Bedankt als je de moeite neemt om het te lezen 
Vandaag ben ik voor het eerst bij een elektro acupuncturist geweest, en ik wil graag mijn ervaring delen en ervaringen van anderen horen

Hoe ben ik ertoe gekomen? Eigenlijk sta ik erg sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen. Ik werk zelf in het ziekenhuis, en ben heel nuchter ingesteld. Nou loop ik al jaaaaren met allerlei klachten. Altijd moe... Echt áltijd. Meerdere keren mee naar de huisarts geweest, en na een paar bloedtesten kwam hij tot de conclusie dat ik er maar mee moest leren leven. Hij suggereerde daarbij ook dat het tussen mijn oren zat, wat me behoorlijk boos maakte. Het is namelijk verschrikkelijk om altijd maar moe te zijn, nooit de energie te hebben om wat leuks te gaan doen. Alles is teveel, dus zitten mijn man en ik vaak thuis op de bank.
Ook heb ik al jaren regelmatig buikpijn, en erg vaak diarree. Tot nu toe was er prima mee te leven, maar na een buikgriep van een paar weken geleden, knapte ik maar niet op. Wel genoeg om weer te "functioneren" dus ik ben weer gewoon aan het werk, maar ik heb bijna doorlopend buikpijn. Toch maar naar de huisarts: "het zal wel prikkelbare darm syndroom zijn". Tsja, zou kunnen, maar ik wil toch graag dat er even onderzocht wordt of er niets anders aan de hand is. Bloedonderzoek wees uit dat mn leverwaarden niet goed zijn en mn bezinking te hoog "maar niet zo erg dus dat zal wel niets zijn". Voor de zekerheid wel een echo van de bovenbuik, maar de huisarts denkt niet dat daar iets uit komt. Ik zit pas sinds kort bij deze huisarts, en gelukkig is ze veel meer bereid om wel wat te onderzoeken, ze wil me dan ook doorsturen naar de Maag-Darm en Leverarts. Prima, fijn dat er iets mee gedaan wordt, maar ondertussen gaat ze er wel vanuit dat het PDS is en "daar moet je maar mee leren leven".
Anyway: een aantal collega's van mij "loopt" bij de elektro acupunturist. Iedereen was razend enthousiast, waardoor er steeds meer mensen heen gingen. Sommige mensen zijn al van de meest vervelende allergieen etc afgekomen, dus echt wel resultaat ook. Ondanks mijn bedenkingen, kom ik in het reguliere circuit niet zoveel verder. Ik wil ook niet al mijn "oude kwalen" bij mijn nieuwe huisarts dumpen, dan denkt ze vast dat ik een hypochonder ben
Dus ik dacht: baat het niet, schaadt het niet. Vandaag ging ik dan ook, met het gevoel dat het vast niets zou zijn, naar mijn eerste afspraak met de elektro acupuncturist. Ik moet zeggen, ondanks dat het vaag is, was ik al vrij snel onder de indruk wat ze wist te achterhalen met zo'n apparaat. Ze wist feilloos al mn klachten op te noemen, er zat echt niets tussen waarvan ik dacht
Zo wist ze dat ik last van mn luchtwegen had (en nee, ik zat daar niet te hoesten, puffen, hijgen of iets anders). Ook wist ze op te noemen dat ik met regelmaat oorontstekingen heb, en dat ik vaak verkouden ben. Verder altijd moe, buikpijn en last van mijn onder en bovenrug.
De lijst was nog veel langer, en ik ben er best van geschrokken eigenlijk. Zo spelen alle organen in mijn buik op, waarvan de lever het meest, die werkt echt slecht. Dit zou mijn bloedwaarden en lage energielevel kunnen verklaren. Ik zat qua energielevel rond 1/3 van normaal, wat zo ongeveer betekend dat je moe opstaat en eigenlijk na 2 uur op zijn wel weer naar bed kunt. Ze denkt aan een sluimerend virus, en dat gaan we dan ook als eerste aanpakken. Vooral door de weerstand te verbeteren.
Ik heb 2 soorten druppels en 2 soorten pillen meegekregen die ik nu moet gaan gebruiken. Dat is het enige waar ik wel wat moeite mee heb: ik heb werkelijk geen idee wat erin zit. Nou ja, wel een beetje natuurlijk, maar vooral die druppels zijn nogal vaag. Nou ja, meerdere collega's hebben die druppels gehad, en ze leven nog
Wie heeft er nog meer ervaringen? Positief of negatief?