OPgezwollen tong"klieren?"en oogleden(bij verkoudheid)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

OPgezwollen tong"klieren?"en oogleden(bij verkoudheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:42

Sinds maandag zit ik ziek thuis.
Koorts,oorpijn,hoofdpijn,hoesten,snotteren,bekende winterkwalen.
Echter sinds gisteren doet de onderkant van mijn tong veel pijn.
Als ik mijn tong uitsteek(wat pijn doet)is ie aan de onderkant opgezet en de kliertjes(hoe noem je dat?spiertjes?)die daar lopen zijn blauwig opgezet.
Kan mn tong ook niet oprollen,heel maf,alsof ie stijf is.
Ook mijn oogleden zijn dikker dan normaal. Doen verder geen pijn..

Ben normaal niet iemand die snel met kwaaltjes het internet opgaat,maar vond dit best maf..
Heeft iemand dat vaker bij verkoudheid?
Maak me geen zorgen,maar het is wel enorm irritant...

(overigens heb ik,al bijna 8 jaar,een tongpiercing,maar dat staat er los van,die irriteert niet)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:44

Het enigste waar ik je bij kan helpen is dat ik denk dat de kliertjes die je bedoelt gewoon de aderen in de tong zijn :)
Als je je zorgen maakt eventjes langs de dokter en goed in de gaten houden dat je tong niet gaat zwellen ofzo.

Beterschap :(:)

Anoniem

Re: OPgezwollen tong"klieren?"en oogleden(bij verkoudheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:52

aders!!
dát was het woord.
ja,die zijn opgezwollen...heel apart...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:54

Dit klinkt inderdaad vreemd, maar vooral ook als iets waarvoor ik nu de huisarts zou bellen. ALs jij je tong niet meer op kan rollen, betekend dat dat hij inderdaad gezwollen is. En aangezien je niet weet wat de oorzaak van de zwelling is, loop je het risico dat de zwelling verder trekt en straks je luchtwegen blokkeerd.
Gezien de zwelling van je ogen komt bijvoorbeeld een allergische reactie wel daarvoor in aanmerking.

Als ik jou was zou ik dus nu meteen even bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:55

hm...dat is wel weer zo...alleen zo maf dat ik me niet kan bedenken waarvoor ik allergisch zou kunnen zijn dan(opeens?).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:59

Dat kan inderdaad zo opeens ontstaan, maar dan had je waarschijnlijk al sneller meer last gehad. Maar er zijn meer dingen die zwelling veroorzaken en het zit gewoon op een linke plek. Bellen als je al aan het stikken bent gaat helaas niet meer ;) (oké, ik overdrijf nu ietwat, maar in dit geval kan je echt beter het zekere voor het onzekere nemen. Liever bellen terwijl er niks aan de hand is, dan andersom).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:03

maffe is,mijn tong zelf is dus niet gezwollen(anders zou mijn piercing tenslotte ook klem zitten),het zit alleen aan de onderkant.
ik houd het ff in de gaten,het lijkt niet erger te worden dan gisteren.

(maar toch bedankt. je hebt wel gelijk)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:04

Weet je overigens zeker dat je niet stiekem ergens de bof opgelopen hebt? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:11

de bof???
iewl...dan heb je toch een opgezwollen nek?of wat was het ookalweer... :o

nee...die heb ik als kind al gehad...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:39

Je ogen doen dus geen pijn?
Als ik griep heb of verkouden ben, dan krijg ik dikke oogleden. Dit is begonnen toen ik 2 jaar terug een keer griep had. Mijn ogen doen wel gigantisch pijn dan. Mijn ogen draaien gaat dan bijna niet en als ik mijn ogen even dicht heb gehad (bijvoorbeeld bij slapen) dan krijg ik mijn ogen niet zelf open (moet ik met mijn hand doen). Ik ben er zelf nooit mee naar de dokter geweest. Als je het niet vertrouwt dan kan je toch even naar de huisarts bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:44

Nee,ogen doen verder geen pijn.
Ik bel nooit snel de huisarts(en open ook normaal niet snel een topic hier..)was alleen benieuwd of meer mensen dit weleens hebben.
Als ik het morgen nog niet vertrouw,of het wordt erger,bel ik uiteraard even. :j

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:46

Denk dat het gewoon een flinke griep is. Bovendien lijkt de verklaring van de tong mij dat je spieren ook vaak stijf zijn bij een goede griep, en aangezien de tong een grote spier is zou dit wel eens het geval kunnen zijn.