelijk op tijd weer op bed, is best moeilijk in het weekend, weet ik :+
En als je je mobiel onder je kussen legt (weet niet waar je 'm altijd legt) en een andere wekker 10 minuten later zetten en ver weg? Zo heb je nog wel ff om wakker te worden maar moet je er na 10 minuten uit om die andere wekker uit te zetten.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:27

Ik heb dit probleem ook wel een beetje.

's Middags ben ik vaak heel moe maar 's avonds dan niet meer. Ik ga meestal rond een uur of half 11 mezelf klaarmaken om naar bed te gaan en dan lig ik er meestal rond 11 uur/half 12 in. Dan kijk ik nog even tv, want daar wordt ík juist wel heel erg moe van. Als voel dat ik mijn ogen nauwelijks meer open kan houden zet ik de tv uit, ga ik liggen hoe ik wil liggen en dan val ik zo in slaap.
's Ochtends is bij mij wel een probleem. Ik moet er om 7 uur uit. Dus zet ik om half 7 mijn wekker, dan blijf ik even 5 minuutjes recht op zitten zodat ik een beetje wakker wordt, zet ik mijn wekker weer op 7 uur en dan ben ik om 7 uur een stuk wakkerder dan dat ik om half 7 was. Meestal blijf ik dan nog even op de rand van mijn bed zitten en ga ik me klaar maken voor school.

In het weekend sta ik ook meestal wel rond half 9 op, wegens de paarden. Ik denk dat het voor iedereen gewoon een kwestie van een ritme vinden is. Bij de één werkt iets heel goed, wat bij de ander weer helemaal niet werkt. Zoals lezen bij mij, daar wordt ik juist helemaal niet moe van, maar van tv kijken weer wel.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:30

Ja dat begrijp ik ! Maar in het weekend vind k t ook moelijk om op tijd uit bed tegaan !
Maar zondags ga ik altijd wel normaale tijd op bed !
Ik leg hem altijd naast mij :') Maar dat kan ik ook nog doen idd !!

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:32

felinetibor schreef:
Ik heb dit probleem ook wel een beetje.

's Middags ben ik vaak heel moe maar 's avonds dan niet meer. Ik ga meestal rond een uur of half 11 mezelf klaarmaken om naar bed te gaan en dan lig ik er meestal rond 11 uur/half 12 in. Dan kijk ik nog even tv, want daar wordt ík juist wel heel erg moe van. Als voel dat ik mijn ogen nauwelijks meer open kan houden zet ik de tv uit, ga ik liggen hoe ik wil liggen en dan val ik zo in slaap.
's Ochtends is bij mij wel een probleem. Ik moet er om 7 uur uit. Dus zet ik om half 7 mijn wekker, dan blijf ik even 5 minuutjes recht op zitten zodat ik een beetje wakker wordt, zet ik mijn wekker weer op 7 uur en dan ben ik om 7 uur een stuk wakkerder dan dat ik om half 7 was. Meestal blijf ik dan nog even op de rand van mijn bed zitten en ga ik me klaar maken voor school.

In het weekend sta ik ook meestal wel rond half 9 op, wegens de paarden. Ik denk dat het voor iedereen gewoon een kwestie van een ritme vinden is. Bij de één werkt iets heel goed, wat bij de ander weer helemaal niet werkt. Zoals lezen bij mij, daar wordt ik juist helemaal niet moe van, maar van tv kijken weer wel.

Lezen bij mij juist wel want dan ben ik doodmoe vallen mijn ogen bijna dicht ! leg ik mijn boek weg en ben weer klaarwakker !
Ga altijd om half 10 op bed lig 10 uur kwart over 10 in bed!
Dat kan ik ook nog proberen wat jij nu doet

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:33

Ik heb trouwens sinds kort een nieuwe wekker die echt onwijs hard afgaat. Heb al gekeken of hij zachter kan, omdat het hele huis gelijk klaar wakker is als hij afgaat. Hij kan alleen niet zachter.. Ik ben wel gelijk (nouja meestal dan) klaarwakker. Hij kan wel nog harder, dus als je er dan nóg niet uit komt, wat ik haast niet kan geloven, dan kan je hem nog harder zetten!
Misschien ook iets voor jou? :))
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 03-12-10 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:34

Welke is dat ?? en waar heb je die gekocht dan?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:37

Ik zal even kijken.

Hij is gekocht bij de Kijkshop en hij is van Philips.

Philips clock radio.
Aj3121

Er zit een radio op maar ook gewoon zo'n poedersuiker geluid haha.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:39

Dankje ! Ik kan daar ook nog even kijken ! :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:59

En anders (voor 't inslapen) bij de DA zo'n homeopathisch middeltje halen met melatonine erin :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:13

Ander idee: zet je bed eens andersom neer.
Het klinkt misschien gek, maar sommige mensen kunnen alleen slapen met hun hoofd naar het noorden, anderen alleen met hun hoofd naar het zuiden en weer anderen kunnen altijd, overal en in elke houding slapen.

Zoals je vast al wel begrijpt wanneer je ziet hoe laat ik dit post, ben ik ook een slechte slaper :+
Hoe vroeg ik ook opsta, hoe uitgeput ik ook ben, ik kan niet vroeg naar bed. Ook het volgen van een ritme helpt bij mij niet, het nemen van melatonine niet, lezen voor het slapen niet...

Voor wakker worden heb ik maar één tip: meteen uit bed als de wekker gaat. Niet je nog eens omdraaien, dat maakt het alleen maar moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:54

Hallo,
bekend probleem voor mij doordat ik wisselende diensten draai, ik ben ziekenverzorgende en werk in een verpleeghuis, en ik draai dag-, avond- en nachtdiensten.

Wat ik doe om toch te slapen is koffie, thee en cola en andere cafeine houdende dranken beperken of niet nuttigen, daar bij maak ik gebruik van een slaapmasker en herriestoppers,....en dat helpt!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 04:01

Probeer je hoofd leeg te maken (probeer je de kleur zwart voor te stellen, alles zwart) en ga steeds langzamer en dieper ademem terwijl je in je gedachte aan het middelpunt van je hoofd denkt.

Overdag flink sporten, prefereerbaar een flinke tijd voor het slapen gaan.

En ga je boek lekker in bed lezen, of even iets anders wat je rustig kan doen (geen beeldschermen!), met gedimd licht, grote kans dat je dan langzaam versuft.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:29

ik ken ja problemen ;)

Met het inslaapkomen heb ik ondertussen al heel mijn leven last :\ . Ik heb ook werkelijk ALLES geprobeerd en de enige tip die ik nog krijg is een hamer op mijn kop en dan slaap je wel :Y) 8)7 . Maar even zonder gekkig heid ;) .
Dingen die mij altijd zijn verteld en die ik elke keer weer heb geprobeerd :P :
- Probeer voor het slapen ook een vast ritme te houden. En elke avond vol te houden
- Houd een dagboek voor jezelf bij wanneer je goed in slaap valt en wanneer niet. Misschien herken je er een vast ritme in
- Ga elke dag op de zelfde tijd slapen en op de zelfde tijd er uit. Deze tijden (zeiden ze bij mij) mogen maximaal 2uur verschillen en dan niet elke dag maar maximaal 1 dag in de week.
- Zorg dat je kamer opgeruimd is :+ . Zodat je geen schaduwen ziet die je niet kan plaatsen en na gaat denken wat het zou kunnen zijn.
- warme melk/thee/chocomelk
- Maak geen (huis) werk voor het slapen gaan.
- Pas op met medicijnen!!!!!!! veel slaap medicijnen werken verslavend. Je gaat er in geloven dat je niet meer zonder kan! Ook al merk je er niks van.

ik heb nog honderden tips voor je ;) (pb box staat open eventueel)

Als je snachts wakker wordt blijf in je bed liggen (tenzij jeheel nodig moet plassen :+ ). Ga er niet uit want je ritme is er ook uit

Eruit komen is gewoon
wekker gaat en eruit. Zorg dat je tas al is ingepakt en je kleren al klaarliggen. Het is alleen gelijk je bed uit. Daarna kan je alles heeel langzaam doen en lekker wakker worden (zorg wel dat je genoeg tijd hebt). Als je het moeilijk vind om er uit te komen kan je eens proberen (helpte bij mij erg goed) Je wekker een uur van te voren te zetten (bijvoorbeeld je gaat er om 7uur normaal uit je zet je wekkerom 6 uur) je zet je snooze functie op een uur. Nu wordt je wakker en misschien merk je het niet maar je lichaam is al wat wakkerder. Als de wekker om 7uur gaat ga je er gelijk uit.

succes verder ik weet hoe vervelend het kan zijn :(:)

[size=7]pb box staat open ;) [/size]

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 14:32

Dankje smoethie <3

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:15

jeetje wat naar joh, ik ken het probleem een beetje maar heb dat alleen als ik uit de nachtdienst kom.
ik heb per 4 weken 8 nachtdiensten en als ik thuis kom om 6.10 ong, blijf ik op tot een uur of 7. rond half 7 neem ik een slaap opwekker, kun je evt gewoon bij de apotheek halen. let wel op, dit kan (ik gebruik het al zn 4jaar, maar nooit verslavend) verslavend zijn. als je nou morgen een belangrijk proefwerk hebt waar je op en top bij moet zijn, zou je het kunnen proberen.
het is natuurlijk niet normaal dat je dit hebt maar misschien voor 1x in de week kan het je helpen en werkt het ook niet verslavend.
dit zijn geen slaappillen! slaapopwekkers helpen je zn 11/2 a 2 uur om je alleen in slaap te helpen, je word er lekker ontspannen van om het maar zo te zeggen. misschien kan je de volgende dag je bed wel uit komen als je uitgerust bent.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 15:25

Mijn moeder gebruikt die ook meestal als zij nachtdienst heeft.. maar dat mag ik neit omdat ik daar te jong voor ben

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:32

hoe oud ben je dan? staat voglens mij wel een leeftijd voor jah. misschien eens een nachtje doorhalen met vriendinnen door een filmmarathon te houden, maar dan ook de dag volhouden, wedden dat je savonds slaapt? :p (grapje!)

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 15:33

13 :P Haha heb wel een keer een dag en de nacht en dan de dag wakker geweest ! en was nog niet moe pas die avond rond 12uur :P

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:43

pff jeetje! hoe oud je het vol! ik trek na me laatste nachtdienst nog wel eens een dagje door als het moet maar zodra ik dan stil kom te zitten ben ik in dromenland haha

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 15:44

Hahaa ,, ik weet ook niet hoe t kan . ben gewoon dan niet moe ! mijn moeder als ze dan thuiskomt van haar nachtdienst slaapt ze ook bijna meteen