Wie oh wie kan mij helpen ......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Wie oh wie kan mij helpen ......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:09

.....om een manier te vinden om in slaap te kunnen vallen als je op je rug ligt ?
Heb vorige week woensdag een operatie gehad (BVK) en kan dus nu een tijdje niet slapen zoals ik altijd doe (half op zij, half op buik).
Nu had ik er de eerste twee nachten in het ziekenhuis niet zon last van, de eerste dag ivm narcose en de tweede dag omdat ze me die nacht ervoor om de twee uur hadden wakker gemaakt.
Maar nu ben ik sinds vrijdag thuis en lukt het me niet om in slaap te vallen..
Als ik dan slaap heb ik hele rare dromen waar ik van wakker schrik en dus weer niet in slaap kan komen. (die dromen zijn denk ik door de narcose, want zo vaak nog nooit achter elkaar gehad ??).
Iets drinken lukt niet, en voor het slapen wat lezen of tv kijken ook niet. Mijn ogen vallen dan bijna dicht, leg ik t boek weg of doe de tv uit en voila klaarwakker !!

Dus wie heeft een idee zodat ik eindelijk lekker kan slapen :D ?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:12

Och meis.. ik herken helemaal je verhaal :o
Voor mij is het inmiddels bijna 1.5 jaar geleden (aug. 2009) en heb in hetzelfde schuitje gezeten..

Ik heb helaas geen tips voor je.. ik was ivm een kapotte schouder al gewend om op mijn rug te liggen. Wel heb ik het als prettig ervaren (bij mijn schouder, kwam van pas bij mijn BVK) om aan beide kanten van mijn lijf een kussen neer te leggen, dan bouw je jezelf in een soort van hokje, en heb je niet het idee dat je maar een beetje in bed ligt. Ik lig nl ook erg graag op mijn zij/buik (dat kan nu weer fijn na mijn BVK) en zo heb je tenminste het idee dat je
ergens tegenaan ligt ;)

Heel veel sterkte! Even volhouden, na een paar weken kan je gewoon weer liggen zoals je wil liggen!!

NoaSky

Re: Wie oh wie kan mij helpen ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:16

Ach gosh.. ik heb geen tips voor je, lees alleen even mee want ik zit in hetzelfde schuitje..

Heb 10 nov. een kaakoperatie gehad (boven en onder tegelijk) en slaap dus ook op mijn rug, maar dan half zittend / hangend in een zitkussen (met van die bolletjes zeg maar..)
Kan inderdaad bijna niet in slaap komen en als ik eenmaal slaap word ik wakker van een droge mond of van 1 van de vele nachtmerrie's die zich nacht na nacht aaneen rijgen..

Ben jij overdag wel moe of ook totaal niet?

Sterkte ermee in ieder geval!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:18

Wat is BVK??

Ik heb mei vorig jaar een maagband gekregen en moest toen ivm wonden op mijn buik ook op rug slapen terwijl ik ook altijd op buik en zij sliep.

Wat ik deed is gewoon liggen en blijven liggen. Voor jezelf een happy verhaaltje laten afspelen over je paard of iets waar je blij van word. Aan leuke dingen denken dus en dan ben je zomaar opeens weg... Duurt altijd wel even is mijn ervaring, maar met de dag gaat het meestal beter. Zelfs nu slaap ik zelfs nog wel weer eens op mijn rug.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:19

borstverkleining (volgens mij?)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:20

Dat is weer, na een paar weken is t voorbij..maar zou nu best wel even lekker willen slapen ! Met die kussens kan ik wel proberen al denk ik dat die beide sochtends ergens op de grond liggen hahaha.
Maar mijn probleem is niet dat ik als ik zo lig ergens tegenaan lig, maar door mijn werk waarbij ik veel vaar, is die houding het beste en nu ligt dat ook het fijnst :D

@Noasky ja maar niet de hele dag, sochtends sta ik behoorlijk moe op en dan op een paar tijdstippen in de dag ook weer moe. Komt misschien ook omdat ik nog niet veel buiten ben, ben met die sneeuw te bang om onderuit te gaan.
Die nachtmerries ken ik, echt vaag he ?

@Tamadine dat gewoon blijven liggen gaat me moeilijk af, ik bewoog altijd veel en kan nu dus mijn draai niet vinden :(

@ noasky dat klopt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:27

Ik slaap in een 2 persoonsbed, dus ik kon toen makkelijk kussens ernaast leggen die vielen er niet uit :P

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:34

haha ja dat is dan inderdaad makkelijk, helaas heb ik dat niet haha en zelfs met een tweepersoonsbed krijg ik t voor elkaar :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:38

ik weet niet of je rustig wordt van muziek? ik kan daar altijd heerlijk op concentreren en dan bij weg vallen....

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 22:43

dat kan ik inderdaad eens proberen !

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 20:05

Muziek en kussens ... nee en nee helaas

Muziek val ik de eerste keer redelijk snel van in slaap, maar zodra ik daarna wakker wordt ,alleen maar wakkerder van muziek

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:31

Ik heb ook tijden gehad dat ik niet kon slapen(volgens mij stak mijn 2lingbroer me toen aan ;p )
En we probeerden alles, zelfs yoga voor het slapen..
En toen had mijn moeder van iemand een verhaaltje gekregen en die had ze in gesproken en daar luisterden we dan naar, zo van span je vuist aan enz. misschien kan je daar iets van vinden? helpt echt. of je begint bij je tenen, je spant je tenen aan, dan je kuiten, knieen enz. enz. en dat heel rustig en je kan er gerust 5 minuutjes overdoen en dan een rustig muziekje en als je daar dan klaar meebent ben je helemaal ontspannen en dan denk ik aan allemaal leuke dingen zoals dat je 10miljoen wint en wat voor huis je dan wilt met wat voor paarden. Dat heeft bij mij heel erg geholpen :)

ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes! :(:)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:02

Ik weet niet of je een tv in je kamer hebt, met een radiofunctie erbij?
Ik doe altijd de tv aan, op de radio dan, slaapstand aan. Zo kan ik in slaap vallen met muziek zonder wakker te worden van muziek.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:04

wendyP schreef:
Ik heb ook tijden gehad dat ik niet kon slapen(volgens mij stak mijn 2lingbroer me toen aan ;p )
En we probeerden alles, zelfs yoga voor het slapen..
En toen had mijn moeder van iemand een verhaaltje gekregen en die had ze in gesproken en daar luisterden we dan naar, zo van span je vuist aan enz. misschien kan je daar iets van vinden? helpt echt. of je begint bij je tenen, je spant je tenen aan, dan je kuiten, knieen enz. enz. en dat heel rustig en je kan er gerust 5 minuutjes overdoen en dan een rustig muziekje en als je daar dan klaar meebent ben je helemaal ontspannen en dan denk ik aan allemaal leuke dingen zoals dat je 10miljoen wint en wat voor huis je dan wilt met wat voor paarden. Dat heeft bij mij heel erg geholpen :)

Dat heet een 'geleide meditatie'. Je kunt dergelijke cd's in new age boekenwinkel kopen of uit de bieb lenen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:21

Oh moeilijk he!

Ik heb helaas niet dé tip voor je... Ben zelf eerder dit jaar aan mijn knie geopereerd en zat toen 6 weken in een brace waarbij ik ook alleen op mijn rug kon liggen. Verschrikkelijk :o
Kwam bij mij bij dat ik ooit mijn rug gekneusd heb gehad en daardoor last krijg van mijn rug als ik lang in 1 houding lig. Ik probeerde daarom ook met kussens mijn houding te variëren (meer en minder rechtop) om zo iig elke keer als ik wakker werd weer wat anders te kunnen gaan liggen.

Succes nog even!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:24

Heel herkenbaar, na mijn blindedarmoperatie kon ik ook alleen maar op mijn rug liggen. Ik werd er knettergek van. Ik droomde ook heel erg, en dat komt zeer zeker door de narcose.
Tsja, ik nam gewoon slaappillen, anders kwam het niet goed met slapen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:11

mmm dat vind ik dan weer niks, waarschijnlijk wordt je vanzelf een keer zo moe dat je in 1x doorslaapt ,althans hoop ik haha

Vanacht weer zo'n creepy droom :S
Denk dat t zal helpen als die al niet meer komen, hoe lang heeft dat bij jullie geduurd ?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:13

Na een keizersnede moest ik ook even op mijn rug slapen (hoe al wel het bij de laatste keer wel op mijn zij geslapen heb) Maar goed... Ademhalings oefeningen werkten bij mij erg goed of alle delen van je lichaam voelen.

Sweet dreams...

rolicoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:24

Luisterboek op je MP3 speler!
Door andere omstandigheden heb ik ook een tijd slecht kunnen slapen, maar dit werkte echt super. Vooral omdat je doordat je met het verhaal bezig bent, ook niet kunt gaan liggen nadenken over het feit dat je nog stééds niet slaapt! Scheelt een hoop frustratie ;)

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:35

Yup, luisterboek ! Ik slaap nergens zo goed mee als met harry potter !

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:48

wendyP schreef:

Da's ook een goed idee ja, dat "verhaaltje" ken ik dan in de vorm van dat je je steeds concentreert op het voelen van (en denken aan) die spier.. Vanaf je tenen omhoog werken, da's meestal zo rustgevend/slaapverwekkend dat je halverwege in slaap valt :D
Hopelijk ben je gauw van die nachtmerries af! :(:)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:01

Ik was juist bang om in slaap te vallen. Kort na mijn BVK, werd ik wakker `s nachts en had me in mijn slaap op mijn buik gedraaid. Auw Auw Auw!!!!
Nachtmerries heb ik ook als ik op mijn rug in slaap val.

Misschien is het een idee om echt moe te zijn voordat je naar bed gaat...Maak nog een flinke wandeling, of neem een beker warme melk. Lees een saai boek. Doe hersengymastiek in de vorm van een latige sudoku ofzo.
Ik wens je veel sterkte, gelukkig is het maar voor even.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:09

Ik heb toen een klein kussentje onder mijn ene schouder gelegt zodat ik een heel klein beetje draaide. Je ligt dan nog goed genoeg op je rug om geen ongewenste druk op de littekens te krijgen, maar kan wel je benen en je heupen om gooien zonder je rug in rare kronkels te werken. Voor mij was het net genoeg om van dat akelige rugslaap gevoel af te komen.

Ik slaap trouwens ook altijd erg onrustig wanneer ik op mijn rug inslaap.